krumping, amerika birleşik devletleri'nde popüler hale gelen, afro-diasporik dans olarak tanımlanan, özgür, etkileyici, abartılı ve son derece enerjik hareketlerle karakterize edilen bir sokak dansı tarzıdır. krumping yapmaya başlayan dansçılar, dansı çete hayatından kaçmanın ve "ham duyguları güçlü ama şiddet içermeyen bir şekilde ifade etmenin" bir yolu olarak gördüler.
krumping'de dört temel hareket vardır. stomp, jab, göğüs patlaması ve kol sallama. krumping nadiren koreografiye tabi tutulur, neredeyse tamamen serbest stildir (doğaçlama). krump, breakdance ve turfing gibi diğer hip-hop dans stillerinden stilistik olarak farklıdır. krumping çok agresiftir ve hareketli ve hızlı tempolu bir şekilde dans edilir, ancak saldırganlığı veya kavgayı teşvik etmez. hareketler dansçıya ve izleyenlere enerji vermelidir.
krump 4 ana hareketi;
1) jab: kolların kısa, keskin, kesik kesik hareketi. krumper onlan göğüsten dışarı doğru uzatır ve aynı enerjiyle geri çeker.
2) stomp: ayağı ritmik olarak yere doğru ve yerden yukarıya doğru sürmek, krumperlerin enerjilerini yerden alıyormuş gibi görünmesi.
3-4) kol salınımı: bir kolu yerçekimi yardımıyla süpürme hareketi ile hareket ettirmek. iki tür kol salımı vardır. küçük kol salınımlan ve büyük kol salınımlan. küçük kol salınımı bir dalgalanma hareketlerine benzer büyük kol salınımında ise keskin ve tüm kol hareket ettirilir.
yani amk gerizekalıları lay'in bu videoda yaptığı şey sanat.
ve lay'in krump dansı yaparken kırdığı parke :))
+ lay krump kralı olarak tanınıyor