فصل سته وعشرون

17 1 0
                                    

يونس: انتي بتقولي اي
تسنيم: هيا دى الحقيقه اللي محدش يعرفها غير اختي ..
يونس: ازاي ..
تسنيم: لما اختي راحت لقت ابوك واخوك بيضربو. قمر ذاكا صابرين كتير. لغاية ما ماتت من كتر الضرب. وقتها اخوك الكبير اكرم.  زعق وقال هنعمل اي دلوقت في المصيبه دى .. بس ابوك سكت وقال .. هنحرق جثتها واللي يسأل نقول انها انتحرت. وموتت نفسها ...
اختي وهيا بتنزل من السلم وقعت وعملت صوت. ... اخوك مرحمهاش انت عارف اخوك عمل فيها اي ..
يونس: انطقي .عمل ليهااي انطقي
تسنيم: اخوك اغتصبها.. اخوك اغتصب اختي ووداها لابوك وعلشان متفتحش بوقها قالها لو اتكلمت هيفضحها وقال لابويا سيبو البلد وعطالنا فلوس ..
يونس: ازاي اختك متكلمتش ازاي .. لي محكتليش
.تسنيم: تحكيلك اي .. انت بعتها تحكيلك قال ..
يونس: بعتها ازاي بس .. يوم ما اختي ماتت بعد عزاها  بأسبوعين انا روحت طلبت ايد اختك وقتها ابوكي ...
تسنيم: متكملش. .. ابوك انت اللي جابلك ناس تكسر رجلك.. ابوك انت اللي أمر ابويا انو يخرص وقالو يقول لاختي انك مش عايزها ...وقتها ابويا قال لاختي انتى جبتيلنا العار وكسرتي ضهري. ...دموع ابويا مكانتش بتخلص. .. اختي متحملتش الوجع دا. .. وانتحرت ... بس قبل ما تنتحر حكيتلي كل حاجه ...
يونس بدموع : انا مش فاهم لي ابويا يطلع كدا لي اخويا...واختي
.. اختي يقتلوها ...
إيكيز: انا لازم اروح. البيت هناك تاني ...
ناصر: لي
ايكيز: انا لازم اروح وافهم
ناصر: انا جاي معاكي ...
"" راح ناصر وايكيز وتسنيم وعصام ويونس المكان "
تسنيم : يونس تعال معايا  بيتنا القديم. لازم اعرفهم الحكايه ...
يونس: المرادى انا جاهز .
إيكيز: انا حاسه ان قلبي بيدق جامد حاسه انى شوفت المكان دا ....
ناصر: ايكيزاستني متطلعيش لوحدك
إيكيز. مش سامعه اي حاجه مش شايفه غير بيت جديد كأنو بيتها وشايفه بنت جميله اووى بتلعب مع اطفالها وحواليها بنت جميله تانيه ماسكه ورد وبتغني .. ايكيز ابتسمت .. بس فجأه المنظر اتغير والبنت الصغير الجميله جرت علي أوضه فوق السطح ... بدأت تصرخ  هتقعي استني متجريش استني ... البنت وقفت  قدام باب. كبير. وبصت لإيكيز .. إيكيز فتحت الباب. ... شافت حاجه مرعبه ... اتنين بيضربو ف بنت شبهها. وعمالين يضربوها علي دماغها كتير اووى .. البنت بدأ دمها يملي المكان ... دماغها شبه مفتوحه نصين .. منظرها صعب  الاتنين نازلين ضرب فيها البنت شبه ماتت. وبرضو مش مبطلين ضرب فيها ايكيز بتصرخ كفااايه  هتموتها كفاااايه ... الاتنين جابو نار وولعو في جثه البنت ... ايكيز شافت البنت الصغير واقفه بتستخبي فيها وبتصرخ الحقيها ....  ايكيز بتصرخ بصوت عالي. لااااا ابعدو عنها ابعدووو .... الاتنين اختفو من الاوضه ...ايكيز بتبص للبنت لقتها بدأت تدخل الاوضه. ... ايكيز بتبص علي البنت. ملامحها اتغيرت البنت كبرت فجأه وبقت في سن العشرين ...  ايكيز مستغربه .. البنت بدان تبص في مرايه موجوده في الاوضه. .... البنت بدأت تتعصب وتكسر المرايه  .... ايكيز بتصرخ ... حااسبي هتجرحي نفسك حاسبي كفاايه ... البنت هدت. ... بدأت تمسك كسرة ازاز من المرايه وتشوه وشها ... المنظر صعب ايكيز اترعب وبتصرخ لاااا اوعي ابعدى .... لا .... البنت بتشرح في ايديها وكل جسمهاووشهاالدم بدأ ينزل في كل مكان والبنت بتعيط وتقول .... ماما.  .... ماما ..... ماما ....
ايكيز في رعب شديد مش عارفه تعمل اي. عماله تصرخ .... البنت فجأه وقفت تقطيع في وشها ... ايكيز داخله تلحقها ... البنت. اخدت عود كبريت وبدات تولع في هدومها وكل جسمها...  ايكيز بتصرخ ... النار ... الحقوووونى .... هتموت ....حد يلحقني ..... لاااااا......
ايكيز نزلت علي الارض وبدأت تغمض عيونها وتقول لا دا حلم لا دا حلم لا دا حلم ...
فتحت عينيها  .... لقت ناصر قدامها وسحر  ومحمد ووليد.
إيكيز بدموع: الحمد لله انا خوفت اوووى كنت حاسه انو خيال الحمد لله .. ناصر انت بتبصلي كدا لي ... سحر .... محمد.
..... انتو بتعملو كدا لي .... وايه الحبل دا .... ناصر في اي ...... لااااا

ÊKËZ🔞حيث تعيش القصص. اكتشف الآن