تنسيم : خير يا دكتور وليد
وليد: اللي عملتيه دا اسمو جريمه .
تسنيم بحزن:, انا مقدرتش امسك اعصابي انا اسفه
وليد: افرضي كان مات منك
تسنيم:انا اسفه والله اسفه
وليد: اسفك مش كفايه يا هانم
تسنيم. ببكاء: اقسملك بالله انا عمري ما أذيت نمله. طول عمري عايشه. بسكت شوفت اختي بتموت قدام عنيا وسكتت. شوفت ناس بتقتل وسكتت شوفت الظلم بعيني وسكت شوفت الكدب والسرقه وسكت . انا بني آدمه مش حجر. غصب عني كنت عايزه اخد حقها انا كان نفسي اشوفها معاه في الكوشه كان نفسي اشوفها عروسه. مش من خقي اشوف اختي .. اي علشان هما اغنياء واحنا فقراء ولا علشان هما منصب واحنا لا اي بنت الجنايني ازاي تتجوز ابن الباشا ..
فاكرني مش عارفه اللي حصل لبنتهم لااا انا اختي حكيتلي كل حاجه قبل ما تموت بيوم انت فاكرني معرفش لي ابوها انتحر ولا اخوها اللي هرب ..
وليد: تعرفي اي يا تسنيم.
تسنيم: اعرف كتير ..
وليد: قولي .
تسنيم: هتستفاد اي
وليد: هتقولي الحقيقه وتعرفي الكل اللي حصل
تسنيم: حقيقه اي .. الحقيقه انى هربت وانا طفله وخادتنى واحده ست كبيره ربيتني وعلمتني وبقيت ممرضه معاكم وبرضو اشتغلت ليكم خدامه .. حتي انت الانسان الوحيد اللي لقيتو حنين وطيب معايا .. طلعت بستغلني .. بستغل طيبتي .. عايزني اقولك معلومات ...
انت مين ادالك الحق تعمل كدا فيا .. انت مين عطاك. حق تلعب بمشاعري مين قالك انك. تحسسني بالحب والامان وتلعب بيا شويه وبعدها تسيبني.. قولي مين عطاك حق قلبي اللي اخدتو ورميتو ف طين وقعدت تفرك فيه برجلك .. دنا كنت مستعده اعيش خدامه بين ايديك.. انا حبيتك .. لي تضحك عليا .. ندمت لما سمعتك بتقول لعبدالله انك هتستحملني علشان تاخد مني معلومات .. يأخي دنا كنت فاكراك ملاك وغيرهم .. محدش فيكم عايزني .. انت مش عايزني .. عايز مصلحتك .. دكتور مشرحه يكتشف سر موت بنت بعد تنازلها عن قلبها. ...فاكرني مش فاهمه مرادك. ...طيب ياريتك كنت وضحتلي حقيقتكقبل ما انخدع فيك ياريتك مكنت جيت هنا .. ياريتني محبيتك ..
وليد : انا ...
تسنيم: متكملش مش عايزه اسمعك ...
إيكيز: ايدا تسنيم بتعيطي لي
تسنيم: فيه حاجه لازم الكل يعرفها
ايكيز:قولي في اي
تسنيم : مش هنا
وليد: تسنيم بعد ازنك تعالي هقولك
تسنيم بعصبيه: ايدك متلمسنيش انا بقرف منك ..
دخلت تسنيم. وكل عيونها دموع :ممكن تسمعوني
الكل بدهشه ينظر لعيونها المليئه بالدموع ولحظه صمت تعم المكان. .............
أنت تقرأ
ÊKËZ🔞
رعببسم الله الرحمن الرحيم .. تحدث كتير من البشر عن احداث وتخاريف في بلاد قديمه لكن لم يكن هناك مصداقيه من الراوي الذي يروي الحكايات . لكن يشاء القدر ان تصادفني قصه حقيقيه في بلد بعيده الي ان تصبح قضيه شك ولغز وقتل وتزوير الاسباب .. من المؤكد انك ه...