Chapter 3

1K 81 19
                                    

Boboiboy fokuskan pemanduannya untuk pulang semula ke TAPOPS. Sempat juga dia mengeluh beberapa kali.

"Huh......."

Bukan apa, dia cuma sedih dan penat je. Dia cuma nak berbaik dengan Retak'ka, dan berharap yang Retak'ka dapat berubah. Dia tak perlu jadi orang yang baik total.

Cuma, hilangkan niat dia untuk mencuri kuasanya semula or just tak jadi penjahat terkuat Galaxy.

Boboiboy nak Retak'ka berubah sebab dia dah penat, terpaksa melawan penjahat lain dan terpaksa melihat mereka tersakiti, atau lebih teruk, terbunuh.

Dia dah lihat Borara mati disedut lubang hitam sendiri.

Dia dah lihat Ejojo hampir mati dibelasah Kapten Kaizo.

Dia dah lihat A.B.A.M hancur dimakan Cattus.

Dia dah lihat Kapten Vargoba hangus dengan kuasa Solarnya.

Dan dia dah cuba banyak kali. Bahkan dah bertahun tahun, cuba untuk membuat Adudu kembali baik. Kalau tak jadi kawan dengan dia macam dulu pun, sekurang kurangnya dia cari kerja lain dan tak jadi pencuri Power Sphera dah.

Kini, di depannya adalah musuh terbarunya, yang entah macam mana boleh terselamat dari kuasa Supranya. Dia harap dia boleh buat nya menjadi kawannya. Kalau tak jadi kawannya, dia cuma nak Retak'ka jadi baik dan berkawan semula dengan Tok Kasa.

"Haih..... bila lah semua ni nak tamat......"

Boboiboy melepaskan pegangannya dari stereng kapal angkasa dengan bersandar ke kerusinya sambil pandang ke bumbung kapal itu. Lengan tangan kanannya dinaikkan dan menutup matanya.

Bukannya dia nak sangat pun digelar superhero atau melawan penjahat ni.

Dia cuma nak tempat asalnya dan orang orang yang dia sayang selamat.

Dia tak nak lihat satu pun tangisan atau darah jatuh dari mereka.

Terutamanya bila ayah dan maknya tiada di sisinya untuk itu.

Boboiboy tak dapat kasih sayang dari mereka sangat, sehingga dia lebih senang anggap orang lain sebagai orang tuanya. Tak kisah lah Tok Aba, atau Alien lain yang dia terjumpa sepanjang kisah hidupnya.

Makin lama pun dia dah macam anggap Tok Kasa macam Atok keduanya. Well, nenek dia pun dah tak ada. Sebab tu lah kot.

Dia pun dah anggap Papa Zola macam Pak Cik dia, Ochobot macam adik dia, dan kawan kawan dia macam saudara dia.

Ini hanyalah kisah hidup seorang budak lelaki yang terpaksa tanggung segalanya.

"Kalau lah aku tak gatal sangat kejar Probe hari tu. Mesti semuanya tak akan jadi macam ni. Huh.... Arggggg! Aku nak hidup lama aku balik!"

Boboiboy menumbuk panel kawalan sehingga tangannya merasa sakit.

"Adeh deh deh..... haih....."

Dia melihat ke arah luar tingkap angkasa. Mereka dah nak sampai ke Stesyen TAPOPS. Boboiboy pun bangun dari kerusinya dan berjalan ke arah bilik tadi semula.

"Er.... Tok?"-Boboiboy

"Apa"-Retak'ka

"Kita dah nak sampai TAPOPS........."-Boboiboy

"Jadi?"-Retak'ka

"S-saya terpaksa gari Tok...... untuk sementara......"-Boboiboy

"Kau nak gari AKU?!?!"

"Eeeppp!" Retak'ka membentak. Boboiboy ter flinch akibat itu. Yelah, musuh depan mata. Dia boleh je buat apa apa walaupun dia sudah tiada kuasa.

Boboiboy tahu. Mahluk di depan dia ini lebih berkuasa darinya. Lebih berpengalaman darinya. Lebih kejam darinya.

Bertaubatnya Retak'kaWhere stories live. Discover now