"Hur kunde du David... hur kunde du?"
skrek jag åt den idiot som jag hade älskat mer än någon i världen för någon minut sedan.
"Angi låt mig förklara..."
"Förklara vad?!?" Klippte jag till
"Hur du hittat på att du älskat mig!!!"
Skrek jag medan tårarna strömma ner för kinderna."Ja, det var menat som ett skämt i början men sen föll jag för dig Angi" sa han och titta hoppfullt på mig.
"Så hela den här tiden, när du sa att du älskade mig var en lögn.. Var det bara jag som trodde att det fanns något mellan oss? Och så hade du en flickvän David!" Jag stirrade honom rakt i ögonen "Angi jag älskar dig nu..""Och jag älskade dig! Det var det dummaste jag någonsin gjort.. jag vill aldrig mer se dig här igen ut ur mitt hus"
"Angi det var då nu är nu" sa han och tog tag i mina händer, jag drog snabbt bort de.
"Ja, och NU dumpar jag dig så stick din jävla idiot!!!"
Han titta sorgset på mig och vände sig om, han skulle precis öppna dörren och gå ut.
"David.." han vände sig om med hopp om att jag skulle förlåta honom.
"Kom inte tillbaka och tro att jag ska förlåta dig!"sa jag och slog till honom "fan, din jävla subba.. vad har jag gjort dig!!""Du föddes" skrek jag och slängde igen dörren efter honom. Gråtandes sjönk jag ner mot golvet. Efter ett tag ställde mig långsamt upp och sprang upp för de ljudliga trappan. Jag öppna den rosa dörren och smällde igen den bakom mig och slängde mig på den bäddade sängen. Plötsligt ringde min mobil jag tog upp den och bländas av den ljusa skärmen.
(J=Jessica)
J- Hej, vad gör du?
A-Inget...Jag dumpa nyss David
J-Vaa! Vad hände...var han otrogen? Jag tvinga långsamt fram orden,
A-H..han älskade aldrig mig
Jag kunde inte hålla tillbaka gråten, tårarna rann sakta ner för mina kinder och landade på det vita lakanet.
J- Möt mig vid café boulevard om 20 min, jag ringer Victoria
A- Jag vet inte...
J- Du MÅSTE! Jag suckade ljudligt
A-Ok, ses där
J-Bra, Älskar dig
Jag ställde mig upp och gick mot min garderob. Jag drog på mig ett par sönder rivna vita jeans och en himmels blå magtröja. Jag tog mig till spegeln och granska mig själv noga, långsamt tvinga jag fram ett leende men det fick mig att se ut som ett miffo. Jag kolla på mitt mörk bruna hår som låg några centimeter nedanför mina axlar, de blonda topparna hade börjat blekna bort. Jag satt upp mitt hår i en hög hästsvans och la på lite mascara och eyeliner.
Jag tog en snabb titt på klockan jag hade 10 minuter på mig. Jag drog åt mig min mobil och la den i backfickan sedan gick jag med snabba steg ner för trappan och satte på mig ett par vita Converse, tog tag i nycklarna och låste snabbt dörren och gick mot boulevard. När jag framme slog upp glas dörren och blev bemött av en hemsk syn.
Det var som om tiden hade stannat och mitt hjärta hoppade över ett slag, det ända jag kunde tänka på var är universum emot mig. Framför mig stod Victoria och Jessica och bråka men ingen mindre en David i högsta person.
//Första kapitlet äntligen klart<3
YOU ARE READING
Stuck in the moment (pausad)
RomanceAngelina är en 16 årig tonårs tjej, Hennes liv är som vilken annan tonårs tjejs när hon plötsligt får veta att kärleken mellan hon och David aldrig existera, kommer Angelina komma över David, vem är det som försöker få bort Angelina och hennes kompi...