Kapitel 12- Charlie

108 7 0
                                    

~~~~~~~~Charlies POV~~~~~~~
Jag hörde hur någon tassade förbi min "hydda" jag var för intresserad av papperna som jag läste igenom för att bry mig om vem det var, när jag hade skrivit under pappret sträckte jag på mig och reste mig upp och planerade på att hitta något att äta åt min kurrande mage jag letade efter min lilla arbetets mobil, jag tog upp min smartphone och ringde, jag hörde hur den lilla Nokians ringsignal kom från soffan som låg under det runda lilla fönstret i mitt privata hydda jag tog upp den och kollade igenom det nya meddelandet jag hade fått av min chef som ville prata med mig imorgon, jag skicka ett kort meddelande tillbaka och la ner mobilen i fickan, jag blunda för att samla alla dagens händelser: hur jag nästan fick sparken, och hur jag fick en sista chans, hur jag kom på priset till internet tävlingen skulle vara att uppträda på Ally Brooks fest, hur jag valde ut en vinnare och resten av dagens händelser. Plötsligt hörde jag hur någon tassade förbi min hydda igen jag gick med bestämda steg mot dörren och rev upp dörren och tittar ilsket ut i den nu tomma korridoren, jag gick ut i hallen och jag stängde dörren och låste dörren efter mig jag stoppa nyckel i skon och gick mot baren. jag satte mig på barstolen plötsligt hörde jag ett skrik jag ställde mig upp och sprang mot håller skriket kom från och jag sprang in i Matt som hade välkomnat Victoria upp på båten han kollade skräck slaget på mig "Victoria har ramlat av båten" jag kollar allvarlig på honom jag går mot hållet han kom från jag stannar till och inser något jag vänder mig långsamt om och jag ser att Matt har ett belåtet flin på läpparna men när han ser att jag kollar på honom är den skräckslagna minen tilllbaka "Jag sa aldrig till dig vad hon hette så hur vet du det? Och jag hade beordrat dig att stanna kvar i mitt arbetsrum och skriva under alla papperna du skulle omöjligt kunna vara klar innan klockan 21.00" sa jag och höjde på ena ögonbrynet, och vissa honom klockan som var runt min handled klockan som pekade på 19.40 han svalde nervöst "eh.." var det ända han fick fram.

//Dun dun duuun ganska mycket som händer, Angi har blivit "tillfånga tagen", Jessie värkar komma nära Hunter kanske för nära och vem knuffade av Victoria från båten?

Stuck in the moment (pausad)Where stories live. Discover now