Jag gör allt för dig!

113 6 1
                                    

Emilias perspektiv
Jag vaknade med en kyss. Jag öpnade ögonen och där var Felix snälla ögon. Jag satte mig upp och han satte sig bredvid mig.
- Godmorgon! Sa han och kysste mig en gång till.
- Godmorgon! Sa jag tillbaka och pussa honom på kinden.
- Är du hungrig? Frågade han
- Ja lite... Varför undrar du?
- Kom! Sa han bara och tog min hand.
Han drog ner mig för trapporna till köket. När vi kom fram till köket hade han dukat fram frukost och fina ljus. Han gick fram till stolen och drog ut den.
- Sätt dig, sa han och log.
Jag satte mig ner och han drog in mig. Sedan gick han och satte sig framför. När vi hade ätit frukosten gick vi upp till hans rum för att sätta på oss kläder. Jag tog mina svarta jeans och lånade en tröja av Felix. Felix satte på sig ett par jeans och en tröja.
- Ska vi gå till stan? Frågade Felix.
- Visst! Sa jag och tog min väska.
Vi gick till stan och när vi var framme bestämde vi oss för att gå till espresso house. När vi kom dit gick Felix och beställde. Jag satte kvar och höll på med mobilen tills någon knacka på fönstret. Jag titta ut och där stod mitt ex och hans "gangster gäng"
De vinkade ut mig och jag gick ut för att se vad de ville.
När jag kom ut såg jag bara en näve och sen blev allt svart...
______________________
Felix perspektiv
Jag hade änklingen beställt och var på väg till Emilia, men hon satt inte där. Jag tittade över allt men hon var inte där. Jag blev orolig och sprang ut ur affären men jag såg henne inte. Jag sprang runt hela stan men jag hittade henne inte. Men precis när jag skulle ge upp tittade jag in i ett hörn och jag såg 4 killar stå och sparka på någon. Hursomhelst tyckte jag inte att det var ok så jag gick ditt för att sätta stop för det. Men när jag kom dit frös min värld till is. Jag såg min fina Emilia bli slagen och sparkad.
- MEN VAD FAN HOLLER NI PÅ MED?! Skrek jag till och putta bort de.
- Och vem fan är du?! Fråga killen och tittade på mig frågande.
- Emilias pojkvän! Sa jag och gick närmre.
- Mmm... och jag är hennes ex! Sa han och sparkade till henne i magen.
De kom fram till mig och börja slå mig, men jag var för arg och älskade Emilia för mycket för att springa iväg så jag började slås jag med. Alla var på mig men jag kom undan. Jag tryckte Emilias ex åt sidan och slog upp mitt knä i hans mage. Jag kände någonting som skar till i mitt lår och jag backade men tappade balansen. De sprang iväg och jag kröp till Emilia. Hon var kall. Jag ropa på hjälp men ingen kom. Visst jag hade ont i benet men jag brydde mig inte så jag bar upp henne. Jag kämpa för att koma till närmsta sjukhus och till slut kom jag fram. Jag satsade mina sista krafter för att ropa på hjälp. Sedan la jag försiktigt ner Emilia och rasa ihop. Jag tog Emilias hand och sedan blev allt svart.
______________________
Ledsen för kort kapitel men jag ska försöka skriva ett till ikväll. Men ha det bra så länge! /Emilia!❤️💗

VarförWhere stories live. Discover now