Min flickvän!

157 6 1
                                    

Emilias perspektiv
Jag vaknade av någonting och kände att jag höll någon i handen. Jag satte mig upp och såg Felix ligga och titta på mig. Han klev upp och halta till mig. Han kom fram och jag krama om honom och kysste honom sedan.
- Vad hände? Allt jag kommer ihåg var att vi var i stan och mitt ex var där. Och han smällde till mig... Och va fan har hänt med ditt ben?! Sa jag oroligt.
- Ditt ex... Sa han bara
- Vadå!? Vad fan har han gjort?! Sa jag och Krama om honom.
- Han skar mi i benet... Sa han sorgset.
- OMG! Asså fan vad jag hatar honom! Sa jag irriterat.
- Varför... ehhh... gjorde ni... ehh... slut? Frågade han försiktigt.
Jag kände hur en ensam tår rann ner för min kind. Felix la sin arm runt mina axlar.
- Jo, vi var på en fest och jag gick upp till andra våningen för jag var tröt. Men där såg jag honom ligga med en annan tjej... Sa jag och alla mina tårar rann ner för mina kinder.
- jag skulle aldrig göra så mot någon! Det är fel! Både mot den jag är tillsammans med och mot den andra! Sa han och kysste mig.
Han torkade bort mina tårar och kysste mig igen.
- Ehhm... föresten? Låg ni någon gång! Sa han och flina mot mig.
- Felix! Nej, jag ligger häller med en uteliggare än honom! Sa jag och krama om honom.
- Felix? Hur kommer det sig att du alltid får mig att må bra?! Sa jag och kolla in i hans ögon.
- För att vi är skapade för varandra! Sa han och kysste mig.
Efter några timmar öppnades dörren och en söt kille kom in och kolla med stora ögon på mig.
- Felix vem är det här? Jag heter Oscar... Sa han och blinka med ett öga.
- Jo, det är min flickvän! OSCAR!
- Oh... jaha! Sa han och rodna.
- Felix! Skrek någon och hoppa på Felix.
- Omar! Va försiktig, han kan vara skadad! Sa en kille och sprang för att ta bort Omar som satt som en ryggsäck på Felix.
- Vänta nu! Felix du har aldrig sagt att det finns en tjej här! En snygg tjej! Sa killen som försökte ta bort Omar.
- OMG! Felix har en tjej! Skrek Omar och sprang runt i hela rummet.
- KÄFTEN OMAR! Skrek Oscar
- Det här är Emilia, MIN FLICKVÄN!! Sa Felix tydligt.
Jag rodna, de var så söta...
- Vad söt du är när du rodnar! Sa Omar.
- Mhhhm.... harkla Felix
- Men kom igen Felix jag kan säga att du är söt när du pruttar om du vill, sa Omar och Felix rodna så han blev lika röd som en tomat.
- Men sötis! Sa jag och gick fram till Felix.
Han la sina händer på min midja.
- Hej jag heter Omar! Sa Omar och krama mig.
- Och jag är Oscar, fast kalla mig Ogge! Sa han och krama mig.
- Och jag är Oscar, bara Oscar. sa han kramade mig och pussade mig på kinden.
Sjuksystern kom in
- besökstiden är slut... sa hon.
- Hej då Felix! Sa alla i kör och krama om honom.
- Och Emilia... hej då... sa de och kasta sig på mig.
De var så söta! De gick ut och systern kom ut.
- Ni får åka hem imorgon! Sa hon.
Vi tittade på varandra. Äntligen! Och min Felix!
______________________
Ledsen för kort kapitel men hoppas ni gillade det! Rösta och kommentera gärna
/Emilia💗❤️

VarförWhere stories live. Discover now