Emilias perspektiv
Nu hade vi duschat och vi skulle möta killarna i stan. Jag satte på mig samma kläder som jag hade förut och sminkade mig lätt med mitt nödsmink i min väska. Felix hade tagit på sig ett par jeans och en t-shirt.
-ska vi gå? Frågade Felix.
- Mmm... Jag ska bara hämta min mobil. Sa jag och pussade honom på kunden.
Jag tog min mobil och gick ut genom dörren med Felix efter mig. Vi satte oss på mopeden och åkte in till stan.
Felix perspektiv
Vi åkte på mopeden till stan för att träffa grabbarna. När vi kom fram gick vi till espresso house och där satt tre killar med varsin frapino. Jag smög fram och skulle precis skrämma Omar, när han plötsligt säger:
Tänk... Inte... Ens... Tanken Felix!
Jag satte mig bredvid Omar och Emilia bredvid Oscar. Jag såg hur Oscar smög sin arm runt Emilia, och jag kände hur jag snart skulle explodera. Han riktade sin chockad frapino åt Emilia men hon skakade på huvudet.
- vi går till Hollister... Sa jag för att bryta den stelna stämningen.
- Mmm... Mumlade alla i kör och ställde sig upp.
Jag gick till Emilia och flätade ihop hennes fingrar med mina. När vi Kom fram till Hollister gick jag Omar och Emilia in i affären.
Emilias perspektiv
Vi var inne på Hollister och jag såg en massa fina kläder. Omar hittade en kofta och Felix ett par jeans.
Vi gick ut ur Hollister och skulle leta efter Ogge och Oscar som skulle gå någon annan stans. Vi gick in i Victoria's secret.
- omg!!! Felix! Titta på den här bh:n!!! Jävlar va stora bobs! Jag tror den passar dig Emilia! Skrek Omar över hela affären och klämde lite på bh:n.
Jag kände hur generad jag blev och jag tror att Felix kände samma sak för han lossades som att han inte kände oss två.
- Omar för i helvete du kan inte skrika ut det över hela affären! Sa jag och han kollade på mig som en 5:åring.
- vart kan jag prova den här? Frågade han och räckte fram bh:n med ett flin.
- här borta sa jag och ledde honom till ett provrum.
Felix kom fram till mig och kollade snopet på mig. Jag log och la mina armar runt hans mage så att mitt ansikte lutade sig mot hans bröst. Hans händer slingrade sig långsamt om hela min kropp. Plötsligt kom en halvnaken Omar ut.
- haha Omar du beter dig som att du aldrig har sett en bh förut... Skrattade Felix.
- hehe det har jag inte... Sa han och flina
- men jag kan förstå att du har sett Emilias och Emmas bh... Sa han och viftade på ögonbrynen.
Jag såg hur Felix rodnade. Men vem fan är den där Emma?
- jaså vem är Emma? Sa jag och släppte taget om honom.
- Alltså hon är ing.... Han han bara säga innan Omar började.
- haha Felix kommer inte du ihåg?! Ni var tillsammans i minst 3 år! Och ni va så mycket i sängen så det finns inte! Sa han utan någon punkt alls.
Felix perspektiv
Emilia tittade med stora ögon på mig.
- Ehhm Asså jag var tillsammans med en tjej innan dig, men jag gjorde slut för att hon ville alltid ligga med mig. Men jag älskar dig 100 gånger mer. Sa jag.
Hon nickade och gick till en parfym.
- Asså Omar ibland har du så jävla stor käft. Tänk om hon tig illa upp, eller tänk om hon inte litar på mig mer.
Emilias perspektiv
Jag undrar hur den där Emma såg ut? Tänk om hon var värsta modellen. Hon var säker skit snygg... Tänk om Felix saknar henne. Jag hann inte tänka mer innan Felix kom. Jag ansträngde mig för ett så normalt leende som möjligt men det funkade inte.
- alltså Emilia hon betyder ingenting jag lovar det är bara dig jag älskar!! Sa han och kollade på mig med en allvarlig blick.
När Felix ser ut så här vet jag att han säger sanningen.
- Jag älskar dig också! Sa jag och log ett riktigt leende. Han får mig alltid att le.
Han kramar om mig och kysser mig sedan lätt på pannan.
Vi går ut och fortsätter leta efter ogge och Oscar. Plötsligt hör vi någon ropa.
- Felix Wilhelm Sandman? Det hörs att det är en tjejröst.
- Emma Sara Lindholm. Säger Felix osäkert.
- det där är Emma... Viskar Omar till mig.
Jag känner mig riktigt jävla obekväm nu. Det är fkn Emma...Ledsen för dålig uppdatering. Men har asså jättemycket i skolan nu så hoppas att ni förstår...❤️❤️
YOU ARE READING
Varför
RomanceEmilia möter en kille på stan som kysser henne utan anledning. Sen dess har hon inte slutat drömma om den kyssen.