Red Kit

7.3K 192 15
                                    

Red Kit

Çizgi roman döneminin en önemli tiplerinden olan Red Kid, bugün hem dünyada hem Türkiye'de orta kuşak tarafından çok yakından tanınıyor. Red Kit, gölgesinden daha hızlı silah çeken bir kovboydur. Devamlı yakalamaya çalıştığı, kötü karakterler ise Dalton Kardeşler'dir. Yüzeysel kandırmacaya inanacak olursak, bu çizgi film hakkında şunu söyleyeceklerdir; Kötülük ve kötüler kaybeder, iyiler kazanır. Aslında o kadar yüzeysel değil. 

Büyük tartışmalar sonucu, çizerleri Red Kit'in ağzındaki sigarayı bir zaman sonra ot parçasına çevirdiler. Batıdaki özgür çocuklar ve yıkılan aile sistemi ile Red Kit'in bir ilgisi olabilir mi? Yakından bakalım; Red Kit, aslında psikolojik rahatsızlıkları olan yalnız biri. Bir ailesi yok, hayvanlardan başkası ile dostluk kurmuyor. (Batıdan öğrendiğimiz, çocuk yerine köpek fikrine ne kadar yakın) Hep tek dolaşıyor, işini bitirdikten sonra, atına atlayıp kimsenin olmadığı yerlere gidiyor, oralarda yaşıyor. Karısı ve çocukları da yok. Bütün bu özellikler iyi karakter olarak çizilen Red Kit'in. Bir de acımasız dörtlü, Dalton Kardeşler'e bakalım. 

Ne olursa olsun, bir aile olarak birbirlerinden ayrılmıyorlar. Haydut olmalarına karşın, annelerinden çok korkuyorlar ve kesinlikle annelerine karşı gelemiyorlar. En büyükleri Co Dalton, annesinin yanında konuşamıyor bile. Annelerine saygıda kusur edemiyorlar. Bir aile olan ve aileyi önemseyen karakterler kötü karakterler olarak çizilmiş. Aileye karşı olan yalnızlığı ve tırnak içinde özgürlüğü önemseyen karakterimiz ise iyi. Ailesine rest çekip, tek başına evden ayrılan çocukların hikâyeleri, Amerika'da yayınlanan kadın programlarında fazlasıyla var. Bir daha düşünürsek Red Kit'den öğrenecek neyimiz var? Hiçbir şey diyebilirsiniz ama çocuklarımız, günlerinin büyük kısmını, bu yalancı kahramanla birlikte geçiriyor.

Çizgi FİLM GerçekleriHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin