Bölüm 2: O Da Kim?

21 3 3
                                    

- Adı Layla. Ünlü bir iş adamının kızı. Bir milyarder. Evinde ölü bulundu. O gün on sekiz yaşına girecekti. Ama olanlar olmuş. Kim tarafından ve ne için öldürüldüğü bilinmiyor. Sizin de bulabileceğinizi sanmıyorum. En başarılı dedektifleri getirttik ama hiçbiri olayın özüne inemedi.

- Ben sizin tanıdığınız dedektiflerden değilim. Eminim ki bu gizemi ortadan kaldırıp olayın özüne inebilecek tek kişi benim.

İçeri giren memur bana dönüp:

- Siz de kimsiniz? Kendinizden bu kadar emin olmanıza şaşırdım doğrusu.

- Ben Lafina. Ve evet bu olayı aydınlatacağıma eminim.

Neler oluyor!

Ama nasıl olur ben ölmüştüm. Kanlar, bıçak, korkunç acı... Neler oluyor, nasıl hayattayım. Ama bu ben değilim ki. Bu benim yüzüm değil, vücudum değil. Neler oluyor burada? Çok korkuyorum.

Evet, genç yaşta ölen bir kişinin vücudunda ruhum tekrar canlanmıştı. Ama bu nasıl olabilirdi? Bu imkânsız bir şey. Üstümde bir çanta vardı. İçine baktığım zaman bir cüzdan, makyaj çantası, kişisel eşyalar, şok cihazı ve bir telefon gördüm. Cüzdanı açtığım zaman içindeki kimliklere baktım. Adım Lafina idi. Ve görünüşe göre başarılı bir dedektiftim. Bu aklıma bir fikir getirmişti. Ruhumun bildiklerini ve yeni kişiliğimin sahip olduğu yetenek ile Haziran'ın yaptıklarını kanıtlayabilirdim. Gönüllü olarak oturduğum yerdeki karakola gittim ve:

- Merhabalar, ben Layla cinayetindeki gizemi çözmek için geldim. Kiminle görüşmeliyim?

- Merhabalar, o olay iki yıldır çözülemedi. Sizin çözebileceğinizi de sanmıyorum. Ama soldaki odaya gidip Memur Cenk ile görüşebilirsiniz.

- Teşekkürler!

İçeri girdiğim zaman iki kişi ile karşılaştım. Bana bakan şaşkın gözlere doğru ilerledim ve:

- Memur Cenk ile görüşebilir miyim?

- Buyurun benim, ne istemiştiniz?

- Ben İtalyan dedektif Lafina. Layla cinayetindeki gizem için buradayım.

Odadaki memurlar gülmeye hatta kahkaha atmaya başladı. Çok sinir olmuştum:

- Ben bu olayda gülecek bir şey bulamadım. Acaba ne için gülüyorsunuz?

- Bu olayı çözmeniz imkânsız.

İmkânsız mı? Asıl benim içinde olduğum durum imkânsız.

- Bunu denemeden bilemezsiniz Memur Cenk.

- Pekâlâ, adı Layla. Ünlü bir iş adamının tek kızı, diğer çocukları erkek. Bir milyarder. Evinde ölü bulundu. O gün on sekiz yaşına girecekti. Ama olanlar olmuş. Kimin ve ne için öldürüldüğü bilinmiyor. Sizin de bulabileceğinizi sanmıyorum. En başarılı dedektifleri getirttik ama hiçbiri olayın özüne inemedi.

Bana kendimi anlatıyordu. Ne kadar garip.

- Ben sizin tanıdığınız dedektiflerden değilim. Eminim ki bu gizemi ortadan kaldırıp olayın özüne inebilecek tek kişi benim.

O sırada içeriye başka bir memur daha girdi ve bana bakıp:

- Siz de kimsiniz? Kendinizden bu kadar emin olmanıza şaşırdım doğrusu.

- Ben Lafina. Ve evet bu olayı aydınlatacağıma eminim. Peki, siz kimsiniz?

- Ben Memur Selim ve iki yıldır bu olay için çalışıyorum. Daha bir sonuca ulaşamadım.

Sır Saklayabilir Misin? Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin