Kapitel 6

60 3 0
                                    

Omars perspektiv.

Jag smög försiktigt fram till Ogges säng. Med ett flin tog jag sats.
''Aj omar, va fan gör du?'' Sa Ogge trött och nyvaket. Jag hade hoppat upp i hans och Elins säng. Och landat Med överkroppen på Ogge och mina ben på Elins ben.

''Jag tyckte ni skulle vakna. Det är så trååååkigt!!!'' Sa jag och satte mig till rätta mellan dom. Ogge mumlade ett lågt nej ner emot kudden. ''Jaha, men är du vaken Elin?'' Frågade jag och vände mig mot Elin där hon satt upp i sängen.
Hon nickade och skrattade. ''Bra! Då kan jag lära dig göra kullerbyttor!!!'' Sa jag och flinade mot henne. På flyget hit hade hon berättat att hon aldrig kunnat göra en enda kullerbytta.

''Men vi får flytta på Ogge lite mer åt kanten så vi får mer plats att göra byttorna på.'' påpekade jag och började knuffa Ogge åt ena kanten.

''Kolla här. du sätter dig på huk och lägger händerna i sängen framför dig. Sen så slänger du dig bara fram!'' sa jag och gjorde likadant som jag beskrev.

Elin nickade och satte sig sen ner på huk. Hon slängde sig fram, men rullade sen tillbaka.
''Nej, du gör ju fel!'' sa jag och satte mig beredd på att göra en till. Jag slängde mig runt och landade med benen på Ogge. Av en ren reflex blev jag rädd och sparkade ner honom.

''Men åhhhh Omar!'' klagade Ogge nerifrån golvet. Han reste sig smärtsamt upp. Sen lät han blicken svepa över rummet. Men blicken fastnade vid mig. Han kisade med ögonen mot mig. Och innan jag visste ordet av det hade jag rest mig upp och börjat springa iväg.

*

Jag stack ner handen i fickan och grävde runt. Jag kände på nånting som kändes som en papperslapp och tog upp den. Jag räckte fram pengarna jag fick upp ur min ficka till den medel åldiga kvinnan som satt i glasskiosken. Sen fick jag tillbaka växeln och tog dom 6 glassarna som låg på disken.

Vi bestämde oss för imorse för att gå ner till stranden. Så nu var vi här. Och jag hade förlorat på sten, sax, påse så jag var tvungen att gå och köpa glass till oss alla. ''Oj shit, förlåt!'' sa en ljus röst som fick mig att titta upp.

Jag kollade ner och upptäckte att jag hade krockat med en tjej och tappat glassarna. Som tur var, var hon svensk. ''Åh nej, det gör inget. Förlåt själv.'' sa jag och kollade blygt upp på tjejen som stod framför mig. Hon var kring 16 år och nästan ett huvud kortare än mig. Hennes bruna hår hängde ner över hennes mage. ''Nathalie'' Sa hon och räckte fram handen med ett leende.
''Omar.'' Log jag stort och skakade handen.

***Elins perspektiv***

Det hade blivit så varmt att ligga där i solen på stranden. Så jag och Ogge hade bestämt oss för att gå en promenad. Det är bra att ha lite ensam tid med honom. Då kanske jag äntligen kan samla mig mod att fråga den frågan jag velat fråga väldigt länge nu.

''Ehm ogge.'' började jag och saktade ner farten så att vi tillslut stog stilla. Han vände sig om och log lite blygt åt mig. ''Jag har tänkt på det här ett tag nu. Och liksom, vart står vi?'' Frågade jag och kollade ner i backen. Det var riktigt pinsamt.
Men jag var tvungen. Jag vill ju liksom veta.

''Tjae, jag tror att vi står på stranden.'' Flinade han och lät blicken svepa över stranden vi stod på. Jag skrattade smått åt honom och slog honom lite lätt på armen. ''Du vet vad jag menar.'' sa jag och kollade upp på honom.

Han kollade in i mina ögon och log stort. Sen lutade han sig långsamt fram. Jag ställde mig lite på tå för att komma längre upp. Sen pressade han sina läppar försiktigt mot mina. Jag besvarade kyssen och drog sen långsamt ifrån.

''Är det ett svar på frågan?'' frågade Ogge och kollade ner på mig med ett fint gulligt leende. jag kollade ner på mina händer som båda var sammanflätade med Ogges. Jag kunde inte sluta le. Denna killen asså. Jag kollade upp mot Ogge igen och nickade innan jag ställde mig på tå för att en, en gång ge honom en lätt kyss.

''Så är du redo med att gå ut med det officiellt då?'' frågade Ogge och tittade ner på mig. Var jag det? Det blir väl jobbigt att dölja det som pågår kanske. Men samtidigt han fans. Dom är väldigt överbeskyddande.
Fast jag vill vara med Ogge. ''Jag tror det. Är du?'' Sa jag till Ogge och nickade lite osäkert. ''Ja, jadå.'' Svarade han och log stort emot mig.

*

''men vad ska vi skriva då?'' Frågade Omar och kollade runt på oss där vi alla satt på min och Ogges säng. Vi hade tänkt att officiellt gå ut med att vi är ett par. Pojkvän, Flickvän. Jag tröttnar aldrig på dom orden.

Ogge och Elin Molander? Eller Elin och Ogge Andersson? Nja, Molander är finare. Andersson blir så tråkigt och vanligt.

''Typ såhär.'' Sa Felix och höll fram sin mobil mot Omar. Dom hade tagit bild på när jag och Ogge kysstes och skulle nu lägga ut den på instagram, Twitter, och gud vet vad.

Snart plingade det till i min mobil och jag tog upp den gör att kolla på den. ''Felix sandman har taggat dig i ett foto.'' Jag låste upp mobilen och klickade sen in på instagram appen. Jag såg bilden på mig och Ogge med texten 'So lucky for these two. Ogge have finally find his girlfriend. #Olin'

Jag läste lite på kommentarerna som strömmade in. Dom flesta av dom var 'Naaawww va gulliga!'', ''grattis Ogge!'', ''Ta hand om honom Elin! Du har mitt liv i dina händer.''

Men några var också negativa. Men jag tog inte åt mig. Som barn var jag väldigt annorlunda och blev ofta retad för det. Men jag lärde mig sen att inte ta åt mig. Och det är jag glad för nu.

En trappa uppWhere stories live. Discover now