Felixs perspektiv
"Fan kom igen nu Ogge!" skrek jag åt honom där vi befann oss i danssalen. Han och Elin stod borta i ett hörn och höll om varandra medans dom skrattar åt nånting på ogges mobil.
"Äh! Ta det lugnt felleeeee! Om du tänker på det har Ogge inte varit så här glad på evigheter! Låt han vara med El.... eller vänta! Är du avundsjuk Felleeeeeee?" Sa Omar och gav mig en "Omar- blick" som består av att han flinar stort och luta hakan så långt ner han kan. "Nej..." muttrade jag surt tillbaka.
Omar skrattade och skuttade glatt iväg till Oscar för att berätta om hans "roliga skämt" han sa till mig. Jag kanske gillar Elin litegrann. men jag får inte bli kär i henne. För ett tag sen blev jag kär i Oscars dåvarande flickvän. Och det slutade inte så bra....
Jag kollade tillbaka på dom. Elin var så fin, jag kunde inte hjälpa att jag tyckte det. ''Okej gubbs!'' ropade Daff när han kom in i rummet med Katia och Michaela bakom sig. Alla samlades vid Daff då han verkade ha nåt att berätta. ''Okej, Ogges mamma ringde och pratade med mig igår. Och vi fick bestämt att alla vi ska åka med Ogge och Elins familj till spanien. Det är nog bra att ni får vila er lite och så kan vi också ordna nån konsert där kanske.'' sa han nöjt och log. ''SPANIEN JAAA!'' skrek Omar och sprang runt i rummet som en yr höna. varför just hönor? Varför inte en gris?
''Men jag måste gå nu, vi ses sen!'' sa Elin till Ogge och kramade om honom. ''Hejdå!''. Ogge log stort. man såg i hans ögon att han var lycklig med Elin.
''Så, ska vi öva?'' frågade Ogge när han kom fram till mig. Jag mumlade nåt otydligt till svar. Jag var arg på Ogge, det kan jag erkänna. Men han förtjänar inte det. Han har inte gjort nåt fel.Elinsperspektiv
Den här Oscar Molander alltså. Jag har inga ord. Han är helt underbar. Han är inte som jag trodde. mycket mer, annorlunda. Och lugn, till skillnad från Omar. Vad är det för fel på honom? egentligen... Jag antar att man vänjer sig. han är en sån skön människa.
Min rumpa började vibrera och jag tog upp mobilen. ''Ogge<3''
''Hallå?'' svarade jag.
''Hej! Killarna och jag ska va hemma hos mig ikväll. vill du hänga på? Oscars syster Moa kommer också.''
Frågade han.
''Ja visst. vi ses då.''
''Hejdå!''*Spolar fram till kvällen*
''Hej, jag är Moa. Oscars syster.'' Sa Moa. ''Hej, Elin. Ogges, kompis'' sa jag lite nervöst. Jag är inte säker på exakt vad vi är. Men jag vill inte göra bort mig det första jag gör. Jag gick och satte mig i soffan bredvid ogge. ''Hej!'' sa han och slog ut med armarna. Jag svarade hej och kramade om honom. ''åhhhh OGIN!!!'' skrek Omar och slog ihop händerna.
''Så vad ska vi göra?'' Frågade Felix efter en stund. ''Jag vet jag vet!'' ropade Omar och vevade med armen. ''Det där som man gjorde när man var liten. Man fick välja mellan två saker. På en av dom skulle man svara på en fråga. och på den andra skulle man gö.... Sanning eller konsekvens heter det!!" sa Omar uppspelt. Vi andra nickade då vi inte hade något annat för oss. Alla satte sig i en ring på golvet och vi bestämde att Oscar skulle börja fråga nån. "Okej, ogge. Sanning eller konsekvens?" Frågade Oscar. Ogge suckade. "Ähm, sanning." svarade han.
Oscar kollade fundersamt på Ogge. Omar böjde sig fram till Oscar och viskade något i hans öra.''Mhm, ja. Okej Ogge. Vart står du och Elin i förhållande sätt? Mellan vänner och förhållande?'' Frågade Oscar.
Jag kände hur jag blev varm om kinderna. Men det var väl ändå en bra fråga. Jag har också undrat vad vi är. ''Ähm alltså.'' började Ogge och kliade sig i nacken. ''Jag, vet inte riktigt.'' Sa Ogge och kollade ner med röda kinder. det såg ut som han bara ville sjunka genom marken och försvinna. ''Men skulle du vilja vara mer än vänner då?'' Frågade Felix och gav mig en ''peddo-blick''.
alltså nej. Jag är redan generad och då ska självklart alla kolla på Ogge som kollar på mig. ''Ähm, tja.... ja.'' sa Ogge snabbt och slog ner blicken. ''ohhhhhh. Ogin for life.'' Började Omar. Alla andra flinade nöjt. Mina kinder blev mer och mer röda och jag böjde mig bak åt min mobil. Bara för att vända mig bort från dom andra för att dölja rodnaden en stund.
''Felix, sanning eller konsekvens?'' frågade Ogge. ''Jag är modig, så konsekvens.'' svarade Felix.
**Ogges perspektiv**
Konsekvens. Jag kan ge min hämd nu. Jag behövde säga hur jag kände för Elin. Så nu kan hag ta nåt pinsamt för han.
Jag behövde säga ja. Hade jag sagt nej kanske hon trodde att jag ''friend-zona'' henne. Och det ville jag inte.
''Okej Felix. Du ska kyssa Moa.'' sa jag stolt. Felix såg chockad ut. Det var nog inte riktigt vad han hade tänkt. Moa blev röd om kinderna och kollade lite blygt på Felix. Felix mumlade nåt blygt Okej. Sen böjde han sig sakta fram och dom möttes i en kyss. Som varade i ungefär 3 sekunder. Sen drog dom båda försiktigt ifrån. Moa var väldigt röd om kinderna och log ett blygt leende. Felix log tillbaka. Innan han vände blicken mot Elin.
''Elin sanning eller konsekvens?'' Frågade han. Elin tittade ner i golvet och la två fingrar vid tinningen. Så som hon alltid gör när hon tänker.
''Sanning.'' Sa hon tillslut. ''Okej, du får samma fråga som ogge. Vill du vara mer än en vän till ogge?''Okej, det är nu det gäller. säger hon nej nu förstörs vår vänskap. ''uhm.....j, ja...'' Sa hon blygt med illröda kinder.
Jag kunde inget annat än att le. Le för att tjejen jag gillar känner samma sak för mig.''Oscar, sanning eller konsekvens?'' Frågade hon sedan Oscar.
''Konsekvens!'' sa han uppspelt.
Elin började la fingrarna på tinningen och började fundera igen. '' Ta en riktigt ful bild på dig själv och lägg upp den på instagram. Oscar suckade och tog upp sin mobil.Han gjorde en dubbelhaka, räckte ut tungan samtidigt som han kollade i kors med ögonen. Sen såg han ut att skriva en text, och låste sen mobilen.
Det plingade till i handen där min mobil var. Jag låste upp och kollade vad det var.Det var bilden Oscar tog ''Omg, how pretty! Top model next. Or what do you think Elin? @Elinandersson@ogmolander @felixsandman @omarrudberg @moaenestad
''Omar, sanning eller konsekvens?'' Frågade Oscar när alla hade kollat på bilden. ''Sanning!'' svarade Omar.
''Vad är det pinsammaste som hänt dig på en dejt?'' frågade Oscar då.
''Oh shit nej!'' Sa Omar och la händerna för munnen. Alla skrattade åt honom.''Jag och en tjej skulle gå på bio. Och först när jag skulle fråga vad hon ville dricka. Då råka jag säga morfar istället för hennes namn. Och sen inne på bion höll jag på och somna. Men då så vakna jag precis när jag hade somnat. Och då lät det som jag snarkade jättehögt. Och sen när jag skulle dricka av min dricka. Då råkade jag spilla. Och det blev kallt så jag skrek. Och då blev filmen helt tyst. Så alla kollade på mig. Sen när filmen var slut så skulle vi gå hem. Fast vi gick vägen genom stranden. Och då snubblade jag på en sten. så jag ramlade rakt ner i vattnet...'' Sa Omar och la huvudet i händerna.
''Naawww'' Sa Elin och Moa samtidigt.
Hur dom nu kan se det gulligt.
''Ogge. Sanning eller konsekvens? snälla väl konsekvens?!?''Sa Omar och slog ihop händerna. ''Aa okej då.'' svarade jag. så farligt kan det ju inte vara.''Jaaa!!! Du ska kyssa Elin!'' Såklart. Vad tänkte jag med. självklart att han ville det. Jag kollade på Elin som var minst lika röd om kinderna som jag. Jag tog tag i hennes händer och böjde mig långsamt fram. Våra läppar möttes i en perfekt kyss. Det var som ett helt zoo i min mage. Det kändes som att dom andra inte var där. Bara jag och Elin. Elin och jag.
_________
Äntligen. Har varit så fantasilös så det har inte gått så bra att skriva. Men ett litet kapitel iaf.💞
YOU ARE READING
En trappa upp
FanfictionDär stod han helt plötsligt i mitt kök. Jag kände igen honom så tydligt. Svårt var det inte att komma på vem det var. 3 år och 2 månader har gått sen jag såg honom sist. Jag lovade mig själv att aldrig falla för honom igen. Men är det jag vet verk...