Kapitel 1

191 3 0
                                    

Elins perspektiv

''Elin! kom lite!'' Hörde jag mamma ropa ifrån vardagsrummet. Irriterat drog jag ut hörsnäckorna ifrån örorna och gick sedan ut till vardagsrummet.

''Vad är det?'' frågade jag och satte mig ner i soffan. ''Vi skulle få nya grannar en trappa ner. Och det visade sig vara familjen Molander. Så jag har bjudit över dom på middag ikväll 18:30!'' sa mamma glatt.

Jag nickade lite långsamt. Molander, jag hade hört det förut men kunde inte riktigt koppla vilka det var. Fast ärligt talat brydde jag mig inte heller. Jag gick tillbaka till mitt rum och pluggade i hörlurarna igen innan jag tog fram engelska läxan på min mackbook igen.

Jag hann i ungefär 5 minuter innan min mobil plingade till. //Hej! mamma förstörde precis min dag. Hon sa till mig att vi är tvungna att åka till mormor i Finland under halva sommaren! Alla saker vi planerat att göra..... Vet inte hur jag ska klara mig utan dig!!<3// Det var ett sms från min bästa kompis Melissa.

// Nej! Vad ska jag göra utan dig halva sommaren då? Jag kommer ha hur tråkigt som helst! När åker ni? :'( <3//
Jahapp. Dör förstördes mina planer för sommaren. Inte långt efter det plingade det till igen.

// På tisdag direkt efter skolavslutningen!): <3//

~2 timmar senare~

Jag stod framför spegeln och synade min outfit. Ett bara svarta byxor med hög midja. en turkos långärmad tröja och ett silvrigt halsband med texten "always''. Jag blev avbruten av mamma som kom in genom min dörr. ''Kom och hälsa på gästerna!'' sa Mamma. jag gick ut från mitt rum och in i köket. Och där stod han.

'' Hejsan! Det är jag som är Hans och detta är min fru Helena. och det här är vår son.'' Sa Hans och Putte lite på hans son. ''Ähm, Oscar.'' Sa Oscar. Jag kände igen honom så väl. Varenda liten detalj med honom. Det var 3 år sen jag såg honom sist.

*flashback*
Två månader har nu gått sen jag och Oscar blev tillsammans. Två underbara månader... Jag gick ut från sommarstugan vi bodde i tillsammans med Oscars familj. Solen höll på och gå ner bakom havet. Det var så vackert. Man skulle kunna titta på det i resten av sitt liv.Jag kom ner till stranden där jag skulle möta Oscar. Jag såg att en kille och en tjej gick hand i hand längs stranden. Sen stannade dom upp och kraschade sin läppar not varann. Vad gulligt par. Jag gick lite närmare dom för att se vem det var. När jag var ungefär 20 meter ifrån dom såg jag allt klart och tydligt.
Hur kunde han?
''Fan ta dig Oscar!'' skrek jag åt honom. Agritationen jag hade skapat inom mig ville bara ut. Jag förstår inte hur han kunde gå bakom ryggen på mig sådär. Han tittade inte ens åt mitt håll. Men tjejen vände sig om mot mitt håll och flinade.

*end of Flashback*

Minnena är fortfarande suddiga men jag kommer ihåg vad som hände. Trots att jag försökt förtränga minnena. jag kommer ihåg hur krossad jag kände mig efteråt. våra föräldrar trodde att vi gjorde slut på grund av vår hastiga flytt från Göteborg till Stockholm.

Vi satte oss ner vid bordet och började äta utav kycklinggrytan. När vi hade suttit vid bordet i ungefär 10 minuter frågade pappa lite försiktigt ''Hur kom det sig att ni gjorde slut? Var det på grund av flytten?'' Jag la ner mina bestick hårt i bordet och Sköv ut stolen '' Fråga Oscar.'' svarade jag och gav honom en dryg blick innan jag vände mig om och gick hållet åt mitt rum ''Men Elin. Det hände inget!'' hörde jag honom säga bakom mig. Mmm sure det hände inget.

Jag drämde igen dörren bakom mig och kröp sen upp i hörnet av sängen.
Vad gör han ens här? Är det meningen att våra föräldrar ska börja umgås som förut igen? Jag pallar inte med Oscar.
Jag tog tag i mobilen och slog in koden innan jag klickade fram Instagram.
Jag såg att min kompis Jennifer hade lagt upp en bild på fyra killar med deras namn under. Jag studerade alla killarna. När jag kom till den sista fick jag en chock. Det såg ut precis som Oscar. Jag läste på namnet. Ogge.
Det kan väl ändå inte vara han?

Jag testade att googla ''Oscar Molander''. Då fick jag upp massa bilder på Oscar. Fortfarande förstod jag inte. Var Oscar känd? Jag klickade in på Wikipedia för att få lite mer fakta. ''Oscar Molander är en av medlemmarna från the fooo conspiracy. I the fooo conspiracy finns det två oscar. Så denna Oscar kallas för Og eller Ogge.''

Så det är sant. Han är känd. Jag testade att istället skriva in ''the fooo conspiracy'' Där kom det upp en bild på samma killar igen med texten ''The Fooo Conspiracy är ett svenskt pojkband. Bandet sattes samman av Artist House Stockholm i december 2012 och det blev känt sedan Justin Biebers manager sett ett videoklipp av låten "Kangaroos" på Youtube. Han engagerade dem som förband till Biebers konserter i Globen, april 2013. Gruppen består av Oscar Enestad (född 1997), Felix Sandman (född 1998), Oscar "OG" Molander (född 1997) och Omar Rudberg (född 1998).

Den 1 september bytte dom namn från the fooo till the fooo conspiracy. Allt detta var en hyllning till deras fans. (foooers.)

När jag visste lite fakta om dom kunde jag väl lika gärna lyssna på dom också. Jag klickade in på Spotify och skrev in ''the fooo'' i sökrutan. Jag satte på nån låt som hette Roller coaster och kopplade i musiken till mina högtalare. Fast hade bar på lite lågt så inte Oscar eller Ogge då skulle höra. Låten var faktiskt riktigt bra! Inte långt efter det knackade det på dörren. ''Gå'' muttrade jag surt. Tydligen lyssnade inte personen då den öppnade dörren och klev in. ''bra låt!'' Sa personen som kommit in och skulle föreställa Ogge.

''Vad vill du?'' Frågade jag surt. ''Jag har tänkt på dig. Och jag har hur länge som helst velat förklara för dig hur det va. Men du ignorerade bara mina samtal och meddelanden.'' Började Ogge.

''Det finns inget att förklara. Du valde henne istället, jag fattar det.'' svarade jag medan jag pillade nervöst på tröjärmen.

''Jo kolla här. Det var min kusin. Jag höll in hennes hand för hon var ledsen för att hon skulle flytta, och hon ville verkligen inte det!'' försökte han förklara.
''Kyssen då?'' frågade jag. ''Va? Nej! Jag har aldrig kysst henne..... Eller jag böjde mig fram för att viska något till henne... Jag antar att du stod i en sånnvinkel så det såg ut som det.'' Förklarade han.

Jag vet inte om det är nåt att tro på. När jag tänker efter var dom kanske lite lika?

''Kan vi snälla, börja om på nytt?'' frågade han. Jag ställde mig upp och räckte fram handen. ''Hej! Jag heter Elin!'' sa jag. ''Det tär tar jag som ett ja!'' sa han innan han struntade i att skaka min hand och istället omfamnade mig. Det här har jag saknat. Riktigt mysiga Oscar kramar.

               ______________

Sååå, första kapitlet. Som ni kanske förstått har inte Ogge några bröder i denna fanfic. :))

En trappa uppDove le storie prendono vita. Scoprilo ora