Kapitel 7

50 3 0
                                    

Ogges perspektiv.

Det hade börjat närma sig kväll. Vi befann oss nu på våra rum och höll på att göra iordning oss inför kvällens middag. Det tog dock en stund då vi var sex personer som bara hade ett badrum. Men jag och Oscar hade skyndat oss tillbaka till rummet och hade då hunnit duscha innan dom andra kom.

Nu så stod Omar i duschen och sjöng. När han började sjunga insåg vi att det kommer ta ett tag innan han kommer ut igen. När han sjunger i duschen måste han alltid sjunga alla låtar han kommer på. Och det kan då ta ett tag.

''Men åhhh, kom igen omar!'' halvskrek Elin irriterat och började banka på dörren in till badrummet där Omar befann sig. Ett stolt skratt hördes inifrån och snart började han sjunga igen. '' Baby Please stay near, I hope you can jump in and got no....'' Omar avbröts plötsligt av låten. Och jag hörde hur vattnet vreds av och ljudet av plastringarna på duschskynket som skrapade mot stålstången.

Omar slet upp dörren och hann knappt komma ut innan Elin redan var inne och hade låst. Han såg sig förvirrat omkring, som att han inte förstod vad som hade hänt, innan han gick bort tills hans väska och började plocka fram kläder.

''Åhhh Moa hjälp mig!'' gnällde Omar följt av en uppgiven suck. ''vadå?'' frågade hon och gick trött bort mot Omar. ''Vad ska jag ha på mig?'' Suckade han och slängde sig utmattat på sängen. Moa började direkt rota i hans väska efter kläder. Väskan var överpackad med kläder. Det var väl det som var svårt.

Plötsligt stelnade Moa till i hennes rörelser. Hon böjde sig långsamt upp igen med en grön liten kartong i handen Omar spände upp sina ögon och hans kinder antog en väldigt röd färg. Moa som stod och höll i paketet stod med ena handen över munnen från att dölja skrattet att komma ut. Dock märkte man att hon skrattade då hon stod och skakade.

''O, Omar. Förklara.'' sa Moa och försökte fortfarande dölja skrattet. Allas ögon var nu flackade mellan Omar och det lilla gröna paketet Moa höll i handen. Vi alla hade räknat ut vad det var redan då det klart och tydligt stod 'kondomer' på paketets framsida.

Omar -som fortfarande såg väldigt chockad ut- lyfte armen och började klia sig i nacken. ''För att vara helt ärlig, så har jag ingen jävla aning om hur dom hamna där.'' sa han och kunde inte slita blicken från paketet. ''Är det verkligen sanningen Omar?'' Sa Moa och viftade på ögonbrynen samtidigt som hon tog ett steg närmare Omar. Hon la en hand på hans axel och kisade med ögonen samt luta sig lite närmare så att det var ca 15-20 cm mellan deras ansikten.

''Eller hoppas du på att få ett ligg under den här resan?'' Frågade Moa ganska så högt. Precis då hördes ett klick ifrån dörren och allas blickar vändes mot dörren. Mamma och Anna som stod i dörren kollade chockat på oss. Troligtvis hade hon hört vad Moa sagt. Då vi fick reda på förut att man hör ganska tydligt ut och hon inte pratade så lågt.

Inte nog med det så stod hon med paketets framsida riktat emot dom. ''Ehm, jaha. Vi tänkte bara kolla hur ni har det. Men vi ska inte störa. Ni kan fortsätta med.... Mm, ja. vad ni nu gör.'' Sa mamma och kollade fundersamt på oss. Sen gick dom sakta ut ut vår 'lägenhet' och stängde sen dörren bakom sig. I ungefär tre sekunder stirrade alla bara på dörren. Sen brast vi alla ut i skratt.

Ännu ett klick hördes och Elin kom ut från badrummet endast iklädd en handduk hon hade virat runt kroppen. Hon lät blicken svepa över oss alla där vi stod och försökte andas efter skrattattacken. Även hennes blick landade på kondompaketet. Hon kollade lite chockat på det. Sen på sängen där först Oscar satt i bara byxor. Sen vidare på Felix som satt utan byxor med en väldigt slarvig på dragen tröja som rufsats till när han skrattade.

Sen hade vi Omar som också satt på sängen i bara en handduk. ''Så trekant asså?''Frågade Elin och flinade mot dom. Omar nickade stolt och Elin började ta på sig kläder medans jag hörde att Moa låste in sig på badrummet för att antagligen duscha. Min blick följde Elin som stod och tog på sig sin tröja. Jag var nog den lyckligaste i världen. Som har den turen att ha Elin som min flickvän. Min. Flickvän.

''Alltså Ogge, är det inte lite obehagligt att du sitter och glor som en peddofil på Elin?'' frågade Omar och petade på mig med hans tår. Jag slet inte min blick från Elin utan kollade på hennes ansikte som antog en svag röd färg och ett litet leende på hennes läppar.

''Nja, jag ska hjälpa henne!'' sa jag och gick fram till Elin. Jag satte mina händer på hennes höfter och placerade mina läppar mot hennes. Hon placerade sina händer bakom min nacke och drog sedan ifrån för att kunna luta sitt huvud mot min axel. ''Jag älskar dig Elin.'' viskade jag och pussade på hennes huvud som nu var med ansiktet vänt mot mitt bröst. Något mumlande hördes från hennes håll, vad det var hörde jag dock inte.

En trappa uppWhere stories live. Discover now