Kapitel 3

173 3 0
                                    

Elins perspektiv.

Nu har det gått två veckor sen Ogge kom till mig för första gången. Jag har lärt känna honom. Våra föräldrar har också umgåtts några gånger och dom verkar trivas i varandras sällskap.. Och i och med att det har gått två veckor har vi sommarlov nu också. Och Melissa har åkt till Finland.....

Jag stod framför garderoben med alla kläder slängda på golvet. Vad ska jag ha på mig? Klockan är 16:17 och 18:00 ska vi vara hos Ogge. Jag tog fram en svart - lite genomskinlig - långärmad tröja och ett par svarta tighta byxor till det. Enkelt, men så fick det bli.

När jag hade tagit på mig kläderna satte jagmig vid mitt ''skrivbord'' och tog satte i locktången. Medans den värmdes upp passar jag på att sminka mig. Jag brukarinte sminka mig så mycket så det gör jag inte idagheller. Lite concealer, Mascara, eyeliner och bronser fick räcka. Under tiden hade locktången blivit varm. Så jag tog upp tången och började göra några ''korkar'' i håret.

Sen satte jag på mig vita pärlor till örhängen. Även ett matchande halsband. Jag slängde en snabbtitt på klockan. 17:14 Alltså en trekvart kvar tills vi ska va hos Ogge. Jag satte mig i sängen och tog fram min dator. Gick igenom samma tråkiga flöde på twitter, instagram och gud vet vad. Vad är egentligen meningen med att lägga ut en bild. Sen skriva en text på engelska till den bilden. Visst jag gör också det. Men ändå.

"Elin! Vi ska gå nu!" hörde jag mamma skrika ifrån köket. Som hon skriker är det tur att lägenheten är ljudinsolerad. Jag fällde ihop locket på min mackbook pro och gick sedan ut där mamma och pappa stod färdiga för att gå. Jag drog på mig mina vita, låga, smutsiga converse. Jag strunrade i att knyta dom då vi bara skulle gå ner en trappa och sen vara framme. Jag öppnade upp dörren och började småspringa ner för trappan. Mamma mumlade nåt otydligt som lät som att jag skulle ta det lugnt så jag inte ramla.

"Hej! sa jag och kramade om ogge där han stod i dörröppningen. "Hej!" svarade han. Även Hans och Helena fick varsin kram. "Ni kan komma till köket. Maten är precis klar." sa Helena sen. Vi alla gjorde som hon sa. Deras kök är så stort om man jämför med vårat. Fast i och för sig har dom en hel våning för sig själva. Jag satte mig vid en kant med Ogge bredvid mig. Bredvid honom satt Hans. Mittemot honom satt Helena. Bredvid henne i mitten satt min pappa och bredvid honom mamma. " Ta för er!" Sa Hans när alla slått sig ner. Jag lastade upp lite potatisgratäng på min tallrik och tog sen en köttbit. Vad det var för kött vet jag inte.

"Jo, Oscar och Elin. Vi har en sak vi skulle vilja berätta för er. Sa mamma glatt och kollade runt på dom vuxna som såg minst lika glada ut. Jag blev på en gång nervös och kollade på ogge som försökte hålla sig från skratt. Jag följde hans blick som var på min pappa... Som hade potatisgratäng i hela skägget.....*klapp......*klapp*.....*klapp*,,, Jag vände tillbaka blicken till mamma igen och väntade på en fortsättning. "Vi har bokat ett flyg till spanien om 8 dagar!" svarade mamma glatt. Vänta. Ska jag åka till spanien med Ogge? "Men mamma du vet att Daff inte kommer godkänna det. Jag måste ju öva med killarna inför turnen." Suckade ogge och kollade på sin mamma. "Jo jag tänkte på det. Så jag har bokat 12 biljetter. sex till oss..Tre till killarna och sen till Daff, Katia och Michaela. Jag pratade med Daff och han sa att det nog skulle funka!" sa Helena och smällde ihop händerna.

§ § §

"Erkänn! Ge dig bara!" Skrek ogge åt mig. Jag låg ner i hans säng och blev kittlad samtidigt som ogge satt med sina ben över min mage. "N - e - ej!" Sa jag samtidigt som jag efter andan." J-a är bä- st! In-te, duuu" skrattade jag fram. Så är har vi hållt på nu i snart en kvart. Han gjorde en blandad sur och arg blick. " Ne Elin. Ogge bäst." sa han som en treåring och la armarna i kors över bröstet. Där såg jag min chans att putta bort honom. Fast nepp. snabb som han var satte han igång och började kittla mig igen. "o -ok-ej! Du är b-äst!" skrek jag åt Ogge. "Tänkte väl det!" Svarade han och rulla av mig så han hamna bredvid mig. " Vet du Elin?" frågade han. Jag skakde på huvudet. "Jag tycker om dig. Mycket. Jag förstår inte hur jag kan ha så här starka känslor för dig. Elin, att se dig springa iväg så där var hemskt. Jag har inte mått bra på jättelänge. När du flyytade bröt du all kontakt vi haft. Jag menar inte att lägga skuldkänslor på dig men jag..." Mer hann han inte säga förens jag mjukt och försiktigt pressade mina läppar mot hans.

"Men jag älskar dig Elin."

----------

Förlåt för felstavning osv. Men hinner inte läsa igenom för jag har läxor och måste dansaaaa! Så peace out.

En trappa uppWhere stories live. Discover now