Natprirodna stvorenja - 3. deo

36 7 11
                                    

Priče o vešticama i vračevima postoje hiljadama godina, a nastale su još onda kada je čovek otkrio vatru, te je noći provodio uz nju, smišljanjem misterioznih priča. Iako sama reč potiče od reči "vicca" što znači "pametna", veštice su uvek označavale nešto demonsko. Veštice se spominju i u starim spisima.

Kasandra je veštica koja je predvidela pad Troje; u Novom zavetu se pojavljuje veštica iz Endora, dok je Morgan le Fej poznata kao ljubavnica čarobnjaka Merlina. Za nju se smatra da je delimično kriva za smrt kralja Artura, iako nema dokaza za njeno postojanje. No, s druge strane, postoje žene koje jesu postojale, proglašene su za veštice ili đavolje sluge, bilo s nekim razlogom, bilo bez razloga. Zbog toga su spaljivane na lomači. Nisu ih voleli hrišćani, a Papa Grigorije je u 13. veku odobrio njihovo proganjanje i kažnjavanje. Papa Inoćentije VIII je izdao deklaraciju kojom se potvrđuje postojanje veštica i tada je počeo veliki lov na njih. Desetine hiljada žena je optuženo za veštičarenje, veliki broj njih potpuno neosnovano, a sve su spaljivane, vešane ili pogubljene na neki drugi način.

Veštica je kod svih Slovena prvobitno bila preanimistički htonični demon, kao i vampir i ona je , po svojoj prirodi i funkcijama ženski korealt vampira

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Veštica je kod svih Slovena prvobitno bila preanimistički htonični demon, kao i vampir i ona je , po svojoj prirodi i funkcijama ženski korealt vampira. Veštice su pretrpele velike promene od onih prvobitnih , pa do savremenih shvatanja i verovanja. One su prvobitno bile demoni samo jedne uže srodničke zajednice da bi kasnije bile žene koje u sebi imaju đavoljski duh, koje noću izlaze iz groblja pa more decu. Za razliku od vampira koji uglavnom sišu krv, veštica se hrani ljudskim srcima i džigericom.

 Postoje bele I crne veštice

Bele veštice, rade gotovo uvek za dobrobit čovečanstva, kao u slučaju pripremanja narodnih lekova. Svoje opštenje sa ostatkom sveta svode na posredničku ulogu. One nikada neće prizvati smrt ili usmeriti prirodne sile da unište njihove neprijatelje. U nesrećna vremena, mogu biti optužene kao crne veštice, ali na kraju uvek izbegnu njihovu zlu sudbinu. Ove druge znaju da se neće popeti na nebo i da će ih nečastivi sigurno ugrabiti.

Crne veštice redovno imaju učenike koje dugo i uporno uče zanatu. Nagrađuju ih na početku fizičkom lepotom i neodoljivom ljubavnom privlačnošću uz propratni efekat - nemogućnost reprodukcije. Crna veštica ne može imati potomstvo. Ostale nagrade uključuju dug život, crna veštica živi i preko sto godina.

Prema ruskim shvatanjima, veštice se mogu svrstati u 2 grupe, dok se kod verovanja Srba one mogu podeliti u tri grupe.

U prvu grupu bi spadale veštice najprivitivnijem i izvornom značenju : to su ženski demoni manističkog porekla koje ustaju iz groblja u kojem žive preko dana, a noću napadaju ljude i decu i vade im srca ili džigericu, kojom se hrane.

U drugu grupu dolaze demonske žene koje su ili sa rođenjem donele sposobnost da budu veštice ili su je stekle kasnije na taj način što ih je u zanat uputila starija veštica.

U treću grupu bi dolazile izvesne stare žene koje se nazivaju vešticama ali koje nisu u pravom smislu veštice već obične vračare.

Prvi progoni veštica

Teorije zavereWhere stories live. Discover now