hs 1

336 21 3
                                    

2 minuten voor de zomervakantie.

Het is nog 2 minuten. Nog maar 2 minuten in deze hel. Er worden propjes naar me gegooit en nog meer. Ik pak een blaadje en schrijf er met hoofdletters op: HET BOEIT ME.NIET MEER. Na de vakantie ben ik er toch niet meer. Ik gooi het naar hun. Ze bekijken het. Dan begin ik hard op af te tellen en meer kinderen doen mee: '10, 9, 8 ,7 ,6 ,5 ,4 ,2 ,1... VAKANTIE!' Iedereen staat op en loopt naar de kluisjes. Ik pak mijn boeken en mijn fietssleutel en loop naar mijn fiets. Ik vang wat gemene opmerkingen op zoals 'veel plezier in je ukki vakantie vieren'en 'als je vriendloos bent mag je mij NIET bellen'. als ik naar mijn fiets loop houdt het groepje van bjorn mij tegen. ze staan om me heen en kijken naar me, niet meer alleen kijken. ik wil weglopen maar een van de jongens houdt me tegen. een andere jongen komt op me af en geeft me een stomp in mijn buik. ze lopen weg en ik verlramp ineen. als ik ben bijgekomen pak ik mijn fiets en fiets ik hard naar huis.
Thuis
Ik zet mijn fiets achter en loop naar binnen. 'Mama! Papa! Ben thuis!' Schreeuw ik naar boven. Ik plof op de bank. Mama, papa en janne (mijn zusje) komen naar beneden. 'Heey max ga je, je tas even pakken?' Ik ga naar boven en pak mijn tas en spullen. Alleen mijn bed en kleren liggen er nog. Ik pak wat dingen in. We moeten in de auto slapen, want we gaan naar de andere kant van Amerika. Ik leg de tas in de auto. Een verhuis wagen is al onderweg. Ik hoor mijn moeder van beneden roepen ' we rijden aan ', ik pak mijn laatste spullen en ren de trap af. Als ik beneden kom geef ik mijn spullen aan mijn vader en stap in de auto. Na een paar minuutjes wachten vertrekken we. ik pak mijn telefoon en ga even een spelletje spelen. als ik mijn telefoon wegleg zie ik dat ze nog even langs school rijden. mijn vader stopt voor de poort en janne rent de auto uit. ze is zeker weer erns iets vergeten. ik volg haar met mijn ogen en dan verdwijnt ze in de school. als ik iets verder rondkijk zie ik dat het groepje van bjorn naar ons toe komt. ik zet de raam op een kier en hoor hun vanalles tegelijk zeggen. ' yes, het is gelukt, doei sukkel.' en 'waar ga je heen, sukkelstad.' ik negeer de opmerkingen en even later komt mijn zusje uit school gelopen. ze lopen op haar af 'is dit je zusje?' Ze houden haar tegen en gaan in een cirkel om haar heen staan. ik ren de auto uit en duw de eerste en de beste op de grond. ik trek haar aan haar arm mee en samen stappen we in. 'rijden!!' Roep ik en meteen drukt mijn vader op het gaspendaal. ik zie de kinderen achter me langzaam verdwijnen en gelukkig ook voorgoed.
Een dag later.
We rijden New York in. De stad is vol met mensen. ze hebben een pak aan of gewone kleren. Het is heel erg druk.. We rijden langs mijn nieuwe school. Het heet: northwayhigh. Daarna rijden we naar ons nieuwe huis. Het is een groot huis aan de rand van de stad. Het is niet al te groot en niet te klein. Het is leeg binnen. Er zijn alleen maar wat witte muren en vloeren met laminaat. Ik loop naar boven en leg mijn tas in een kamer. Even later hoor ik de verhuis wagen en er worden steeds meer spullen naar boven gebracht. Mijn bed, mijn kast, mijn bureau en nog meer tassen. Alles word langzaam ingericht en klaargemaakt. En ik maak me langzaam klaar voor school. Ik leg mijn kleren klaar en ik pak mijn tas in. als alles helemaal klaar is loop ik naar beneden. er staan nog heel veel verhuisdozen maar de grootste en belankrijkste spullen staan. op de tafel staat wat drinken voor ons en ik ga op een stoel zitten we praten over vanalles en nog wat terwijl ik mijn glas leegdrink. Als ik wil gaan wordt ik tegengehouden. ik ga weer op de bank zitten en janne komt naar me toe met een kadootje in haar handen. ik maak het voorzichtig open en dan zie ik het... een iphone 5c met blauwe achterkant en een macbook. ik kijk mijn ouder ongelovig aan en ze kijken vredig terug. 'is dit voor mij' vraag ik ongelovig. mijn ouder knikken en zeggen dan ' we willen een nieuwe start. wij gaan minder werken, janne gaat minder sporten en wij willen dat jij niet meer hepest wordt. nog steeds geloof ik het niet maar ik loop toch naar ze toe en geef ze een knuffel. daarna ga ik naar boven en leg mijn nieuwe telefoon aan de laaier. ik leg mijn laptop ook aan de laaier en ga dan in bed liggen. na een tijdje val ik in een diepe slaap.

the girl with the demon eyesWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu