[ jumaat, 10 : 45 pagi ]
" weyh korang. " panggil san.
mereka berenam memandang ke arah san.
" kenapa san? "
" kau tak rasa pelik ke dekat mingi sebelum ii ni? atau aku seorang sahaja fikir macam tu? "
mereka mendiamkan diri untuk seketika.
" haah en, mingi nampak tak macam dulu. dia banyak mendiamkan diri. " kata wooyoung.
" yun, kau tau apa ii ke? "
yunho sekadar menggeleng. memang benar dia tidak tahu apa ii. dia dan mingi sudah jarang berhubung melalui telefon semenjak beberapa bulan yang lalu.
" apa yang dia cakap semalam tu buatkan dia macam akan tinggalkan kita semua. "
" kau jangan macam ii wooyoung. "
" tak adalah, hyung.. aku tengok mingi pun macam dah tak banyak cakap dengan kita. dah tak banyak bagi tau masalah dia pada kita. "
mereka dalam diam turut setuju apa yang dikatakan wooyoung.
" kau rasa mingi dah tak nak lepak dengan kita ke? "
" aishhh aku tak nak lah fikir sampai macam tu! mingi tak akan tinggalkan kita punyalah. "
" kita lawat dia lepas habis sekolah nak? "
mereka semua mengangguk tanda setuju.
...
[ 5 : 55 petang ]
mereka bertujuh kini berada di hadapan rumah mingi. tetapi apa yang membuatkan mereka terdiam ialah sudah 10 minit mereka di hadapan rumah tersebut. langsung tiada sesiapa yang keluar dari rumah tersebut.
" mungkin dia orang pergi klinik tak? "
" mungkin lah kut.. "
" nak try call dia? "
" tak perlu aku rasa. takut ganggu pula dia orang.. " geleng seonghwa.
mereka mengeluh perlahan.
" jom lah balik. mana tau malam ni atau esok dia munculkan diri. mana tau? "
...
seoul
minho melihat mingi yang terbaring lemah tidak sedarkan diri bersama alat bantuan pernafasan. mereka baru sahaja tiba di hospital sejak 5 jam yang lalu. sampai sahaja mereka di hospital mingi segera ditempatkan di wad. tidak lama kemudian tiba ii terkena serangan jantung. kedaan wad menjadi huru hara untuk seketika sebelum mingi diberi ubat tidur.
minho menuju ke almari kecil yang ada di sisi katil. beg yang di bawa mingi diambil minho lalu membukanya. tidak banyak barang yang diletakkan di dalam beg tersebut. mata minho tertumpu pada sehelai kertas yang dilipat. segera dia mengambil kertas tersebut untuk membacanya.
" mino-ah, doktor yang akan bedah mingi nanti kata dia boleh buat pemedahan tu esok. " kata p.o tiba ii.
minho yang baru sahaja habis membaca isi surat itu memandang ke arah p.o.
" p.o, esok kau boleh balik semula ke sana tak? "
p.o memandang ke arah minho dengan wajah hairan.
" asal? kau tertinggal barang ke? "
minho sekadar tersenyum.
" aku nak minta tolong sikit. "
YOU ARE READING
Sea [✓]
Fanfiction" mungkin ini kali terakhir kita bersama. " start ; 5 / 8 / 21 end ; 20 / 8 / 21 extra note ; saya f4 f5 lg time tu. tah knp buku ni diwujudkan.