7

23 7 0
                                    

[ sabtu, 12 : 15 tengah hari ]

sorakan yang memenuhi gym bola keranjang bertambah kuat apabila pasukan tuan rumah menang pada hari itu. sebaik sahaja jongho selesai menukar pakaian sukan ke pakaian biasa dia segera berlari mendapatkan hyung iinya. senyuman di bibir tidak lari dari tadi. di lehernya tersangkut medal berwarna emas.

" HYUNGGG " jongho segera memeluk seonghwa.

seonghwa membalas pelukan jongho. mereka yang lain turut memeluk jongho.

" uyooo mantap ah maknae kita sorang niii. " puji wooyoung sambil menggosok kepala jongho.

" kagum pula aku dengan kau jongho. tak sangka kau dapat rampas bola dari pihak lawan macam tu je. " kata san separuh menjerit.

jongho sekadar senyum.

" baiklah, jom lah kita lepak dekat gudang. kita raikan kemenangan jongho dekat sana. "

mereka segera mengangguk sebaik sahaja hongjoong berkata.

...

mereka banyak bermain bersama di gudang tersebut. gelak tawa mereka memenuhi ruang gudang tersebut sehingga lah tiba ii pintu gudang dibuka oleh seseorang. mata mereka bertujuh segera memandang ke arah pintu masuk. seonghwa menarik tangan yeosang lalu dibawa ke belakangnya. yunho perlahan menarik jongho bersama. seorang lelaki bersama cermin mata memasuki gudang tersebut sambil menelefon seseorang.

" ye ii. aku tau.. nanti dah siap aku belikan benda tu untuk kau. aku dah sampai gudang yang kau kata tu. "

lelaki tersebut memandang ke arah mereka untuk seketika sebelum dia menyambung perbualan.

" bagi yang dekat rambut biru? huh? aishhh banyak songeh lah kau ni. ye ii. yah, bagi aku selesaikan ni dulu boleh tak? kita sambung lepas ni. " lelaki tersebut mematikan perbualannya.

" um.. siapa.. hyung ni? " tanya hongjoong ragu ii.

" ah, annyeong. nama hyung jihoon. atau korang boleh panggil p.o hyung. hyung ni kawn mino hyung. hmm... hyung kepada mingi..? "

mata mereka bertujuh terbutang mendengar nama mingi.

" kenapa dengan min- "

" hyung sebenarnya ada benda lain nak kena buat. apa ii pun, nah. hyung rasa mingi tulis benda ni sebelum pemedahan dia. okay lah. hyung kena pergi. bye ii. " kata p.o sambil menyerahkan surat tersebut di tangan wooyoung.

belum sempat mereka berkata apa ii, p.o sudah pun lesap di sebalik pintu gudang. mereka semua berkumpul bersama untuk membaca isi surat tersebut.

" jadi.. selama ni.. mingi.. "

" ada masalah lemah jantung? "

Sea [✓]Where stories live. Discover now