10

25 8 4
                                    

mingi memandang ke arah kafe. melihat tema kafe tersebut membuatkan dia tersenyum nipis.

sea kafe

" mingi? "

mingi mengalihkan pandangan ke arah kanan.

" yeo- "

badan mingi dipeluk yeosang. mingi hanya mampu tersenyum kecil sebelum dia membalas pelukan yeosang.

...

" kau sorang je ke kerja pagi ni.. yeo? " tanya mingi agak kekok.

yeosang menggeleng.

" hari ni kalau ikut kan.. aku dengan- "

" yah, yeosang hyung! bukan ke hyung kata nak gerak sama ii dengan aku ngan san hyung? kenapa hyung pergi du- "

mata jongho tertumpu pada mingi. segera dia buat muka meluat.

" jjong, kau dah asal halang jalan ni. aku nak masuk ni. nak buka kaun- mingi..? "

mingi tersenyum nipis. hatinya sedikit terasa apabila melihat wajah jongho.

" yeo, aku pergi dulu lah.. thanks sebab sudi dengar kisah aku tadi. "

yeosang tidak mampu berkata apa ii. mingi terlebih dahulu keluar dari kafe. jongho dan san memandang tajam ke arah yeosang.

" ugh, kenapa dengan korang ni? korang tau yang mingi selama ni cuba untuk hilang rasa bersalah dia? korang tau ke apa yang berlaku dekat dia sepanjang 7 tahun? " kata yeosang dingin sebelum dia berlalu masuk ke dalam dapur.

" yah, hyung tau kan yang aku tak suka tengok muka dia? "

yeosang berhenti berjalan. tangannya digenggam.

" yeo, kau sendiri tau apa dia buat pada kita 7 tahun lalu? kau memang tak belajar ke untuk balas dendam dan lupakan orang ii macam tu? "

" korang jangan suka ii cakap macam tu pada mingi. korang tak tau apa yang dia alami selama ni. yang korang tau hanyalah menunding jari kepada dia. korang langsung tak ambil kisah pasal mingi. "

" hey, apa yang korang berperang ni? dekat kafe aku pula tu? sebelum aku sekeh kepala sorang ii better korang berhenti bergaduh. "

yeosang, san dan jongho masing ii memandang ke arah seonghwa yang kini berpeluk tubuh sambil memandang ke arah mereka bertiga tajam.

" yeo hyung ni, dia pergi bawa masuk mingi hyung dalam kafe. aku dah bagi tau banyak kali malam tadi aku tak nak tengok muka dia. " kata jongho geram.

san sekadar mengangguk tanda setuju. belum sempat seonghwa membuka mulut, bunyi loceng yang digantung di pintu kafe menarik perhatian mereka.

" sigh... aku rasa.. aku patut ajar apa yang patut dekat korang berdua, chois.. "

" siapa tu? " tanya hongjoong sebaik sahaja dia masuk ke dalam kafe.

" mingi. aku ada ajak dia masuk. tapi.. nampaknya aku kena selesaikan dua orang ni dahulu. "

Sea [✓]Where stories live. Discover now