02

109 15 26
                                    

Di Cre

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Di Cre.ker World

Di mansion yang ada di dalam dunia itu terdapat satu suku vampire yang tinggal di sana. Mereka semua mempunyai speciality tersendiri.

"Eric! Cepat la siap tuu. Kau kata nak ikut kiteorang memburu." jerit seseorang dari luar bilik. Eric pon bangun.

"Kejap bagi aku siap."

Pada masa yang sama, Eric tak mau pergi memburu. Malas katanya.

"Aku malas lak nak gi memburu. Macam mana aku nak buat eh?" desis hatinya. Dia terdiam sejenak lalu ada satu mentol yang menyala di kepalanya.

"Ohhh yes. Guna la kuasa aku." katanya lagi. Dia pon mengeluarkan kuasanya dan muncul la Eric Clone.

"Haaa kau pergi tolong memburu. Aku nak rehat." kata Eric yang asli.

Tiba ii, ada bayangan hitam yang menyelubungi biliknya. Bayang itu hilang dan muncul la dua vampire di hadapan Eric.

 Bayang itu hilang dan muncul la dua vampire di hadapan Eric

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Haaa nak mengelat la tu." kata Haknyeon.

"Alaaaa korang ni. Aku malas la." kata Eric lagi.

"Malas ii. Kau sendiri yang cakap nak buru. Kiteorang join je la." kata Sunwoo pulak.

"Esok la esok." kata Eric. Mereka berdua hanya menggeleng.

"Naiiii not tomorrow. Jomlah Eric." kata Haknyeon lalu menarik tangan Eric. Mereka sekelip mata hilang diikuti oleh bayangan hitam.

Di tempat yang lain

Ada seorang lady vampire sedang berlatih di satu sudut ruangan. Tangannya diselebuti ice.

"Hae."

Dia menoleh dan kelihatan ada seorang lelaki menghampirinya.

"Ohhh Juyeon, kenapa? Kan saya dah cakap saya nak berlatih." kata Haerin. Juyeon memeluknya dari belakang.

"Saya risau la dah la awak tu tengah pregnant. Takkan la saya nak biarkan awak berlatih sendirian." katanya. Haerin sedang mengandung anak pertama.

"Sejak bila awak perhatikan saya ni?" soal Haerin. Dia tersengih.

"Dari awal. Saya ada je menyorok kat dinding tu." katanya. Maklumlah kuasa Juyeon ialah Camouflage (Visually blend into immediate surrounding).

"Mengadanya awak ni." kata Haerin lalu mengucup bibirnya. Ciuman itu menjadi hangat tiba ii,

"Haerin omg my eyes..."

Kelihatan Hyunjae berdiri di luar ruangan itu dan menutup matanya kuat. Haerin terus menolak Juyeon ke tepi.

"Ehhhh oppa kenapa cari Hae?" soal Haerin.

"Saje je lepaskan rindu tapi takpe la lepaskan rindu kat suami je." kata Hyunjae. Haerin tergelak kecil dan memeluknya.

"Sorry. Hurmm macam mana dengan lost bride tu?" soalnya.

"Dah jumpa dah tapi hyung suruh terus perhatikan dia." kata Hyunjae lagi.

"Apa nama dia?" soal Juyeon.

"Hurmm Jung Nami, 21 tahun." jawab Hyunjae. Haerin hanya terdiam. Mana taknya dia risau dengan keadaan Hyunjae yang menjadi spy di dunia manusia sendirian.

"Esok aku kena pergi ke dunia manusia balik untuk perhatikan Nami tu." kata Hyunjae.

"Oppa, tak boleh ke oppa bawak someone jadi peneman?" soal Haerin. Hyunjae hanya menggeleng.

"Tak boleh semua orang ada tugas masing ii. Jangan risau dehhh.." kata Hyunjae lagi. Haerin hanya mengangguk.

"Ehhh jomlah ke ruangan tengah. Semua dah ada kat sana." kata Hyunjae. Mereka pon pergi dari situ.

Di ruangan tengah

Semua dah berkumpul di ruangan tengah kecuali Haknyeon, Sunwoo dan Eric. Yelah mereka masih memburu di hutan.

"Hyung, ada apa ii news ke?" soal Jacob yang dari tadi masih setia. Sangyeon hanya mengangguk.

"Aku dah tau siapa lost bride tu." katanya.

"Siapa hyung?" soal Kevin.

"Kita tunggu Hyunjae sampai." kata Sangyeon. Mina yang dari tadi duduk di sebelah abangnya hanya terdiam dan akhirnya bersuara.

"Oppa, oppa dah tau kan apa tugas dia?" soal Mina. Sangyeon hanya terdiam seketika.

"Tau tapi not now Mina." katanya. Mina terdiam semula.

"Oppa risau, Mina tau." katanya lagi. Kali ni Sangyeon betul ii terdiam. Tak lama kemudian, yang lain pon tiba di ruangan tengah.

"Jadi kita nak terus perhatikan dia ke hyung?" soal Q. Sangyeon hanya mengangguk.

"Yuppp dan bila tiba masanya, bawak dia ke sini." kata Sangyeon. Tiba ii, mereka dikejutkan oleh suara Eric.

"Hyung! Hyung ada kecemasan!"

Mereka semua gegas keluar dari mansion. Kelihatan Haknyeon cedera selepas berburu.

"Oh my god, apa yang jadi ni?" soal Jacob.

"Kami diserang oleh Wolves." kata Sunwoo. Yang lain semua terkejut.

"Nampaknya mereka semua dah mula syak dengan kewujudan Nami." kata Sangyeon. New yang dari tadi cuba untuk menyembuhkan luka pada Haknyeon.

"Bahaya ni hyung kalau lost bride tu jatuh ke tangan mereka." kata Younghoon. Dari jauh mereka terdengar "Howl" dari kejauhan.

"Hyung, kita kena dapatkan dia dengan segera. Wolves bila ii masa akan serang kita." kata Q. Sangyeon terdiam sejenak.

"Hyunjae, bawak Nami ke sini selewatnya esok." 

『 C 』 LSY FF ; ❛❛Bride Of Dracula❜❜Where stories live. Discover now