Setelah kejadian kelmarin, hubungan vampire dan werewolf mula rapat. Jika ada masalah, mereka akan gegas membantu. Nami juga berharap agar apa yang dia buat ni akan kekal selamanya.
Hyunjae sedang khusyuk berlatih di taman. Dia nak ajak Haerin tapi tengah berpantang pulak. Tiba ii, dia merasakan ada orang memerhatikan dia dari jauh.
Hyunjae berhenti dengan latihannya dan mengeluh perlahan.
"Felix? Aku tau tu kau. Keluar je la dari semak tu." kata Hyunjae. Tak lama kemudian, Felix keluar dari semak lalu mengaru kepalanya yang tak gatal.
"Hyung boleh tau kedatangan saya." katanya.
"Yelah, aku kan vampire mestilah tau. Kau nak jumpa dengan Hae ke?" soal Hyunjae. Felix hanya menunduk.
"Felix, Hae dah move on. Aku takut kalau dia jumpa kau, dia meroyan pulak." kata Hyunjae lagi.
"Saya tau saya salah tapi apa yang Hae nampak dulu, bukan apa yang dia fikirkan. Saya akan jelaskan kepada dia..."
Hyunjae memandang ke arah Felix dan dia menceritakan segalanya.
Di dalam mansion
Haerin mendodoikan Jinwoo untuk tidur. Dia ditemani oleh Juyeon yang masih setia di sisinya.
"Anak papa ni penat sangat dia." kata Juyeon lalu mencium pipi Jinwoo. Haerin hanya tergelak kecil.
"Ishhh awak ni dia nak tidur la." kata Haerin. Sedang mereka mendodoikan Jinwoo, tiba ii Hyunjae masuk ke dalam bilik. Terkejut Haerin dibuatnya.
"Ehhh oppa kenapa ada kat sini? Bukan ke oppa nak practise ke?" soal Haerin lagi. Dia meletakkan Jinwoo di katil bayi.
"Haah, tapi ada orang datang nak jumpa kamu." kata Hyunjae. Haerin menoleh ke arah belakang Hyunjae, kelihatan Felix masih disana.
Haerin yang masih marahkan Felix lalu matanya berubah menjadi merah.
"Kenapa oppa bawak dia masuk? Hae tak nak jumpa dia!" bentak Haerin. Juyeon yang terkejut dengan keadaan tu.
"Hae, please dengar cakap saya..."
Tiba ii, sebilah ais yang menyerupai pisau mula menyerang Felix. Felix cepat ii mengelak dan jantungnya berdegup kencang.
"AKU TAK NAK JUMPA KAU! PERGIIII!!!" jerit Haerin. Jeritan Haerin tu membuatkan Jinwoo tersedar dari tidur dan menangis.
Juyeon terus mengendong Jinwoo dan berlalu pergi dari situ untuk menenangkan Jinwoo.
"Hae, jangan marah dulu. Bawak bertenang. Felix akan beritau perkara yang sebenar kepada kamu." pujuk Hyunjae.
"Apa lagi yang nak diceritakan? Semua dah jelas, oppa. Dia curang dengan Haerin..." kata Haerin lagi.
"Hae, I will explain to you. Please give me a chance to explain." kata Felix. Haerin hanya mendengus.
"Fine, one minute."
"Sebenarnya, apa yang awak nampak dulu bukan seperti yang awak fikirkan. Olivia tu ialah adik kandung saya. Saya marah sebab awak serang adik saya dulu sampai dia cedera. Saya tak boleh terima and sebab tulah saya lindungi adik saya sendiri." kata Felix. Haerin yang mendengarnya terus terdiam.
"I'm sorry sebab saya lambat jelaskan pada awak. Disebabkan saya, awak terluka. Saya minta maaf." kata Felix. Haerin hanya mengeluh.
"Felix, saya boleh maafkan awak tapi untuk kita kembali pada masa tu, it's impossible. Saya dah ada mate saya sendiri dan anak. I'm so sorry saya lukakan adik awak. Saya malu dengan perbuatan saya dulu." kata Haerin.
"Saya faham awak tak boleh kembali pada saya tapi, kita stay kawan?" soalnya. Haerin hanya mengangguk.
"Of course boleh." balasnya. Felix hanya tersenyum lalu pergi dari situ. Haerin hanya mengeluh kecil.
"Dik, you did well." kata Hyunjae. Haerin hanya tersenyum perlahan. Tak mungkin dia akan kembali pada masa lampaunya itu lagi.
Di bilik Mina
Mina merenung ke luar tingkap sambil mengeluh perlahan. Tiba ii, Nami datang menghampirinya.
"Mina, kenapa?" soalnya. Mina hanya menggeleng.
"Takde apa, cuma tengok pemandangan kat luar tu je." kata Mina. Nami hanya mengangguk.
"Mina, actually saya..."
Mina menunggu Nami untuk menyambung ayatnya dan dia tergelak kecil.
"Awak dah mula suka kat oppa ke? For real?" soal Mina. Nami hanya menunduk malu. Maklumlah Mina memang suka baca fikiran Nami.
"Tak apa mencintai seseorang tu. Awak kira untung oppa sayangkan awak, Nami. Masa darah awak kena hisap dengan kyu, oppa betul ii marah dan risau dengan apa yang berlaku pada awak." kata Mina lagi. Nami hanya tersenyum perlahan.
"Thanks Mina. Semoga awak dan Younghoon akan kekal bahagia jugak." kata Nami. Mina tersenyum perlahan.
"Moganya la." kata Mina.
"Mana Younghoon?" soalnya.
"Dia kata nak keluar kejap. Tatau ah kemana." kata Mina lagi. Tiba ii, Younghoon masuk ke dalam bilik.
"Ohhh dah balik? Nami keluar dulu la." kata Nami lalu meminta diri untuk keluar. Mina memandang ke arah Younghoon.
"Awak pergi mana?" soal Mina. Younghoon memeluk belakang Mina dan meletakkan dagunya di atas kepala Mina.
"Jumpa Lino."
Jawapannya membuatkan Mina terkejut dan memandang ke arahnya.
"Hah? Kenapa awak jumpa dia?" soal Mina.
"Well, just nak bagitau yang awak milik saya sorang je and tak boleh kembali ke pangkuan dia balik. Selesaikan la apa yang patut." kata Younghoon. Mina hanya mengetap bibirnya kuat.
"Saya minta maaf kalau saya pergi tanpa pengetahuan awak." katanya. Mina menggelengkan kepala.
"Takpe la. Benda dah lama kan? Saya malas nak ungkit balik." kata Mina.
"Lino cakap dia minta maaf sebab dilahirkan sebagai werewolf di dunia ni. Dia tak layak untuk awak yang hidup sebagai vampire. Then, dia suruh saya jaga awak sebaiknya" kata Younghoon lalu mengusap kedua-dua pipi Mina.
"Saya dah lama maafkan dia. Saya yang sepatutnya minta maaf kat dia sebab tinggalkan dia macam tu je. Saya terdesak waktu tu diantara keluarga dan cinta." kata Mina lagi. Younghoon hanya tersenyum.
"Saya faham tu. Takpe, dia faham jugak dan lepaskan kenangan tu pergi. Dia nak awak dengan dia as best friend je. Kalau awak okay..." kata Younghoon. Mina hanya mengangguk.
"I'm fine with it." kata Mina.
"Bagus la macam tu. Jom kita pergi ruang tamu. Semua kat sana sekarang." kata Younghoon. Mereka berdua keluar dari bilik itu dan tanpa mereka sedar, seseorang memerhatikan mereka dari luar.
"I'm sorry Mina I can't love you anymore. You have someone that deserves you better than me. Tapi, saya janji yang saya akan lindungi awak dari jauh."
YOU ARE READING
『 C 』 LSY FF ; ❛❛Bride Of Dracula❜❜
Fanfic"Finally, I found you" START: 22/07/2021 ENDS: 18/08/2021