Kami duduk di ruang tamu bersama. Tiba ii, kedengaran suara Haknyeon dan Eric memanggil kami.
"Korang korang kita ada masalah ni." kata mereka berdua. Sangyeon gegas berdiri.
"Haknyeon, Eric. Kenapa ni?" soalnya. Aku pon berdiri melihat mereka dengan riak muka yang risau.
"Hyung, kita dalam bahaya sekarang." kata Haknyeon lalu menyerahkan sepucuk surat kepada Sangyeon. Aku pon berjalan ke arahnya dan mendongak sedikit untuk membaca.
"Sangyeon, kenapa tu?" soalku. Yang lain semua berkumpul di hadapan kami.
"Hyung, itu warning dari dorang ke?" soal Q. Sangyeon hanya mengangguk.
"Kita kena berjaga-jaga. Nami, mulai dari hari ni awak kena duduk dalam mansion. Jangan keluar ke mana ii tanpa pengetahuan saya." katanya. Aku hanya menelan air liur.
"Siapa mereka tu?" soal aku.
"Mereka ialah penghuni Ateez mansion. Kalau awak nak tau, mereka masih mengamalkan peraturan lama. Senang cerita mereka ialah The Volturi 2.0." kata Jacob. Aku membulatkan mata.
"The Volturi? Yang macam cerita Twillight tu ke?" soalku.
"Kind of... sebab tulah bahayanya kalau orang macam awak ditangkap oleh mereka. Tak tahu apa yang akan terjadi nanti." kata Jacob lagi. Aku hanya mengetap bibir.
Sangyeon memegang tanganku.
"Awak jangan risau, everything will be back to normal again." katanya.
"Normal apa ni hyung? Hyung kena..." belum sempat Sunwoo menghabiskan ayat ii nya, New menyikunya.
"Sunwoo, shutttt." kata New, seolah memberi warning kepada Sunwoo. Aku memandang ke arah mereka. Apa yang mereka cuba nak sampaikan ni?
"Apa ni? Saya tak faham... siapa Ateez clan sebenarnya ni?" soal aku. Mereka semua mendiamkan diri dan tak ingin membuka mulut.
"Saya akan terangkan. Ateez clan ialah satu puak vampire yang ingin menguasai dunia ni. Mereka dah hidup 2500 tahun lamanya. Mereka dipimpin oleh Hongjoong yang berusia 2500 tahun. Pengikutnya yang lain ialah Seonghwa (2400 tahun), Yunho dan Yeosan (2300 tahun), San dan Mingi (2200 tahun), Wooyoung (2100 tahun) dan Jongho (2000 tahun). Tak lupa juga Jinsoul, lady vampire yang datang kelmarin. Awak dah cukup kenal dengan dia." Cerita Hyunjae panjang lebar.
"Semua ni berpunca dari Jinsoul ke?!" soal Juyeon, dia mula rasa bengang dan marah pada masa yang sama.
"Tak tau la. Kita tak boleh tuduh sebarangan." kata Younghoon pulak. Aku perhati ke arah Sangyeon yang dari senyap dan dia pon naik ke biliknya.
"Nami, awak berehat dulu la. Jangan fikir sangat. Yang penting, jangan keluar dari mansion ni. Tu je." kata Haerin pulak. Aku hanya akur lalu naik ke bilik untuk beristirehat.
YOU ARE READING
『 C 』 LSY FF ; ❛❛Bride Of Dracula❜❜
Fanfiction"Finally, I found you" START: 22/07/2021 ENDS: 18/08/2021