01

140 16 21
                                    

"Tolong! Jangan kejar aku!"

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Tolong! Jangan kejar aku!"

Aku dikejar oleh sekumpulan lelaki berpakaian hitam merah dan mata mereka merah. Aku dalam ketakutan terus berlari dan akhirnya aku terjatuh.

Mereka mendekati aku dan aku menutup mata. Tiba ii...

KRING KRING!

Aku membuka mata aku perlahan dan mengeluh.

"Mimpi rupanya."

Aku melihat jam di dinding sudah pukul 7. Aku pon bergegas bangun untuk ke bilik air. Maklumlah kelas pagi. Kalau kelas petang, sah aku tidur lagi.

Setelah selesai, aku pon berlari turun ke tingkat bawah. Hmmm aku memang hidup bersendirian. Ibu bapa aku telah pergi meninggalkan aku untuk selama-lamanya ketika aku berumur 12 tahun. Sejak itu, aku memang hidup bersendirian.

Aku menyediakan dua keping roti untuk breakfast. Sedang aku menikmati breakfast, tiba ii loceng rumah aku berbunyi. Aku bergegas ke pintu untuk membuka.

"Morning Nami!" Ternyata itu ialah kawan ii aku Jennie, Jisoo, Rose dan Lisa

"Laaaa korang rupanya. Masuklah." mereka pon masuk ke rumah.

"Korang dah breakfast ke? Kalau belum, jomlah join breakfast sama ii." kata aku.

"Haaaa plan kiteorang pon nak breakfast ngan kau la ni since kita ada sejam lagi untuk first class kita." kata Jisoo. Mereka pon duduk di meja makan bersama dengan aku.

"Hmmm korang, hmmm lepas kelas petang nanti, kita tengok wayang nak?" soal Lisa.

"Cerita apa? Ada cerita best ke?" soal aku pulak.

"Takde hmmm kita tengok kat rumah Jennie la. Rumah dia ada LED. Maklumlah orang berada kan..." kata Rose lalu menyumbat roti ke dalam mulutnya.

"Amboiiii Rose sedap ehhh kata gitu." kata Jennie pulak. Aku hanya tergelak kecil. Jennie ni dia tak kasi kita gi rumah dia kadang ii. Aku pon tak tau reason dia apa.

"Alaaaa unnie takpelah sekali sekala. Rumah unnie ada berlian ke sampai kiteorang takleh datang rumah unnie?" soal Lisa, si maknae.

"Entah dia ni... suka berahsia sangat." kata Rose pulak.

"Ishhh yelah ii... Bukannya apa, sebab aku malu la..." kata Jennie.

"Alaaa nak malu ii pulak dia ni. Kiteorang kan kawan kau jugak kan?" soal Jisoo.

"Dah ii jangan membebel. Cepat ii makan. Pastu kita pecut ke kelas." kata aku. Setelah selesai, aku dan kawan ii aku bergegas menuju ke kolej. Nasib baik rumah aku dan kolej takde la jauh mana.

Setelah tiba di kolej, kami berjalan menuju ke lif untuk ke kelas kami.

"Ehhh korang ii ada news ni." kata Jennie.

"Apa dia?" soal aku.

"Korang kenal Setereka kids tak?" soal Jennie lagi.

"Setereka kids? Ohhhhhhh kenal ii. Dorang popular kat sini. Dah kenapa ngan dorang?" soal Jisoo.

"Dorang ada buat event kat sini. Ouchhhh! Nak datang la event dorang esok." kata Jennie.

"Esok eh event dorang? Alaaaa esok pulak aku kena jumpa dengan unnie aku. Kiteorang dah lama tak jumpa." kata Rose.

"Hmmmm Lisa pulak busy esok. Maklumlah esok Lisa ada shoot dengan majalah kolej ni." kata Lisa pulak.

"Nami? Kau free tak esok?" soal Jisoo. Aku terdiam sejenak. Aku kenal dengan dorang tu. Hmmm well, aku ada crush kat situ.

"Urmmmm aku..."

"Alaaaa kau jangan la malu ii. Bukannya aku tak kenal kerush kau siapa? Jomlah Nami." kata Jisoo lagi. Aku hanya mengetap bibir.

"Siapa kerush dia? Asal aku tak tau? Kau minat siapa?" soal Jennie pulak. Aku ingin menjawab, tapi Jisoo menyampuk.

"Alaaa si Hyunjean tu haaaa..." kata Jisoo lalu tergelak kecil. Aku mencubit lengannya perlahan.

"Jangan la cakap kuat sangat." kata aku. Kawan ii aku yang lain hanya tergelak kecil.

"Ohhhh kau minat dia? Haaa takpe asalkan kau jangan amik Hanif aku eh?" soal Jennie lagi. Aku tergelak kecil.

"Taklah dia bukanlah lelaki idaman aku." kata aku lagi.

"Haaa dah ii jom kita ke kelas." kata Jisoo lalu kami pon naik lif ke kelas.

Di suatu tempat yang lain, ada seekor kelawar masuk ke dalam mansion yang berdiri megah di situ

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Di suatu tempat yang lain, ada seekor kelawar masuk ke dalam mansion yang berdiri megah di situ. Kelawar itu serta merta berubah menjadi manusia.

 Kelawar itu serta merta berubah menjadi manusia

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Hyunjae, report." kata seorang di situ.

"Hyunjae dah jumpa dia, hyung." kata dia. Sosok itu menoleh dan berjalan ke arahnya. Sosok itu mempunyai badan yang agak sasa dan kuat. Dia ialah ketua di mansion itu.

 Dia ialah ketua di mansion itu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Baiklah, nama dia?" soal dia.

"Nama dia Jung Nami, berumur 21 tahun." kata dia. Dia hanya mengangguk lalu duduk di takhtanya.

"So bila nak bawak dia hyung?" soal Hyunjae lagi.

"Hmmm nanti dulu. Buat masa sekarang, hanya perhatikan dia je." kata dia lagi.

"Baiklah hyung." kata Hyunjae lalu bowed sebelum pergi. Dia menyandarkan diri ke kerusi takhtanya.

"Jung Nami.... It's been a long time..."

『 C 』 LSY FF ; ❛❛Bride Of Dracula❜❜Where stories live. Discover now