Usai menyarungkan pakaian, dia pantas turun ke bawah. Alangkah terkejutnya solar melihat badan duri membengkak.
Solar:TIDAKKKKKKK!!!!!!!
Duri:Woiiii, tolong aku!!!!!!!
Suasana yang tenang kini bertukar menjadi panik, solar pantas menutup mulut duri lalu menariknya untuk masuk ke makmal solar.
(Di makmal)
Pintu dikunci rapat lalu matanya pantas merenung ke arah duri yang badannya sudah kelihatan membengkak teruk.
Solar:Solar, apa jadi ni?! Kenapa badan duri jadi macam ni?
Duri:Ish, kau tanya aku macamlah aku tahu! Kau tahu tak lepas mandi tu aku rasa badan aku gatal gila! Tengok-tengok je dah bengkak teruk macam kena sengat dengan lebah tahu?!
Solar:Haih, kau salah makan apa ni...
Tiba-tiba satu perkara terlintas di otak solar yang pintar itu.
Solar:Kejap, kita mandi tadi kan?
Duri:Ha'ah, asal?
Solar:Kau pakai sabun mana tadi?
Duri:Hmm.. Tadi aku pakai sabun yang.. Aku selalu pakai tulah. Asal?
Solar menepuk dahi kasar sambil bibirnya membebel macam-macam.
Solar:Ya Allah solar yang hensem lagikan swag lagikan-
Duri:Lah kau baru tahu aku ni hensem ke? Haa, sedar pun. Itu fakta bukan auta...
Solar:Jap, aku tak habis cakap lagi.
Duri:Cakap apa?
Solar:Plus lagikan poyo.
Duri menjeling hujung mata ke arah solar, tetapi solar tidak berasa gentar dengan jelingan itu.
Yelah wajah dirikan comel, jika jeling lagilah terserlah kecomelannya itu.
Betul tak?
Duri:Haih, kena tambah jugak poyo tu.
Solar:Lah, kau tak tahu ke? Kau tu poyo nak mampus tau. Sampai satu tahap aku rasa bila satu rakyat Malaysia ni tengok poyo kau confirm diorang menyampah. Yelah, dahlah poyo tak hensem pulak tu.
Duri merenung seram ke arah solar.
Duri:Kau jaga sikit mulut kau tu, mentang-mentang kau abang sesedap laser mulut kau kutuk aku eh? Depan-depan pulak tu.
Solar:Halah-halah engko ni ponnnn... Nak sedar tak apa ku bilang tadi itu fakta bukan auta bang solar...
Duri:Kau cari gaduh cakap jela, tak sedar diri budak kecik!
Solar:Huh aloh marah pulok bang swag kita ni eh? Tapi ko tak sedar ke diri yang badan tu dah lebam macam tak rupa orang dah.
Mereka menjeling antara satu sama lain lalu bermulalah perang seperti yang kita inginkan.
Iaitu perkelahian mereka yang rancak mengalahkan perang zaman dulu.
Duri:Kau dok kata kat badan tu tak sedar diri ini badan kau!
Solar At least aku ni jenis sedar diri jugak tau bukannya macam kau! Poyo bin nak bin mampus tau tak!
Duri:Halah-halah kata kat aku engkau pun dua kali lima je!
Solar Dua kali lima sepuluh ah bang!
Duri:Nehi ko buat lawak! Lawak bodoh fikir lawak sangat ke hah?
Solar:Cari gaduh ngan duri ke? Nak makan akar duri tak?
Duri:Eleh setakat akar kau tu buat apa! Aku lagi hebat tau! Kang bukan akar suri tu lilit kat kau, badan kau tu yang hangua teruk! Ayam pun sedap lagu dari kau!
YOU ARE READING
Can I... Wanna Be You?
Historia CortaFanfiction About Siblings Duri, seorang budak lelaki yang bersikap polos dan keanak-anakan, sikapnya ini sekaligus membuatkan sesiapa sahaja terhibur atau stres. Dengan sika ya yang naif ini membuatkan dia sentiasa ceria dan manja. Tapi... Tapi... ...