" omma, barang yuqi tertinggal kat sekolah ommaaa~"
aku menoleh ke arah adik tiriku yang menangis ke arah omma. sampai kedapur ni aku boleh dengar, mengade punya taik
" nak ja aku sepuck." bisik aku sendiri, sambil menyambung mengelap meja.
biasalah, HAMBA
" song lira, pergi ambik barang adik kamu kat sekolah."
aku terkedu seketika. kain lap meja aku lepaskan dan muka dua beranak itu aku pandang.
" omma, sekarang pukul 9 malam, esok kan sekolah, boleh la ambik."
aku cuba mengukir senyuman sambil menolak, tapi apa yang aku dapat hanya hinaan dan wajah bengis dari mereka.
" KAU NI BODOH KE? BARANG TU PENTING, KALAU HILANG MATILAH AKU!"
mati jelah. dah ajal. puih.
" pergi jelah ambikkan, dengan adik kau sendiri pun nak berkira, dasar hina."
aku mengeluh, kain lap meja kotor yang baru dilempar pada mukaku dipandang. boleh je ambik, memandangkan senior2 di sana ada extra class.
" baik..nanti lira tolong ambik.." aku menjawab lemah, cuba menahan air mata yang mula bertakung.
" macam tulah." derap tapak kaki mula menjauhi dapur, hingus aku tarik kuat. tingkap yang memaparkan langit yang gelap aku pandang.
oh tuhan,
aku harap satu hari nanti, akan ada seorang bawak aku keluar dari neraka ni.
-----
" eih budak! kamu nak buat apa?"
sudah, sesi soal jawab dengan pak gat. aduuuuuhhsbzjsh
" s-saya err saya pelajar sekolah ni..kelas 4B..."
" harini hanya senior kelas 5 saja yang ada kelas malam ni. sudah pergi balikk!"
" ahjussi tolonglah bagi saya masuk ahjussi, s-saya kena ambik barang, jaebal.." tangan ahjussi pakgat aku pegang, menghalang dia dari menutup pintu sekolah.
" esok kan ada, sudah, balikk!"
" ahjussi tolonglah sekejap je."
sekali lagi aku memujuk ahjussi pakgat yang gagah perkasa, tapi badan aku ditolak kuat sehingga jatuh ke tanah.
kedua tanganku yang terseret ke tanah calar, dan luka.
" a-aduh..."
" BALIK! KAMU TAKDE KEBENARAN, JADI BALIK!"
tak mengalah, sewaktu ahjusii tu nak masuk pondok dia balik aku binglas bangun dan meluru ke arah pagar yang sedikit terbuka
tapi ahjussi tu lagi cekap, sekali lagi, aku ditolak kuat 2 kali ganda, jatih ke tanah.
" AKU KATA BALIK!"
" a-ajussi jaebal jaebal i-isk..nanti saya kena pukul lagi, i-iskk .."
entah apa yang rasuk aku waktu tu, air mata aku tiba2 laju meluncur turun ke pipi. mungkin meningati keadaan aku yang hidup sukar waktu itu.
" bagi dia masuk."
pergerakan kami tarik menarik terhenti, apabila satu suara bersuara. aku menoleh, ternampak satu tubuh bermuka diingin memandang kami.
ahh...
k-kenapa dia selalu muncul waktu muka aku hodoh.
hiks tak guna kau lira, boleh lagi fikir tempat lain.
YOU ARE READING
link + choi hyunsuk
Romanceberhati-hati ketika menekan apa-apa link, lagi-lagi daripada crush