thirteen

147 37 0
                                    

" makanan dah siap!" laungku dari dapur.

apron aku bukak dan melangkah menuju ke bilik. sampai dibilik aku nampak seseorang yang nampaknya seronok bermain dengan fon aku.

" yuqi...."

yuqi mengangkat muka, memandang aku sinis. " patutlah lambat buat kerja, kau chat sweet2 dengan boyfriend aku..."

pale otak hyunsuk tu boyfriend kau. dah single tu single pft-

" bagilah balik!" 

" apehal pulak?"

" tu handphone aku la, bagilah balikkk!" aku mengetap gigi, cuba mencapai handphone yang dilayangkan ke udara.

takgune, dah pendek tu pendek takpayah jengket2.

" song yuqi, give me back.."

" alololo sedihnya muka, kenapa nak bagi kau? tak elok kau bercinta ni betul tak? jadi biarlah aku ambik ye~~"

cepat2 aku menarik rambut panjang yuqi ketika dia hendak keluar dari bilik aku. geram punya pasal. cari pasal dengan kakak tiri kau lagi

" arghh appayo! sakitlah bodoh!!"

" BAGI BALIK HANDPHONE AKU!"

" WHY SHOULD I?!"

badan aku ditolak kuat sehingga terlanggar bucu meja belajar. terasa senak perut tercucuk di situ.

" a-arghhh...."

yuqi kelihatan tergamam, dengan peluang ni aku cecepat menuju ke arahnya, tapi dia perasan dan pantas ketepi, menyebabkan aku jatuh sekali lagi.

sakit!

" kau nak lawan aku? sedar diri kau!" 

tergelak dia melihat aku yang mulai lemah, dengan gedik dia berjalan menuju ke arah aku dan sempat tangan aku dipijak.

" SAKITT!!!"

" tu baru sikit eonnie, kau lawan, aku balas berganda. kesini kau!"

" appaaa..omma..."

aku mengetap gigi kuat, mana taknya, rambut aku ditarik kuat dan diheret, aku terpaksa mengikut saja jejak langkah yuqi.

aku tiba di tingkat atas, di suatu bilik lama appa dan omma kandungku yang dah lama dikosongkan.

" kau duduk sini sampai mati!"

badan aku ditolak kuat sehingga masuk kedalam bilik gelap dan seram itu.

dapat telinga aku tangkap pintu bilik itu dikunci.

" yuqi!!! yuqi!!!!! omma!!!!"

bagai nak rak aku mengetuk pintu itu, hingga tanganku kemerahan, sakit dan pedih, tapi aku tahu, tak kan ada siapa yang baik hati akan tolong aku.

ditambah lagi dengan penghuni yang dibenci itu. air mata mula menggelongsor laju di pipi.

" i-i-iskk..."

































































































ting!

ting!











































































































































































uncukgemes- hei, dah berapa bulan kita chat macam ni...

uncukgemes- aku tau kau song lira.....


link + choi hyunsukWhere stories live. Discover now