ten

160 39 7
                                    

uncukgemes- harini sabtu, jodoh buat apa?

HS-dah dah tak payah nak buat blok kat sini eih.

day by day, aku gembira

cuz what? sebab inilah hsjajahzbbs

slr- jodoh buat kerja sekolahhh wkwkwk

tersenyum senyum aku seorang di dalam bilik.

aku bersyukur dapat berkenalan dengan dia. walaupun aku ni stranger pada dia, dia tak pernah kasar hshshs

kecuali yang dia block tu jela.

ting!

jihooπ- aku kat luar rumah, jom jumpa.

eh

WHAT THE-

terus aku berlari keluar dari bilik. hailah jihoon ni, time aku tengah bersuwit dengan crush mu dato kaco.

mimpi ape budak ni.

kacau daun ma.

" JIHOON!"

memang betul dia, elok diri depan rumah aku ni. jihoon tersenyum, taklama kemudian dia mematikan senyumannya.

sejak aku hepi, muka dia pulak ketat dan muram.

apaan sih?

nampak sangat kegembiraanku kekecewaanmu.

waduh waduh.

" jom keluar...."

" sekarang? ha jom, lagipun baju aku elok pakai, jap aku nak ambik fon."

walaupun tetibe, disebabkan jihoon anak park ini aku menurut je. baju yang dipakai aku pandang, elok je nak bawak kemana mana.

tapi sebelum aku sempat masuk rumah nak ambil fon, tangan jihoon pantas menghalang.

" tak payah bawak fon, aku tau kau sebenarnya chat dengan hyunsuk hyung...."

jantung aku berdegup pantas.

apani? kenapa muka dia nampak sedih?

" ikut aku, aku nak tunjuk sesuatu."

dengan debaran, aku hanya mengikuti langkah jihoon di belakang.

----------

" jangan sedih jihoon, sabar ek...."

lembut suara aku memujuk sambil menggosok belakang jihoon. hatiku turut berasa sayu.

mana taknya, haiwan peliharaan jihoon, mati kena langgar, tu yang dia sedih.

lagipun dia ada allergric kucing, jadi dia tak boleh sentuh sangat kucing tu, walaupun dia suka kucing.

aku meletakkan beberapa bunga labyrinth di atas kubur kecil itu, sambil dalam diri berharap jihoon kuat.

" myoni, jangan risau pasal papa awak..eonnie jaga..." bisikku perlahan, sambil bermain dengan tanah itu.

aku pernah jumpa myoni, kucing jihoon tu, tapi disebabkan kebanyakkan dari masa hidupnya dipelihara sahabatnya hyunsuk, aku jadi malu nak dekat dengan myoni.

sesekali aku tersenyum teringat jihoon dan hyunsuk bermain dengan myoni, comel sangatt!

dan disebabkan myoni jugalah hyunsuk dan jihoon kenal, dan mula menjadi kawan rapat.

dan disebabkan myoni jugalah hyunsuk dan jihoon kenal, dan mula menjadi kawan rapat

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

" jom jihoon, sana ada kerusi, kita duduk sana dulu ye..." pujuk aku, sambil memapah jihoon ke arah kerusi bangku yang agak jauh dari tanah si kecil.

jihoon hanya menurut, aku pulak yang rasa hiba melihatnya. dengan selsema dan bersin yang tak berhenti tadi.

hyunsuk takde, jadi, dia dengan akulah yang tolong tanam.

baru beberapa langkah kami berjalan, nampak ada seorang lelaki tercungap cungap menuju ke arah kami. panjang umur.

dia ternampak aku memapah jihoon, aku pasti dia dah tau yang aku ni kawan baik jihoon.

atau lebih tepatnya dia kenal aku sebagai-

" yuqi..."

'nama' aku disebut pelan oleh hyunsuk, aku hanya tersenyum nipis sebelum pandangannya beralih ke arah jihoon.

" myoni-"

" dah la hyung, aku benci hyung."

tersentak kami berdua mendengarnya. baru aku tersedar, hubungan jihoon dengan hyunsuk nampak makin renggang. tapi kenapa?

" jom."

tangan aku ditarik dan dibawa jauh dari tempat itu, selepas satu jelingan maut dihadiahkan kepada hyunsuk, sebelum kami berlalu dari situ.

aku pusing kebelakang, wajah hyunsuk tampak kesal.

link + choi hyunsukWhere stories live. Discover now