3. BÖLÜM İNTİKAM SOĞUK YENEN BİR YEMEKTİR

31 2 0
                                    

Bir gün sonra Leyla'nın aklına dâhiyane bir fikir geldi. Okuyarak anlamanızı isterim. Öncelikle fotokopini yanına gitmeden önce Leyla bana ne soracağımı kulağıma fısıldadı.

Merhaba şey ııııı ismin neydi, dedim. İsmimi pek kimse kullanmaz herkes bana fotokopi der sende diyebilirsin sorun değil, dedi kendisi istedi. Tamam o zaman fotokopi sana çok özel bir şey sormalıyım ama çok özel kimse bilmemeli, dedim. Tamam tamam hadi söyle çok merak ettim, dedi bende tabi ki çok telaşlıymışım gibi yaptım hemen dökülecekti.

Ya şey (utanarak söyledim) Selin Ay'la ilgili bir şey biliyor musun? Dedim. Neden ki niye soruyorsun bana bunu? Diye karşılık verdi ama ben hiç durur muyum Leyla beni zaten ne yapmam gerektiğini anlatmıştı yani kolay işti.

Ya ben şimdi Selin Ay'la birlikte ödev yapacağımda bana biraz anlatsana yani amacım onun sevmediği şeyleri yapmamak, dedim böyle zamanlarda direk karşınızdaki kişiyi sıkıştırmalısınız çünkü sıkıştırmazsanız sizi haksız olarak görür kendisini sıkıştırdığınızda sizi haklı olarak görür ve aynı zamanda hemen işe yarar uraşmanıza gerek kalmaz bu ayrı bir güzel yanı.

Bana katılıyorsun değil mi? Sen olsan yapmaz mıydın? Çok doğal ve insanları anlamak için müthiş bir yöntem bu dimi? Dedim artık istese de hayır diyemez. Tabi ki, tabi ki çok haklısın Endam, dedi ve sonunda kızı açıklamaya başladı.

Selin Ay çok havalı bir kızdır çünkü babası okulun sahibi bildiğin üzere. Ayrıdan da öğretmenlerin gözünde çok değerlidir. Nasıl olsa öğretmen çocuğu değil mi elbette torpilli olacak. Başka ne vardı, dedi biraz durdu aslında bana bir şey katmadı yani bunlar bildiğim şeylerdi. Ha bide şu var ama kimsenin haberi yok bu yüzden kulağına söyleyeceğim, dedi.

Bak şimdi Selin Ay'ın bir tane bence sevgilisi var çünkü kendisini bir çocukla gördüm sen söylemeden ben söyleyeyim akrabası değil çünkü çocuğa sordum sen kimsin diye bana yaklaşarak Akrabası falan değilim sadece bir tanıdığıyım dedi ama çocuk çok yakışıklıydı, dedi çok merak etmiştim çocuğu.

Benim ilk aklıma sevgilisi olabilir mi dedim ama yo olamaz ama niye olmasın. Ya çok teşekkür ederim, dedim ve konuşulanları Leyla'ya söylemeye gittim. Leyla da az yılan değil hemen şunu dedi: bizim bu kızı takip ettirmemiz şart eyer açığını istiyorsak, dedi aklıma benim Leyla'yı takip etiğim zaman aklıma geldi ama ben çok beceriksizdim hemen anladı Leyla takip edildiğini neyse konumuza dönelim.

Tamam ama kim takip edecek, nasıl olacak, okuldan sonramı yapacağız takibi? Diye arka arkaya sorular sordum. Cevapları: ikimiz birlikte aklımda çok iyi bir plan var, gerisini okuyarak görün. :)

Öncelikle gittik beni tanımasın diye gözlük sonra bir tane kafama şapka taktım. Leyla bana pis pis bakıyordu. Ne var Leyla, dedim bana gülerek. Neden böyle giyindin takip edeceğiz şunun şurasında, dedi. Bizi görürse ne diyeceksin Leyla, dedim o da böyle giyinirsen onu takip ettiğimizi anlar ama biz normal giyindiğimizde yalanımız biz burada buluşacaktık asıl sen bizi mi takip ediyorsun olur ters psikoloji anlasana, dedi.

Leyla'nın elini sıktım bravo aferin sana yalanın o kadar iyi ki ben bile şüphelenmedim tebrikler, dedim.

Şimdi işlemlere başlıyoruz. Ben Selin Ay'ı gözlemleyeceğim Leyla'da fotokopinin dediği çocuğu sosyal medyada buldu fotokopiye de gösterdik evet bu o çocuk dedi. Takip başladı.

Bundan sonrasını Leyla anlatıyor. Ben çocuğun adresini buldum nerden mi sosyal medya hesabından fotoğrafların en yoğun oluğu evi buldum evlerinin arkasında çok ünlü bir müze bulunuyor bende o müzenin çekildiği açıya doğru da evini buldum anlatınca o kadar zor gelmedi.

Onu takibe başladım.

Çocuk ilk olarak bir lokantaya girdi. Orada oturdu ve Selin Ay'ı beklemeye başladı tipinden belli oluyor yani kaç yıllık insan sarrafıyım bunu mu tanıyamayacağım? Selin Ay gelmişti işte.

Önce ne konuştuklarını dinledik sonra Endam'la birlikte çocukla konuşmamız gerekti dizilerde gördüğümüz gibi çocukla çarpışarak onunla tanışacağım sonra sanki kendisiyle önceden Karşılaşmış gibi yaptım. Kendisinin hangi okulda olduğunu sordum, çocuğu biraz tanımalıydım.

Bana söyledi bende hemen tepki verdim. Allah Allah seni bir yerlerden gözüm ısırıyor ama bakalım nerden, dedim. Bu kişiliği iyi bilirim biraz öv biraz kendisine havalıymış yap iki dakikada yumuşarlar pamuk gibi olurlar.

Bende bu taktiği denedim. Ay sanırım dizilerde gördüm sizin gibi havalı ve model yüzlü kişiler genelde dizilerde oynuyorlar, dedim direk vıcık vıcık oldu bir nevi istediğime kavuştum ben.

Hemen döküldü biliyorum tatlım çok havalıyım bu arada sen hangi okuldansın bende kendi okulumu söyleyince bana: aaa benim resimde olan bir kız bu okulda okuyor tanışıyor olabilirsiniz, dedi önce şaşırdım sonra bir soru sordum: adı nedir? Dedim. Bana saki hiç tanımıyormuş gibi cevap verdi. Neydi adı Selin'li bir şeydi var mı sizin sınıfta Selin'le başlayan bir şey, dedi bende hemen cevap verdim.

Bu arada ben hala Leyla'yım bunların hepsini ben tek başıma yaptım çünkü Endam'a o kadarda güvenmiyorum işi batırabilirdi. Her neyse devam edelim. Selin Ay mı? Dedim. Evet evet, dedi artık işim bitmişti belli ki Selin Ay'ı tanımıyordu hemen bir yol buldum görüşürüz dedim. Her şeyi Endam'a anlattım.

Sıradaki hamlemiz ise onun olduğu kursa gitmek. Gittiğimizde Selin Ay ordaydı hemen saklandık. Orda bazı şeyler denemeye başladı ve çok utanç verici şeyler gördük.

Artık intikamı bırak onu gördükçe gülesimiz geliyordu. Sonra bir kadın ona yaklaştı. Kadını tarif etmek gerekirse kırmızı ama kıpkırmızı bir elbise siyah renkli eldiven, şapka ve topuklu ayakkabı çok havalıydı.

Yavaşça Selin Ay'a yaklaştı yaklaştı, Selin Ay korkarak kadından uzaklaştı kadın Selin Ay'ın omzuna dokundu ve şunları söyledi. Burada ne yapıyorsun ezik çocuk ay tatlım ağlayacak mısın ağla, hatta ağlamalısın çünkü annem senin yüzünden bugün babamdan boşanacak biliyorsun değil mi? Her bir kelimesinde ses tonu artıyordu. Selin Ay kulaklarını kapatarak ağlamaya başladı ve yere kapandı. Sus lütfen sus, dedi. Kadın daha fazla bağırdı. Kendini böyle ezik durumuna getirerek yaptıklarından kaçabileceğini mi sanıyorsun hı? Benim annem senin yüzünden, senin yüzünden intihara teşebbüs ettin sen, sen Selin sen. Dünyanın en kötü evlatsın, dedi kadın. Leyla daha fazla dayanamadı ve kadını itti.

Sen kim oluyorsun da bir insanın psikolojisiyle oyuncakmış gibi oynuyorsun, dedi bende dayanamadım hemen lafa atladım.

Evet ya onun yüzünden değilse ya senin yüzündense hiç düşünmedin mi? Dedim. Selin Ay kafasını kaldırdı bizi görünce çok şaşırdı sonra yere baktı.

Leyla hemen Selin Ay'ı tuttu ve ayağa kaldırdı. Bu kız annesine ne yapmış olabilir ki asıl sen yapmışsındır da Selin Ay'a atıyorsun suçu değil mi? Dedi. Leyla kafasında nasıl böyle şeyler üret-tiği çok şaşırdım ama tabii ki hemen onu savundum.

Kız bize kötü kötü bakarak: siz kimsiniz? Selin'in ne yaptığını bilmiyorsunuz. Babamı annemi aldatmakla suçlayıp anneme her gün babamdan ayrıl diye ısrar etti annemi intihara sürükledi şimdi onun arkasında durabilecek misiniz? Hıı, dedi.

Biz yani benle Leyla hemen: ya gördüyse ya doğru söylüyorsa hiç düşündün mü? Dedik. Leyla Selin Ay'ın ve benim elimden tuttu ve dışarı çıktı. Gidelim, dedi.

Selin Ay bize teşekkür etti ve bize bir söz ettirdi. Bu meseleyi kimseye söylemeyeceğimize bu konuda söz verdik. Ve böylelikle Selin Ay ile olan intikam meselesi rafa kalktı. Ama bu meseleden hiç unutmayacağımız birini tanıdık BERK. :/

Kiraz Bahçesi | Nurcan Özdemir Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin