5. bölüm BERK'İN SIRLAR KÜPÜ

9 2 0
                                    

Berk bize sadece bakıyordu. Ben ise çok utanmıştım ama Leyla hesap sormaya başladı.
- o adamlar kimdi? Ne istiyorlar senden? Neyin peşindesin anlat çabuk? demeye başladı. Berk şaşkınca Leyla'ya bakıyordu.
- burda benim hesap sormam gerekirken sen bana soruyorsun, dedi. Leyla
- sen benim sorularıma bir cevap ver bi? dedi. Berk sinsice gülümsemeye başladı. Ve yumşaklaştı.
- sen bana niye bunu soruyorsun çok mu merak ediyorsun beni? dedi Leyla artık ne söyliceğini bilmiyordu...
- haklısın çok haklısın bana neyse ben gidiyorum Endam, dedi ve arkasını döndü ama Berk:
- özür dilerim Leyla, dedi Leyla durdu arkasını döndü ve Berk'e şaşkın bir şekilde baktı.
- ne için özür diliyorsun, dedi Leyla.
- az önce, okuldayken söylediklerim için, dedi ve kızardı.
- madem pişmansın benim için bir sorun yok, dedi Leyla.

Leyla ve ben gittik. Leyla kıp kırmızı olmuştu, hem sırıtıyor hem etrafa göz gezdiriyordu.
- az önce ne yaşadık biz ya? Dedim konuşması için.

Eyer bir insanın aşık olduğunu düşünüyorsanız aşık olduğu kişi ile ilgili konuşun ve tepkisine onu anlatırken ki yüz ifadesine özellikle ses tonu çok ani değişiyorsa...

- bilmem ga-ripti, dedi sesi titredi.
- sanki yani belki sana fazla yumuşak ve fazla ilgi mi gösterdi? Dedim direk savunmaya geçti.
- hayır ne münasebetle normaldi, ben değişiklik fark etmedim yani, demeye başladı...

Dün yaşananlar çok tatlıydı ilk kez bir arkadaşımın duygularını bu kadar hissettim.

Okula vardığımızda Leyla'nın sırasının altında bir çikolata vardı başta "bana mı aldılar acaba" dedi ama sonra kursta Berk'e bir sürü kız hayranlıkla izliyordu onlar gönderdi her  halde dedi. Berk geldiğinde oturdu yerine sırasının altındaki çikolatayı görünce:
- hangi hayranından? Diye sordu Berk. Leyla da sırf ona inat: 
- bilmiyorum ki, ama kaç haftadır bana yazıyor. Çok merak ediyorum kim diye tahminlerim var ama onun açılmasını beklicem, dedi.
Berk güldü:
- peki sana açılırsa kabul eder misin? diye sordu. Leyla güldü ve:
- eyer gelir sorarsa niye olmasın zaten bana ilk açılan çocuk diye de olur yani, dediğinde Berk kocaman bir kahkaha attı sonra Leyla'ya dönerek:
- ilk mi? Ciddi misin? Yani senin gibi birinin ilk olması beni şaşırttı ama ilk ise birincisi çok doğru seçmelisin bu senin hayatındaki en önemli olaylardan bu yüzden beni çok iyi dinle, dedi.

- bak şimdi unutma her erkek öküzdür mutlaka bir öküzlük yapar belkide yapmıştır ve senden özür dile dilemiştir, dedi ve Leyla'ya soğuk bir şekilde bakmaya başladı, o an Leyla'nın yüzü kıpkırmızı olmuştu.

- devam et, dedi Leyla. Berk küçük bir tebessümle gülümsedi.

- peki devam ediyorum sana âşık kişi önce sana biraz sert davranır sonra da sana karşı yumşar. Bazen çok korumacı olabilir ama unutma sadece seni sevdiğinden yapıyor ikincisi senden hoşlandığı zaman sana karşı bakışları hareketleri ses tonu dahi değişir, dedi.

Leyla hemen anlamıştı, Berk'in ondan hoşlandığını ama Leyla onunla aynı duyguları bir türlü hissedemiyordu.

- Endam sana çok önemli bir şey anlatmam lazım, dedi. Ne olduğunu az çok tahmin ediyordum zaten bende baştan beri Leyla ile Berk'in taraftarıydım.

- ben sanırım Berk'in yanında geçen gün gördüğümüz çocuk var ya ondan hoşlanıyorum, dedi ben dona kalmıştım ilk kez bu kadar şok oluyordum aslında hayır ikiz kardeşlerim olacağını öğrendikten sonra daha çok şaşırmış iki gün boyunca ağlamıştım.

- ne sen aptal mısın kızım, Berk senden hoşlanıyor ve sen de bana şimdi Berk'in yanındaki o sarıdan hoşlandığını söylüyorsun.

Kiraz Bahçesi | Nurcan Özdemir Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin