Satu tangan menepuk bahuku, membuatkan kesedaran aku kembali dari lamunan. Kedua hujung bibirku menaik tanpa sedar apabila melihat sosok tubuh yang sedang menatapku.
"Dah nak pukul 9 malam, kenapa tak balik lagi? Kau dahlah perempuan, cari maut betul."
Aku terkekeh perlahan. "Jangan risau, aku ada tali pinggang hitam taekwondo."
Apa yang aku dapat hanya gelengan perlahan dari dia. "Tak habis habis tali pinggang hitam kau tu." Jawabnya pasrah.
Lagi-lagi aku dibuat terkekeh perlahan. Punggungnya didaratkan pada tempat duduk di sebelahku. Matanya kini dialihkan pada bulan yang menyinari hari malam.
"You said whenever you miss him, you will stare at moon, right? Are you missing him right now?" Soalnya, membuatkan aku terdiam seketika.
"Sorry."
"Untuk apa?"
"I'm hurting you, again."
Kedengaran suara ketawanya yang perlahan. "Who said you hurting me? I am not. Chill sudah. Lagipun dia dah tak ada. Aku tak bodoh untuk sakit hati dengan orang yang dah tak ada."
Aku tersenyum nipis lalu pandangan aku kini kembali dialihkan ke arah bulan.
"Kau dah puas ke belum tengok bulan?" Soalku, membuatkan dia memandangku pelik.
"Kau pasti ke kau tak salah soalan? Bukan ke aku yang patut tanya kau?"
Aku tersengih. "Jom lepak 7Eleven. Tiba-tiba lapar." Ajakku, mengundang keluhan daripada Chanyeol.
"Kau skip meals lagi, kan?"
Tak ingin mendengar bebelan daripada Chanyeol, aku terus mengangkat punggung, lalu berjalan meninggalkan dirinya keseorangan dibangku tersebut.
"Tak guna kau. Nak mengelaklah tu."
"Hah? Tak dengar! Kau jalanlah cepat sikit!"
Apa yang aku nampak dari jauh hanya gelengan daripada Chanyeol. Apabila nampak langkahnya makin melaju, aku terus berlari menjauh daripadanya.
Ini kalau tak ada orang ramai, mahunya dia headlock aku. Baik aku selamatkan diri aku dulu!
YOU ARE READING
home, chanyeol.
Short Story「 short story, completed. 」 just be yourself, i'll be there for you. start ; 5 sept 21. end ; 5 sept 21. ⚠️ Jalan cerita yang sangat santai, tiada konflik, agak cringe & grammar error (tolong tegur kalau ada huhuhu).