8♡concert

8 1 0
                                    

        Puan lee memandang tajam ke arah renjun sedang duduk di hadapannya manakala eunra yang sedang mop lantai memerhatikan tingkah laku puan lee. Yelah mana tau nanti renjun kene sebat ke boleh dia bagi bantuan kecemasan

       "Macam mana eunra boleh jumpa kau?" Tanya puan lee tegas sambil menaikkan sebelah keningnya meminta jawapan.

       "Saya sebernanya-

         "Dia sesat eomma, apa salah nya membantu bukan?" Potong eunra membuatkan renjun nak saja ketuk pale eunra seperti mana dia mengetuk kepala haechan geram. Sungguh dia tidak suka apabila percakapan nya di potong sesuka hati.

         "Mana ada puan, dia yang culik saya" kata renjun selamba tanpa ada rasa bersalah.

        "Eh awak tak baik tau tuduh orang, saya sudah tolong awak menyorok daari sasaeng ii semua tu awak kata culik?" Eunra mendengus geram apabila dia dituduu begitu sahaja malah sempat renjun menjelir lidah ke arah nya apabila puan lee menoleh ke arah nya.

         "Eunra, Sila buat kerja tu eomma suruh jadi jangan masuk campur mop tu diam ii jangan nak bercakap aja" kata puan lee membuatkan eunra naik saja berhuhuhu di situ. Kok nya dia di suruh mop lantai satu rumah sebagai denda bawa laki balik.

            "Apa-apa sahaja lah, aku bagi kau duduk sini buat sementara waktu jadi kalau aku dah bagi ni jangan macam ii ek" kata puan lee mengakhiri keputusan nya lalu pergi ke belakang halaman rumah. Ada hal mungkin.

        Renjun yang Masih berada di sofa ruang tamu hanya mengeluh. Haih kenapa lah jadi begini?

     Manakala eunra mendapat pandangan maut Dari puan lee ketika melepasi nya ingin pergi ke belakang halaman rumah. Kecut perut.

    "Renjun oppa, sini saya tunjukkan bilik" eunra mendekati renjun mengajak nya untuk mengikuti ya.

     "Jangan memandai nak bawa masuk bilik kamu ya eunra!" Jerit puan lee Dari belakang halaman rumah seakan tahu akan perangai anaknya.

      Eunra yang mendengar jeritan eomma nya membuat muka. Dia tau lah batasnya.

        Renjun tanpa banyak  tanya hanya ikut sahaja. Dia sudah pening memikirkan apa yang telah terjadi padanya hari ini.

        Tok! Tok! Tok!

       "Woi buka cepat!" Eunra mengetuk pintu yang tertutup dengan kuat membuatkan renjun naik pelik. Buat apa ketuk pintu itu bukankah boleh sahaja buka?

         "Kau nak apa?" Sungjun membuka pintu dengan malas memandang eunra yang tersenyum seperti meminta sesuatu.

          "Apa?" Sungjun mengerutkan keningnya pelik akan kelakuan eunra yang tak penah-penah pula senyum begini padanya.

         "Kau tidur ruang tamu boleh tak?" Tanya eunra sambil tersenyum manis.

       "Buat apa aku nak tidur ruang tamu kalau aku Ade bilik dah tepi" sungjun berura-ura ingin menutup pintu tetapi cepat ditahan oleh eunra

       "Wahai adik ku sayang, kau nak aku pecahkan komputer kau malam  ni ke?" Eunra menayangkan senyuman sinis.

      "Ish yelah, aku tidur luar tapi kena- eh sapa kau! " hampir sahaja sungjun jatuh tersungkur tatkala baru tersedar yang renjun ada disebelah eunra.

       "Tak kan lah kau tak kenal ni renjun" kata eunra tatkala melihat riaksi adiknya yang terkejut beruk

        "Ha? Renjeon? yang kau kata lebih kacak Dari aku ke?" Sungjun memandang eunra tidak percaya.

Notice : hrjWhere stories live. Discover now