3

29 5 0
                                    

Aku membuka kelopak mataku dan aku sekarang ini berada di sebuah lif. Siapa yang bawa aku ke sini?

Pintu lif itu terbuka lalu aku melihat sekeliling jika wanita tua itu tidak berada di sini.

Tingkat ini merupakan tempat letak kereta. Aku mula berkeliaran di kawasan itu.

Berdasarkan perbualan seseorang tadi, aku berada di tingkat lapan.

Aku terus melangkah sehingga aku terserempak dengan wanita tua itu.

No sh*t sherlock.

Kakiku pantas berlari menyorok di tepi kereta yang berdekatan.

"Aku tahu kau ada kat sini. KELUAR!"

Mata aku terbeliak melihat beberapa kereta di angkat ke udara melawan graviti.

Orang tua ni ahli sihir ke siak?

Tap!

Tap!

Tap!

Tapak kakinya berada dekat di kereta yang aku menyorok. Kaki aku melangkah berhati-hati ke arah kereta yang lain.

Aku melepaskan nafas yang lega apabila tapak kakinya menjauh.

"Twinkle-twinkle little star, how I wonder what you are~"

Dia buka music box pulak dah, ingat aku budak-budak ke main lagu 'Twinkle-twinkle Little Star'.

"Aku dapat kau!"

Sh*t.

Kereta yang berada dihadapanku dia angkat. Senyuman sinis ditunjukkan.

Kereta yang dia angkat itu dibaling ke arah aku. Namun sempat aku elak dengan menundukkan badanku.

Kereta yang tidak bersalah itu tercampak ke arah tingkap kaca membuatkan ia pecah berderai.

Telinga aku menangkap bunyi dia berdesis geram.

Aku melihat kembali ke arah tingkap yang sudah pecah itu.

Sekejap, aku dapat idea.

Tanpa dia sedar, aku berlari ke arah tingkap yang sudah pecah itu lalu terjun tanpa memikirkan apa-apa.

Telinga aku menangkap bunyi suara wanita tua itu menjerit histeria sebelum aku menutup mataku menerima nasib yang akan aku temui.

Kalau lah ini nafas terakhir aku, doa terakhir aku adalah supaya gadis-gadis terseksa itu selamat kembali ke dakapan ibu bapa mereka.

To be continued

Dangerous ✓Where stories live. Discover now