Sebelum sempat pisau bedah itu bertemu dengan pipiku, aku gigit tangannya. "Argh!"
Kemudian, aku cuba menggunakan kakiku untuk menendang orang suruhannya yang memegang kakiku itu. Kepalaku, aku gunakan untuk melagakan dengan kepala individu yanng memegang tanganku.
Selepas aku berjaya melawan mereka, aku mengambil pisau bedah yang terjatuh dan memotong tali yang mengikat tangganku.
No one's p.o.v
"Kau buat apa kat situ? Pergi tangkap dia!" Suruhnya tetapi tiada sesiapa pun yang bergerak untuk menangkap gadis itu.
"Con questo incantesimo prendilla," Wanita tua itu cuba memanipulasi orang suruhannya dengan membaca mantera.
Iya, dia ialah seorang ahli sihir.
Tetapi cubaannya itu sia-sia kerana tiada seorang pun mengikut arahannya. "Kai-yah!" Panggil wanita tua itu tetapi jejaka itu hanya menghiraukan panggilannya.
Secara tiba-tiba, Heebyul menyerang wanita itu menggunakan tali untuk mengikat tangan ahli sihir itu.
Kemudian, sekumpulan polis sampai pada waktu yang tepat. Pantas wanita tua itu digari atas undang-undang penggunaan sihir.
Akhirnya, Heebyul dapat melepaskan keluhan lega.
"Heebyul-ah!" Gadis itu memandang ke arah jejaka yang berlari ke arahnya.
"Taehyun-ah!"
Jejaka itu datang ke arah Heebyul dengan muka yang gelisah. "Kau okey ke?" Gadis itu membalas soalannya dengan anggukan.
"Aku risau gila waktu kau telefon aku tadi," Kata Taehyun membuatkan dahinya berkerut. "Jap, tapi-" Dia memandang ke arah Kai yang melangkah ke arah mereka.
"Oh, kau kenal dia ke? Dia Kai Kamal Huening, penyamar dari USA tu," Gadis itu masih lagi terkejut dengan identiti Kai yang sebenar.
"Hi!" Sapanya lalu memandang ke arah Heebyul. "You must been so traumatized. Have a drink,"
Tanpa memikirkan apa-apa, gadis itu menepuk kasar bahu Kai. "Auch!"
"Habistu, kenapa kau tak tolong aku waktu aku hampir kena 'operasi' tu?!" Taehyun menahan tangan Heebyul daripada memukul Kai sekali lagi manakala gadis itu memberi jelingan maut ke arah Kai.
"Sorry, my friend is a little bit emotional,"
"Mianhae, lakonan aku nampak real sangat ke?" Heebyul menyilangkan tangannya ke dada manakala Taehyun pula tergamam kerana Kai fasih berbicara di dalam Bahasa Korea.
The End
YOU ARE READING
Dangerous ✓
Misteri / Thriller"Ini kerja paling gila aku pernah buat," Start: 070821 End: 060921