Aku mengunci pagar rumahku sebelum berangkat ke cafe untuk bekerja. Rumah yang berhadapan dengan rumah aku itu menjadi perhatian aku.
" Dia bangun dah ke agaknya? " aku berkata sendirian. Telefon bimbitku aku keluarkan dari poket seluar. Tiada panggilan masuk lagi pagi ini.
" Kemana pula Jaehyuk ni? Tak kan tak bangun lagi " aku cuba mendail numbernya.
Berkali-kali aku telefon. Satu pun panggilan aku tak diangkatnya. Sikit-sikit mailbox sahaja. Geram pula aku.
Nampaknya, terpaksa lah aku pandu sendiri kereta ke cafe hari ini. Memang aku kerjakan budak Jaehyuk tu cukup-cukup kalau aku jumpa dia kejap lagi.
Baru aku nak masuk dalam kereta, ada seseorang memanggil nama aku. Aku toleh kearah manusia itu.
" Ah, dia lagi.. " aku buat tidak tahu akan kehadiran lelaki itu.
" Selamat pagi kekasih lama " sapanya mesra. Aku buat-buat tidak dengar dengan sapaannya.
" Ewah. Sombong betul dia sekarang " ujar lelaki itu.
" Awak nak apa Subin-ssi? Saya dah lambat nak pergi kerja ni " ujarku bersahaja.
Lengan aku tiba-tiba dia sentuh. Aku cepat-cepat tepis.
" Jangan sentuh lah! " marahku. Subin hanya tersenyum. Dia cuba mendekati aku lagi.
" Baik awak jauh dari saya. Kalau tak saya jerit dekat sini. Jangan cabar saya Subin-ssi " aku memberi amaran padanya. Tetapi Subin berdegil.
YOU ARE READING
[ © ] 𝗗𝗔𝗬𝗗𝗥𝗘𝗔𝗠𝗜𝗡𝗚 𝗚𝗔𝗠𝗘 ( 𝗦𝟮 ) - 𝗡𝗖𝗧 𝗗𝗥𝗘𝗔𝗠
Fanfiction𝙵𝙵 : 𝙽𝙲𝚃 𝙳𝚁𝙴𝙰𝙼 ! ' 🌱 . ⚠️ 𝐝𝐢𝐥𝐚𝐫𝐚𝐧𝐠 𝐜𝐨𝐩𝐲 𝐣𝐚𝐥𝐚𝐧 𝐜𝐞𝐫𝐢𝐭𝐚! ⚠️ 𝟏𝟎𝟎% 𝐢𝐝𝐞𝐚 𝐬𝐚𝐲𝐚 𝐬𝐞𝐧𝐝𝐢𝐫𝐢 . START : 20 / 7 / 2021 END : 15 / 8 / 2021 STATUS : COMPLETE (✔)