Tevennec deniz zaferinde 60 gün. Fransa’da bulunan 141 yıldır kayalar üzerinde yer alan tevennec deniz zaferi sert rüzgarlar ve kısır dalgalar tarafından her geçen dakika aşındırılıyor, büyük kısmı yok oluyor. Diğer deniz fenerlerinden farklı olarak bu deniz fenerinin, farklı bir geçmişi ve ilginç bir namı var.
Fransa’da bulunan Tevennec deniz feneri halk arasında perili olarak adlandırılıyor. Buna inanmaları içinse birçok kanıt mevcut. Geçmişten bugüne deniz fenerini bekleyen bekçilerin hepsi vahim bir şekilde burada can verdi. Bekçiler akıllarını kaybetti. Gizemli bir şekilde bıçaklar üzerlerine fırladı. Bunun gibi birçok vaka yaşandı.
Bekçiler geceleri hayaletler gördüğünü dile getirdi. Bunlardan bir tanesi olan belenin kunzik 1875 yılında oradan ayrılmak istediğini bildirdi ve ardından aklını yitirdi. Perili olduğuna inanılan tevennic deniz fenerinde 1910 yılına kadar 24 bekçi görev yaptı. Tevennec deniz feneri 1875 ile 1910 yılları arasında her yıl bekçi değiştirdi.
1910 yılında ise fener otomatiğe bağlandı ve o günden sonra kimse yanına yaklaşmaya cesaret edemedi. Mark Povendet’se bir farklılık yaratmak için deniz fenerinde altmış gün geçirmeyi kabul etti. Amacı ise Fransa’da unutulmaya yüz tutmuş onlarca deniz fenerini yeniden canlandırmaktı.
Mark Povendet 60 gün macerasına 26 Şubat 2016 da başladı. Bu 60 gün boyunca Mark Povendet basınla sürekli iletişim içinde oldu. Mark bölgeye gitmeden önce her türlü tedbiri alındı. En ufak bir olay anında 15 dakika içinde yardıma gelecek helikopter hazırlandı. Hayaletlere ve perilere inanmadığını belirten Povented, insanlara inat 7 Mayıs 2016 tarihine kadar deniz fenerinde yaşamını sürdürdü.
Çıktığındaysa deniz fenerinde anormal bir şeyin olamadığını belirtti. Bunun üzerine tarihte yaşanan anormal olaylar insanların kafasında soru işaretleri oluşturdu. Mark bütün önlemleri alınıp oraya gitmese, basınla birada olmasaydı aynı sonuç alınır mıydı. Yoksa daha farklı olaylar yaşana bilinir miydi?
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Paranolmal Hikayeler
ParanormalHer bölümde farklı bir hikayeye ve korkuya hazır mısın? +18