10 Temmuz 2007
"Defne hadi gel kızım, baban gelmeden sofrayı hazırlamalıyız.""Tamam anneciğim hemen geliyoruum."
Babama neden yemek hazırlıyorduk ki hem o bize bir pasta bile almadı, annemin doğum gününü bile kutlamamıştı ki..
Ama annem bana söz vermişti, doğum gününü dün kutlayamamıştık ama annem işlediği sabun bezlerini satıp bize pasta alacaktı, babama vermeyecektik ama."Annee bugün teyzemlere gitsek olur mu onların bir sürü oyuncağı var benim hiç yok."
"Olmaz kızım baban izin vermez hem bak ben sana bebek diktim onunla oynasana, ellerin de hep çamur olmuş hadi gel yıkayalım."Annem elimi yıkarken kapı açılmıştı,of ya babam geldi kesin, bebeğimi görmese bari..
"ŞŞ alooo bu evde kimse yok mu niye kimse beni karşılamıyor."
Sen bizi sevmiyorsun çünkü..
"Geldim Nevzat Defne'nin elini yıkıyordum."
"Bu kız da iyice süt bebesi oldu başımıza 6 yaşına geldi elini yıkayıversin bi zahmet, ne yemeği yaptın ?"
"Evde sadece makarna vardı onu yaptım yoğurtlan."
"Her gün her gün makarna mı yenir kadın, başka yemek bilmiyon mu sen, hem naptın sana verdiğim 20 lirayı ?"
"Makarna, ekmek, süt derken para mı kaldı yarın için de nohut aldım, yağ da masada kaldı, önceki ayın veresiyesi duruyor daha."
"Yeter be kadın tek bildiğin para istemek, kadın ol da yettir paranı, her şeyi biz mi söylicez, ee sen naptın küçük şeytan, yine gofrete yatırdı anan dimi paraları."
"Bana küçük şeytan deme !"
"Bak sen şuna bacak kadar çocuk bana bağırıyor ee anası dik başlı olursa tabii, sana yemek verdiğime şükret, yemeğini ye asabımı bozma."
"Ee anamlara yardıma gittin mi bugün, halı yıkayacaklardı.."
"Çamaşırdı, yemekti derken ayıkabildim mi Nevzat, anca eve yetişebiliyom valla, sahi sen ne zaman aylık alıyon, bir makine lazım belim kopuyor akşama kadar."
"Sana iyi davranıyom diye böyle yapıyon sen, yüz buluyon, ye yemeğini haline şükret."
Yemekten sonra televizyonu açmıştım, tam annemden çizgi film isteyeceğim sırada babam geldi.
"Ver kız şu kumandayı televizyon izleyip napcan, kalk anana yardım et."
Annem yer sofrasını toplarken;
"O daha çocuk ben toplarım masayı, hadi kızım odana git sen."
Dedi.
Birşey demeden odama gittim, annemin bana diktiği bebeği aldım ve oyun oynamaya başladım, bebeğimin çok güzel kahverengi saçları vardı, ben istediğim için annem kendine benzetmişti, çok güzeldi gerçekten bebeğim, annemin ve benimki gibi yeşil gözleri bile vardı, annem çok güzeldi, babam çok çirkindi, sürekli anneme vurup bana bağırıyordu, o yüzden hep çirkindi. Aynı babaaneme benziyordu, o da beni hiç sevmezdi.
Odamın kapısı açıldı birden..
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Meyus'dan Çıkış
ChickLit"Defne 20 yaşında,üniversiteye yeni başlayan ve hayallleri olan biriydi. Her ne kadar hayallerine mâni olmaya çalışan engeller olsa da o sonunda başarmıştı. Tıp fakültesini kazanarak kendi ayakları üzerinde durma temellerini atmış ve zorluklarla dol...