Sizden gelen ( 1 )

130 9 4
                                    

O kadar mutluyum ki şuan, kendi çözümümün yanında bir de sizden gelen olumlu bir çözüm ile karşı karşıyayım. Okurumuzun yaklaşık bir yıl sonra herşeyden arınmış şekilde olumlu adımlarını sergilediği yazısı sizinle, kendisinden müsade isteyip, sizlerle paylaşma gereği duydum. Sizlerde kavuştuğunuz çözümleri bizlerle paylaşın, çözüm arıyorsanız bizlere ulaşın.
Çok güzel bir aileyiz, sizlerle 👊🏻
Çok mutluyum 🤲🏻

Değerli okurumuzdan gelen mesaj
📩📩📩📩📩
Düşündüm, düşündüm ve biraz daha, bir çok defa.Düşünmek miydi hayatımı zorlaştıran yoksa düşünmeyi bırakacağımda çıkabilecek aksiliklerin düşüncesi mi?

"Düşünmeyi hayatın içinden nasıl çıkarabilirim?" diye başladım günlerime. Hedefim fazlasını kendimden attığımda sağlıklı olan düşünce biçimine ulaşmaktı. Başlıca seçtiğim insanları seyrederek sosyal hayatın mantalitesine nasıl ayak uydurmam gerektiğini benliğime izlettim ve kabul ettirdim.Umudumu kesmeden çok hızlı başladığım gibi hızlı devam ettim. Yeri geldi yoruldum, hapsolduğum kimliğime geri döndüm. Yeri geldi çok isyan ettim ama beni başarıya götürenin pes etmemek olacağını biliyordum ve çok yıpransamda asla kendimi bırakmadım. Her yeni güne, giyindiğim bir başka ben ile, hayalini kurduğum kendim ile gülümsedim.
..

-Sokakta yürümekten mi korkuyorsun ya da bazı insanlarla karşılaşmaktan mı? Neden!
-İnsanların gözlerine bakarak gülümse ve öyle yürümelisin!
-Nasıl yürüdüğün, ne giydiğin, nereye gittiğin kimsenin umurunda değil.
-Alışveriş yapmaktan korkmamalısın ya da meyve reyonunda istediğin olgun meyveyi arayıp bulabilmen ve poşetine ekleyebilmelisin.
-Sonsuza kadar bir odada vakit geçiremezsin!
- Düşüncelerini paylaşmaktan geri kalmamalısın.

+Yalnız değilsin. Biz de buradayız. 🤜🏻🤛🏻

Asla kafanı boş tutma.
Çok hayal kur
Şarkı dinle
Bunlar bizi iyileştiriyor
-Dolmuşlarda insanlara değil  yola takıl, akşam ki planını hazırla mesela.
-Tanımadığın insanlara selam ver.
-Yeni insanlar tanımayı asla ihmal etme ve çekinme.
"Küçük çocuklardan başlayabilirsin."
-Bir sohbet başlat.
-Karşılıksız iyilik yap. Hal hatır sor. Tebrik et, teşekkür et.
- En önemlisi gülümse.
-Sana davranılanlara kafa yorma çünkü bu kadar hassas olduğunu karşındaki bilmiyor. Onu affet ve anlamaya çalış. Kendini yıpratma.

-Unutma korkularını yenmenin tek yolu yüzleşmek, Alternatif arama!
-Sen de herkes gibi çok özel ve değerlisin.Yaşamayı hak ediyorsun.
-Savaşmalısın çünkü ben savaşıyorum ve yolun sonuna çok yaklaştım.
.. Şimdi umut olmak istiyorum.

Benim gibi onlarca insanın var olduğunu biliyorum.Yorulduk, yoruluyoruz ama değecek, sabret.

?? Peki ya Nasıl yol katedebildim

Kendimi tanıdım.
Ben kimdim? Neredeydim? Nereye gidiyordum ve şuan ne yapıyordum. Niçin düşünmekten başıma ağrılar giriyordu. Neden bir yol göremiyor ve içten içe ruhumu yiyip bitiren o sıkıntıyı alıp çıkaramıyordum kendimden.

Hepsine yetebildiğimce cevapladım ve düşünmeye başladım.
Düşünmek miydi hayatımı zorlaştıran yoksa düşünmeyi bırakacağımda çıkabilecek aksiliklerin düşüncesi mi? Ne fazlası ne azı ben kendim olmaktan çıkmaktan korkuyordum. Korkağın tekiydim öyleyse.
Yaşamak zorunda olduğum hayatımı gerçekten böyle mi geçirmek istiyordum. Neden yol yakınken bir şeyler yapamıyordum, neyden, korkuyordum ki?

"Ben yaşamak istiyorum!."
dedim.
...

Büyük bir burun, kambur bir omuz, dengesiz hormonların sebep olduğu kıl sorunu, kızsan sakal, fazla kalın ses, fazla ince ses sivilceler, çarpık dişler, göbek, cılızlık ya da fazla kilo, büyük göğüsler veya tam tersi, erkeksen ve naziksen bunu ötekileştirmek, benzetmek, ayıplamak, alay etmek...
Bu listeyi biliriz uzar gider.

Yazılanların bir çoğuyla her ne mahiyetinde yapılmış olsa da sonuç olarak alay edilmiş biri olarak; Allah onları bildiği gibi yapsın. Yüreğimiz, onurumuz onların başının tacı dahi olamayacak güzellikte. Söylenenler ayaklarımızın altına alınamayacak kadar uğraşılmaz, luzümsuz ve iğrenç beyinlerin sahibidir.

+ Güçlü olun ve karşınızdakine böyle bir durumda mutlaka karşılık verin. Gülüp geçersen kaybedersin!

Kendini başkalarıyla kıyaslamaya bir son ver!
Başarın, hayat kaliten, ailen,karakterin, bedenin bunlar seni sen yapan şeyler. Çevrendekilere zarar vermeden kendini geliştirmenin yollarını bul.Hayatını değiştirmeden, kıyas yapmadan, kınamadan bir yol bulabilirsin.
- Unutma seni sen yapanlar olmasaydı sen sen olmazdın. (    :

+ Hobi edin
Tıpta insana yapışmış huy ve tiklerin tedavisinde uygulanan bir yöntemi hayatına alabilirsin.

Kendini bir durumdan dolayı kötü hissettiğinde beynin o düşünceye yenilir ve büyük bir çıkmaza girersin. Düşünceyi kaldırmak istersin ama bu yanlıştır. Kaldırmaya çalışmak yerine başka bir düşünceyi oraya koyman gerekir. Bunu sağlayacak en mantıklı şeyin ise hobi edinmek olduğunu düşünüyorum.

Mesela yazı yazmak. Duygularını dışarı atman gereklidir. Ağzına gelen her şeyi kendinle konuşurmuşcasına dökebilirsin.
O zaman bizimkisine de bir huy veya tik denebilir. Yenmek istiyoruz! Düşünceyi al dök ve yerine bir şey koy. Beynin bir zaman sonra ona alışacak ve kafanda dönen sıkıntılar azalacaktır.

Yazı yazmayı önerdim, kendimi anlatmak isterim.
Ben yazıyı hayatıma aldığımda ortaokuldaydım. O zamanlar keşfetmiştim bizi tamamlayan bu güzel şeyin bir kalemle kağıttan çok daha fazlası olduğunu. Naif halimizin karşılıksız dinlenebileceği bu yere girdiğimde bir daha bırakamadım.

+Öyle ki şimdi yıllardan beri beni yazan kalemimin istemeden nasıl geliştirdiğimi farkettim. Kendimi denemek için bir yarışmaya katıldım geçen aylarda. Ülke genelinde derece aldım ve çok güzel bir yazarla tanışma fırsatı buldum. Sohbet ettik ve kendisine yazılarımı okuttum.
Müthiş bir heyecan ve güzellik doluydum.
Şimdi,
Bir senaryo üzerinde çalışıyorum.

  (   :

?? Kalbin bilinmeden, yargılanıyorsun.

Benim gibi halen eğitim öğretim hayatına mensupsan ayak uydurman gereken bir sorumluluğun var. Okulun.
Bu adımı attıktan sonra zorluklara göğüs germem gereken bir zamana da gireceğimin farkındaydım.Güne olmak istediğim halimle başlamak başlarda zorlasada uygulamalarına devam ettim. Tahmin ettiğim üzere kendimi hapsettiğim sessiz sakin halimden yavaş yavaş çıkmaya başlayınca etrafımdaki insanlar bunu garipsedi ama illaki alışacaklardı ve bir zaman sonra alıştılar.

Ailem halimden mutlu  :  )
Konuşmayan, pısırık kişi yerine sevecen, sevilen biri olmayı başardım.
Öyle bir zaman geliyor ki bazen hiç beklemediğiniz insanların dikkatini çekiyorsunuz ve size şu soruyu yönetiyorlar. "Ne olduda bu kadar çok değiştin."
-Onlara güzel bir esenlik ile büyüdüğünüzü söyleyin.

Anlatmak istediğim şeyler arasında son olarak şu da var!
Çevreniz size adapte olurken siz bazen yeni kurduğunuz hayatınızı kendinize anlatmayı unutuyorsunuz ve zaman zaman garip çıkmazlara girip sessiz sakin bir yer arıyorsunuz. O vakit çok kıymetli çünkü güzel bir yol katettiniz, güçlendiniz. Biraz dinlenin ve dinleyin.

Hâla zaman zaman bıkmışlık olacaktır üzerinizde.
O gün yarınınız için hayatınızın kırıldığı vakte ya tekrar döneceksiniz ya da güçlendiğiniz yerden tekrar tekrar yükseleceksiniz.Dinlenin ama dikkat edin çok uzun sürmesin.
Çünkü hayatınız sizi bekliyor..
Ve her şeye rağmen vakit amansızca değil artık amacınıza akıyor.

Allah'a emanet olun 🖐🏻.

Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: Aug 07, 2021 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

Sosyal FobiHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin