"JIMIN HYUUUNNNGGGGGG KOOK LAPAR LAAHHH!!!" Jungkook menjerit macam orang gila.
"JIIIMMIIINNNNNNN HHYYYUUUUNNNGGGGGG!!!" Skali lagi dia menjerit. Jimin tu haa tengah duduk dalam bilik dia. Entah buat apa. Orang menjerit macam nak kiamat pun tak dengar.
"JII--" Belum sempat dia menjerit buat kali ketiga, Taehyung menumbuk lengan Jungkook.
"Bising lah kau ni." Jungkook pout.
"Taehyungie hyung~ Kookie lapar~" Dia merengek sambil memegang lengan Taehyung. Taehyung melihat Jungkook yang menggoyang2kan lengan dia tu. Kesian pulak aku tengok budak ni. Dah macam budak setahun tak makan-
"Takde makanan ke kat dapur?" Taehyung bertanya sambil melepaskan tangan Jungkook yang dari tadi duk pegang lengan dia. Jangan dimakan lengan dia tu sudah ;-;
Jungkook menggeleng sambil pout. Dah macam budak kecik je. Nasib comel.
"Haihhh.. JIMIINN AHH!! TAKDE MAKANAN KE KAT RUMAH HANG NI!!" Senyap.
"WOOIIII PARK JIMIINN!!!! KAU BUAT APA TU HAH?!!!! ORANG PANGGIL KAU TAK DENGAR??!! DAH PEKAK KE BODOH?!!" Taehyung menjerit sambil kakinya melangkah ke arah bilik Jimin. Jungkook hanya mengikut langkah Taehyung.
"WOIII JIMIN PARK!!" Dia cuba untuk memulas tombol pintu bilik Jimin yang berwarna keemasan itu. Tak berkunci. Terus Taehyung membuka pintu bilik itu dengan kuat. Nasib tak pecah pintu tu.
"JIMIN--" Ternganga Taehyung dengan Jungkook apabila melihat Jimin sedang menari tarian tah pape kat depan katil tu sambil memakai headphone.
Jimin yang tersedar akan kehadiran Taehyung dan Jungkook disitu terus berhenti menari. Dia berdehem seketika seraya membuang headphone dari kepala. Kantoi sudahh
"Emm korang nak apa?" Jimin bersuara bagi menghilangkan kejanggalan.
"Kau tau tak.. Aku dengan Jungkook panggil kau macam nak kiamat, kau pulak sedap2 je menari macam monyet dalam ni?!" Taehyung mengetuk kepala Jimin kuat.
"ADUH! SAKITLAH BABO!" Jimin menjeling Taehyung sambil mengusap2 kepalanya yang diketuk tadi. Sakit tau tak? Nasib tak pecah kepala ni
"Pikir aku kisah? Aku lagi kesiankan Kookie ni dari tadi duk lapar." Dia mengusap kepala Jungkook. Eh? Kepala Jimin yang kena ketuk, kenapa kepala Jungkook pulak kena usap?
"Ouhh lapar ek? Hehe sorry lah.. Hyung tak beli apa2 lagi.. Kita order delivery jelah ek?" Jungkook hanya mengangguk. Tak kisahlah delivery ke apa, janji perut dia dapat diisi.
"Kau panggil lah hyung2 yang lain.. Tanya diorang nak jugak ke tak makanan?" Jimin mengarahkan Taehyung sambil bergerak ke arah katil. Tubuhnya dihempaskan di atas katil gebu itu. Gebu ke apa tu aku tak kisah. Yang penting katil.
"Biar Kook jelah yang panggil." Jungkook melangkah kaki turun tangga untuk memanggil Jinyoung, Seokjin, Yoongi dengan Hoseok.
Diorang tinggal sini buat sementara je. Sebab nanti Jinyoung nak tolong carikan rumah untuk Seokjin, Yoongi ngan Hoseok.
Sebenarnya, Jinyoung terjumpa Seokjin dengan Hoseok dekat depan 7e. Masa tu dia tengah cari Taehyung yang 'hilang'. Lepastu, dia ternampak Hoseok tengah menangis kat situ. Disebabkan simpati, dia pon pergi ke arah Hoseok. Dari situ lah dia kenal Hoseok ngan Seokjin.
Yoongi ni pulak dia terjumpa kat taman berdekatan ngan 7e tadi. Masa tu Yoongi ni tengah bergaduh ngan sapa entah. Bila ditanya kenapa bergaduh sampai nak bertumbuk, dijawab 'bukan masalah kau.' Ish3...
"Hyung2 semua! Jimin hyung nak pesan makanan delivery. Hyung nak pesan apa2 tak?" Jungkook bertanya setelah nampak Seokjin, Jinyoung, Hoseok dengan Yoongi tengah melayan cite tah pape kat ruang tamu.
Mereka berempat menoleh ke arah Jungkook yang sedang menuju ke arah mereka.
"Laa nak pesan delivery je ke? Jomlah pegi beli makanan kat luar. Boring lah duduk kat rumah ni. Bukan boleh buat apa!" Jinyoung mula memuncungkan mulutnya sebijik seperti mulut itik. Yang membezakan antara itik Baejin ngan itik ni satu je. Baejin ni itik, itik ni Baejin.
"Entah, tanya lah Jimin hyung.. JI--" Belum sempat Jungkook nak menjerit, dia ternampak Jimin turun dari tangga dengan Taehyung.
"Haa pendek umur kau. Baru sebut nama tadi." Jinyoung memandang ke arah Jimin ngan Taehyung dengan muka selamba badak kucing. Eh ada ke?
Jimin memberi death stare. "Pendek umur aku, pendek lagi umur kau."
Jinyoung membuat muka tak bersalah sambil memandang ke arah tv. Lebih baik tengok orang memasak daripada tengok muka si pendek tu.
Tengok orang memasak? Ye. Kalau bukan sebab si Seokjin tu nak cari 'ilham' untuk resepi baru, memang taklah dia nak tengok orang memasak ni. Hilang macho!
"Haa kenapa Kook nak panggil hyung tadi? Rindu ek?" Jimin mengangkat keningnya berkali2. Semua yang berada di situ membuat muka nak muntah.
Rindu? Jungkook? Kat Jimin si pendek tu? Eww NO NEVER!! Takkan pernah Jeon Jungkook mempunyai perasaan sebegitu kepada seketul makhluk yang pendek seperti Park Jimin! Readers muntah sila!
Tapi lainlah kalau Jimin ni macam Taehyung. Tinggi, sado, macho! Eh?? Apa author mengarut ni?
"Kook rindu hyung?? Memang taklah! Lebih baik rindukan banana milk daripada hyung yang pendek ni!" Jungkook membuat muka 'disgusted in tRuStFrAtEd'. Eh ada ke? Entah. Author main hentam je.
"Aku yang nak panggil kau. Kenapa nak order delivery? Jomlah keluar. Aku boring namatey tau tak duk kat rumah ni." Jinyoung
"Ouhh haah kan. Tapi aku tak berapa tau lah kedai2 kat sini. Sebab aku tak slalu keluar." Jimin menggaru kepala yang tak gatal. Kang nanti sesat sapa susah?
"Takpe kita pegi je. Kalau sesat kau tanggung." Jimin menjeling Taehyung.
"Yelah2! Jin hyung, Hoseok hyung dengan Yoongi hyung! Jom kita keluar cari makan." Seokjin, Hoseok dan Yoongi yang dari tadi mendiamkan diri berpaling. Still kekok, mungkin?
"Keluar makan? Wahh jom! Perut hyung pon dah nyanyi lagu Fire ni!" Hoseok berkata dengan excited sambil menggosok perut.
"Hyung ok je. Lagipon hyung memang tengah lapar ni." Seokjin tersengih membentuk senyuman yang bisa membuatkan gadis2 di luar sana pengsan manakala Yoongi hanya menggumam.
"Yeayy semua setuju! Jimin hyung jom!!" Jungkook menarik2 lengan Jimin menyuruh dia cepat.
"Haa ok2. Jom." Dan mereka pon bersiap untuk keluar~
----------
Annyeong! Ada yang rindu author tak? Pft perasan-
Gurau2.I'M TRULY SORRY SEBAB LAMA GILA TAK UPDATEEE!! HUWAA MIANHAAEEEEE😭😭😭
Author sebenarnya nak update haritu tapi author tak berapa sihat so tak dapat nak hadap phone lama2. Plus, author ni takde idea. Time tak menulis tu, idea datang mencurah2. Tapi bila start hadap phone, terus hilang! 😭😭 btw-
Happy 400 reads for this ff!! 😭😭😭💜💜Thanks kepada yang sudi support ff ni walaupun author jarang update. Tanpa korang, author rasa buku ni hanya akan di'draft'kan. Ik this ff is truly hambar. But I'll try my best as an author to keep update! KAMSAHAMNIDA YEOREOBUN😭😭💜 BORAHAE!!! 😭💜
YOU ARE READING
[H] < Endless Friendship || BTS Malay FF >
Fanfiction[Hiatus] "Kalau camtu baik aku mati je !!" "KORANG SEMUA BODOH !!" "Maafkan hyung.." "I'll always be with you.."