Chapter 6

60 1 1
                                    

Iris memerhati gerak geri Adam dan perempuan tersebut. Macam sebaya la, couple kot??

Perbualan antara Adam dan perempuan tersebut agak kuat, boleh dengar la juga jadi Iris berhasrat untuk memasang telinga.

"Adam, u kenapa tak boleh terima cinta i? Kita tak jadi kawan almost 2 years tapi kenapa u taknak dengan i?" Perempuan itu berkata.

"Ermm Siti"

OH NAMA DIA SITI!!!

"Sorry la tapi Adam tak boleh terima la cinta siti. Kita dah lama kan kawan. I rasa lagi selesa berkawan kot" adam membalas.

"You tipu!!! I tau you suka dekat Hariza tu kan? Korang dua asyik berkepit je", Siti pula membalas.

PERGH DAH MACAM DRAMA TV3!!! Nanti mesti ada scene tampar menampar wuu.

"Eh hariza tu kawan i juga. Kitaorang selalu satu group sama-sama that's why la selalu nampak. Maybe group discussion kot yang you nampak tu", adam membalas.

Iris rasa nak ketawa je. Lawak pula bila tengok Adam cuba sedaya upaya nak pujuk siti tu. Aduhai siti, cari la orang lain. Kesian muka adam ni macam nak terkencing je.

"Siapa ketawa tu?", tiba-tiba siti bersuara.

KEJAP. KEJAP. IRIS KE YANG KETAWA TU??? AKU BUKAN KETAWA DALAM HATI KE TADI??

"Alamak kantoi cisss", iris membisik kepada diri sendiri. Adam memjegilkan matanya, cuba mengecam siapa yang sorok disebalik pokok ni.

"Iris?"

Apa patut Iris buat?? Lama pula mak semah siapkan order aku ni!!!!

"Hehehehe hello??" Iris membuka mulut.

"Iris buat apa kat sini?", adam membuka mulut.

"Tunggu order kat warung mak semah. Ternampak pula pokok ni cantik betulllll. Hijau daun ni lain macam!" Iris membasa basi.

Adam tersenyum, siti pula masih dengan muka masamnya.

"Siti, itu la girlfriend i" adam menunjuk kearahku.

HAAAAA?????

"APA??? BUDAK TU GIRLFRIEND YOU??? MACAM MUDA JE???", siti membalas.

"Eh mana ada, dia umur 19 la kan kan??" Adam membalas sambil mengenyitkan mata ke arah ku. Aku cuba membaca isyarat Adam.

T.O.L.O.N.G S.A.Y.A

OKAYYYYY

"Ohh ye, saya la girlfriend Adam"

Siti terkejut, terus menangis dan menuju ke arah keretanya lalu membawa diri.

Aku memandang Adam, pelik.

Dia juga memandangku, pelik.

"APA AWAK BUAT KAT SINI?" Kami bersuara serentak.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Aug 13, 2021 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

I'm OkWhere stories live. Discover now