Ketukan pada pintu kedengaran, sengaja diketuk seperti Anna di dalam movie Frozen. “Do you wanna build the future?” Tanya Heeseung dengan irama sama seperti lagu di dalam Frozen disebalik pintu.
“Go away, Hee!” Balas Taery dari dalam wadnya.
“No, I don't want,” kata Heeseung membuka pintu wad. Matanya terus melihat gadis ynag tersenyum manis di atas katil dengan kakinya yang berbalut seperti sebelum ini.
Heeseung turut ukirkan senyuman, datang mendekat pada katil Taery. Ceria betul dia, sejak bangun tidur lagi sudah tersenyum seakan senyuman kambing.
Dia duduk di kerusi bersebelahan katil, kepalanya ditongkatkan kedua-dua belah tangannya sambil merenung wajah gadis itu. Akhirnya dia mengeluh lalu berkata, “lawa betullah kau ni,” pujinya terus merah padam kulit Taery mendengar.
“Kau ni dahlah dah lama tak lawat, dah lawat jadi buaya pulak!” Gurau Taery memukul bahu lelaki itu.
“Mana ada buaya setia,” Heeseung berdecit. Sekali dengan mukanya yang acah itu.
Taery menunjukkan wajah jijiknya, tidak sangka lelaki itu betul-betul yakin sekarang. Pada yang sama, tangannya ligat menuju menggegam tangan Heeseung.
“Ini dia buaya betina beraksi,” ujar Heeseung tersengih. Memegang kembali tangannya Taery itu.
Dalam anak mata masing-masing ditenung, beberapa minit kemudian Taery berdehem. Dia mengambil nafas dalam, sekali lagi hanya cadar menjadi tumpuan dia.
“Kaki kau makin sembuh tak?” soal Heeseung buatkan dia terkedu tidak tahu jawapan yang patut diberikan.
Malah dia berikan anggukan buatkan senyuman Heeseung lebih lebar. “Great! Lepas ni boleh date!”
Taery juga turut tersenyum, tangan kanannya memegang pipi Heeseung dan diusap dengan ibu jarinya perlahan. Semua detail pada muka Heeseung ditenung lama buatkan lelaki itu terkaku.
“Mak aku kata, jangan sayang sangat nanti sakit,” kata Taery hanya gelakan dari Heeseung kedengaran.
Tangan Heeseung memegang tangan Taery pada pipinya itu. Taery usap pipi Heeseung, Heeseung usap tangan Taery. Melihat Taery yang fokus merenung muka kacak lelaki itu.
“Tak apa, sayang kau kenapa nak sakit,” Jawab Heeseung.
Sebab aku akan tinggalkan kau.
“Sekejap lagi aku ada medical check up. Kau tunggu sini tau. Lama juga, dalam 45 minit. Aku nak spend masa dengan kau lepas tu,” cebik Taery menerima anggukan dari Heeseung.
Tangan di pipi itu ditarik, malah di serabaikan rambut Heeseung itu seakan-akan Heeseung itu anak kecil.
“Sekarang, tiba masanya untuk kita tulis cerita kita berasingan!” Heeseung berkerut mendengar ayat itu.
YOU ARE READING
Switch Wish - Lee Heeseung
Fiksi Penggemar『 Enhypen's Second Fanfiction 』 + Aku punya wish, dia yang dapat. ଽ click 'read' to know what happen to Lee Heeseung ! 「 COMPLETED 」 ₊❏❜ start - 14082021 ˎˊ˗ ₊❏❜ end - 07122021 ˎˊ˗ ₊❏❜ cover - @BABYPHOTO- ˎˊ˗ savagesquirrel ™ | 2021 ©