POV Amber:
De wekker gaat, ik sta snel op en spring onder de douche voor Nina eronder kan springen. Ik laat het warme water over mijn lichaam glijden en was snel mijn haren. Ik zeep mezelf nog snel in met mijn favoriete douchgel en zodra ik klaar ben zet ik de douche uit en droog ik me af. Yes vandaag ga ik shoppen met Jade! Dat is echt al super lang geleden. Ik föhn mijn haar en kam het door, daarna doe ik een dun laagje mascara op en ga ik de badkamer uit waar Nina ongeduldig op me staat te wachten. "Jeetje dat duurde lang" krijg ik naar mijn hoofd gesmeten. "Jij moet niet zo zeuren, jij bent degene die door die muziek een heel uur in de douche staat" kaats ik terug. Nina is stil, kijkt me dodelijk aan en gaat daarna snel de badkamer in. Ik grinnik en loop naar beneden waar mijn ouders aan de ontbijttafel zitten. "Goeiemorgen" zeggen mijn ouders. "Goeiemorgen" antwoord ik. "Zou ik vandaag je auto mogen lenen pap? Jade's auto staat namelijk bij de garage" vraag ik. "Ja hoor, zolang hij heel blijft mag je hem lenen vandaag" antwoord mijn vader. "Dat moet wel goed komen" antwoord ik terwijl ik met een kop thee bij mijn ouders aan de ontbijttafel ga zitten. "Eet maar vast Amber, het duurt nog wel even voor Nina beneden is denk ik" zegt mijn moeder. "Oké" zeg ik waarna ik een broodje pak.
Als ik klaar ben met eten zie ik dat het tijd is om Jade van het station te halen en pak ik snel mijn mini rugtas waar ik mijn telefoon en portemonnee in stop. Ik pak de autosleutels en zeg mijn ouders gedag waarna ik naar de auto van mijn vader loop. Na iets van tien minuten kom ik aan op het station. Ik scrol wat op mijn telefoon als ik een berichtje van Jade binnen krijg.
Jade: Ik kan vandaag niet komen ik voel me echt niet goed vandaag. Sorry dat ik zo laat af app.
Ik: O vervelend, wat is er aan de hand?
Jade: Ik ben vreselijk ongesteld en mijn kop knalt bijna uit elkaar.
Ik: O vervelend voor je... :( Ik stond al op het station te wachten maar dan doen we het gewoon een andere keer en ga ik nu zelf naar de stad.
Jade: Ok doei.
Ik: Doei.
Jade is echt mijn beste vriendin hoor begrijp me niet verkeerd maar de laatste tijd doet ze echt kortaf en hangt ze ook gewoon op als we midden in een gesprek zitten. Maar ze heeft nog nooit afgezegd als we hadden afgesproken. Ik laat het maar gewoon en rijdt naar de stad. Ik loop al een tijdje in de stad en heb al een paar winkels gehad als ik ineens Jade denk te zien. Huh? Die was toch thuis? 't zal wel. Ik loop door en als ik dichterbij kom zie ik dat het inderdaad Jade is. "Wtf Jade je was toch ongesteld?! Je kop knalde toch uit elkaar?!" zeg ik boos. Ik zie dat ze schrikt. "Am dit is niet wat het lijkt" zegt ze. "Wat is het dan hè Jade?" vraag ik boos. "Ik ik eh...." stottert ze. "Dat dacht ik al, maar dan weet ik ook weer hoe belangrijk ik voor je ben" zeg ik. Ik geef haar nog een bitchie blik en daarna loop ik door.
Ik ben inmiddels al weer een tijdje thuis. Ik zit eraan te denken om vanavond te gaan stappen maar ik weet het nog niet zeker aangezien ik dan helemaal alleen ben. Weetje, je leeft maar een keer laten we het gewoon gaan doen. Ik kies een leuke outfit uit en schrijf een briefje voor mijn ouders. Ik regel een taxi voor een uur of elf vanavond en maak daarna mijn avondeten. Om elf uur is de taxi er en brengt de taxi me naar een kroeg hier in de buurt. Als we aankomen bij de kroeg betaal ik de chauffeur. Als ik de kroeg binnenloop komt de warmte en zweetlucht me meteen tegemoet. "Mag ik even jou ID zien?" vraagt een meid die in deze kroeg werkt. "Jahoor" antwoord ik. Ze controleert mijn ID en daarna mag ik naar binnen. Ik loop naar de bar en bestel een cola om de avond rustig te beginnen. Ik blijf aan de bar zitten en na een tijdje komt er een meisje naast me zitten. "Hey ik ben Lauren" zegt ze vriendelijk. "Ik ben Amber" zeg ik vriendelijk terug. "Ik heb je hier nog nooit gezien klopt dat?" vraagt ze. "Ja kan kloppen, ik ga niet zo vaak naar de kroeg" antwoord ik. "Aah oké, om het gezellig te hebben ben je hier wel aan het goeie adres" lacht ze. "Mooi zo!" lach ik terug. We praten nog even en dan gaat Lauren terug naar de dansvloer.
JE LEEST
De obsessie van mijn zusje // Matthy fanfictie
FanfictionVoor de mensen die dit verhaal al langer volgen, ik raad je aan om het opnieuw te lezen omdat ik veel heb veranderd. Anders snap je niet waar het verhaal heengaat! Vanaf deel 3 komt er nieuw geschreven verhaal bij :) Ik ben Amber en woon samen met m...