0.1

367 57 109
                                    


-1-
— Sorular ve Cevaplar —

21 Mart 2001

Betül Hoca herkese tek tek ne olmak istediğini sormuştu, cevaplar iki yıldır öğretmenlik yaptığı öğrencilerinden beklediği gibiydi; Doktor, avukat, çiftçi, mimar, öğretmen, imam... Sıra son iki sıraya geldiğinde önce arkada tek oturan İsmail'e ne olmak istediğini sordu.

"Evlat olmak istiyorum öğretmenim." İsmail, iki sene öncesine kadar Kocaelinde yaşayan bir çocuktu. Annesi ve babasını iki yıl önceki Gölcük Depreminde kaybetmişti. Evlerinde tek akrabası olan teyzesininde bulunması teyzesinin ölümüne yol açmıştı. Betül Hoca İsmail'e sıcacık bir tebessüm yolladı ve İsmail'in önünde oturanlardan biri olan Pamir'e döndü.

"Pamirciğim sen ne olmak istiyorsun?" diye sorduğunda diğer arkadaşları gibi Pamir'de ayağa kalktı.

"Daha çok zengin olacağım öğretmenim. Arabam olacak, şirketim olacak, uçağım bile olacak! Karım ne isterse yapacağım, ama önce adam olacağım ben." diyen Pamir ile kaşları şaşkınlıkla yukarı doğru çatıldı Betül Hanım'ın. Pamir, orta gelirin biraz üstünde varlık sahibi olan bir ailede doğmuştu. Betül Hanım bu enteresan cevabı iş arkadaşlarıyla beraber konuşacaktı. Betül Hanım bu gibi olayları ilk kez görüyordu çünkü işinin ikinci senesindeydi ve bu afacanlara iki yıldır sınıf öğretmenliği yapıyordu.

"Algın, güzel kızım, sen ne olmak istiyorsun?" diyen Betül Hoca ile Algın ayağa kalktı ve dudağını büzdü. Betül Hoca, Algın'ın daha önce hiç düşünmediğini anladığında tam sonra cevapla diyecekken cevap verdi Algın.

"Arkaolok olacağım ben hocam..." diyen Algın ile Betül Hanım ne demek istediğini anladı. Arkeolog olmak istiyordu Algın. Onada sıcak bir tebessüm ettiğinde Algın bir anda sesini yükseltti. "...veya ben Pamir'in karısı olacağım!" diyen Algın ile Betül Hanım'ın gözleri irileşti. O sırada Pamir konuşmaya dahil olduğunda dahada şaşırdı.

"Söz mü?" diyen Pamir'e döndü Algın ve başını salladı.

"Söz."

"Söz... Ama sende söz ver!" diyen Algın'a gülümsedi Pamir. Algın artık onun karısıydı!

"Söz."

***

Bu kurgu birden aklıma geldi, sadece Durmak Bilmeksizin yetişmediğinde bölüm atacağım.

Hangi tarihte okuyorsunuz?

Başlayalım bakalım Algın'a...

Bölümler texting olduğu için kısa kısa olacak.

Bölüm nasıldı?

İyi günler.

31 Ağustos 2021

Söz - Texting (ASKIYA ALINDI)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin