Röportaj içeriği: Yazmak ve daha fazlası... Konuğumuz:@nigdenindelisi
Röportör:Başlayalım o zaman.Öncelikle kitap yazmak aklınıza nerden geldi ?Hep bir merakınız var mıydı yazmaya yoksa birden bire gelen bir istek miydi ?
Yazar(nigdenindelisi):Aslında birden gelen bir şey değil. Küçüklükten beri sağa sola bir şeyler yazıyordum. Wattpadle tanışınca işi büyüttüm diyelim
Röportör:Gayet güzel,ikinci soruma geçiyorum.Kitaplarınızda yazmaya başlamadan önce bir toplumsal mesaj düşüncesi ile mi başlarsınız yoksa bu yazarken şekillenebilecek bir durum mudur?
Yazar(nigdenindelisi):Aslında hiçbir şekilde öyle başlamadım. Hayatta gördüğüm sıkça kullanılan gündemin konusu neyse ona değinerek yazdığım bir şekil.
Röportör:Anladım o da güzel bir yazma biçimi.Kitaplarınızın keşfedilmesi ne kadar zaman aldı ? Daha kolay keşfedilmesi için ek olarak yaptığımız bir şey oldu mu ?
Yazar(nigdenindelisi):Aslında ben 2015 gibi yılda da yazdım fakat okunmadı. Kitaplarımı kaldırdım o süreçte tam sekiz tane kitap yazdım. Beni öne çıkaran 'komutanım texting' oldu. O kitabım 1 ayda 3 milyon okuyucuya ulaştı. Yani tamamen şans işi gibi bir şey. Daha kolay keşfedildi çünkü ben gün de 15 bölümle 10 bölüm arasında bölüm atıyordum.
Röportör:Keşfedilmesi için baya emek harcamışsınız günde 15,10 bölüm gerçekten zorlayıcı.Diger soruma geçiyorum.Sizce yazmak bir yetenek işi midir ? Yoksa sonradan gelişerek öğrenebilecek bir şey mi ?
Yazar(nigdenindelisi):Aslında ikisi de değil. Yani hayal gücü olan bir insan ki hepimizin var sadece zorlamamız lazım. Hayal gücü olan herkes yazabilir. Yazım hatalarını düzelttikten sonra hayal gücü sayesinde çok güzel şeyler çıkıyor. İnsan yetenek işi dediği için yazamıyor ama bir düşünse rüyasında gördüğü şeyi bile kurgulayıp yazabileceğini..
Röportör:Sıradaki sorumuz.Eğer yazdıklarınızı kimsenin okumayacağını bilseydiniz yine de yazar mıydınız?
Yazar(nigdenindelisi):Dediğim gibi 2015 yılından beri 8 kitap yazdım ve okunmadı. Ben yine de yazmaya devam ettim 2021 yılında okunmaya başladı. Yani evet yazardım.
Röportör:Okunmuyor diye yazmayı bırakmamak gerek evet.Peki hiç gerek Wattpad'de olsun veya kitabı basılmış yazarlardan olsun örnek aldığınız, kitaplarını çok beğendiğiniz yazarlar var mı ? Varda neden o yazar ?
Yazar(nigdenindelisi):Aslında örnek aldığım yazar yok. Wattpadde öyle çok bilindik kitapları okumazdım ben zaten ama kitabını beğendiğim biri var rumrumce bilirsiniz. Kusurlarım yüzünden kendimle barışık olmayan biriydim ve onun yazdığı çekirdek kitabı beni daha iyi hissettirmişti. Rumrumce ve Zeynep sahrayı beğeniyorum yazdığı kitaplar insanlara ne tarz olursa olsun kendini sevdirmeye amaçlı.Biri değil iki kişi varmış.
Röportör:Güzel bence sana ilham veren yazarların olması her zaman güzel bir ayrıcalık.Devam ediyorum Duygusal biri misiniz ? Eğer öyleyseniz bu Kitaplarınıza nasıl yansıyor ?
Yazar(nigdenindelisi):Açıkçası fazlasıyla duyusal bir insanım. Kitabıma o satırla ilgili biri bir şeyini anlattığı zaman durup düşünüyorum hani o orada canını sıkan bir şeyi anlatıyor. Bölüm yazarken aklımda o konuya çözüm bulamadığım için yazamıyordum. Yazsam bile yazım hatası bol ve yazılmak için yazılmış bir bölüm gibi oluyordu.
Röportör:Anlıyorum duygusallık kitapta da etki yaratıyor.Kitaplarınız hangi kitleye hitap ediyor,siz hangi kitlenin kitabınızı daha fazla okumasını isterdiniz?
Yazar(nigdenindelisi):Açıkçası kitapla gerçek arasında ki farkı bilen kitleye hitap etmek isterdim. Şuan veri kısmına baktığım zaman 13-25 yaş arası kişiye hitap ediyor.
Röportör:Sıradaki sorumuz Yazarlığı sadece bir hobi olarak mı yapıyorsunuz? Yoksa bunu mesleğe dönüştürmek ister miydiniz ?
Yazar(nigdenindelisi):Bunu mesleğe dönüştürmeyi çok isterdim ama kendimi daha çok geliştirene kadar hobi olarak yapacağım.
Röportör:Yazarlık öyle bir şey ki hem hobi hemde meslek olarakta yeterince iyi.Son sorum Yeni yazacağınız bir kitabı öncelikle taslakta yeterince düzenleyip,bölüm biriktirip mi yazıyorsunuz ? Yoksa direkt olarak yayınlıyor musunuz ?
Yazar(nigdenindelisi):Benim hiçbir şekilde kurgum olmadığı için biriktirme yapmıyorum. Yazıp atıyorum biriktirme yaparsam kurgum çıkmaz ama atınca bekleyen okurlar olduğu için yazıyorum.
Röportör:Anladım o da güzel bir yöntem. Röportajın sonuna gelmiş bulunmaktayız gerçekten çok keyifliydi,sizin bilgilerinizden çok şey öğrendik.Tekrar teşekkür ederiz SKYwrating ekibi olarak❣️
Yazar(nigdenindelisi:Ben teşekkür ederim bu röportaj için 🥺💕 çok mutlu oldum.
🖋️Röportaj SKYwriting ekibi tarafından gerçekleştirilmiştir.Grup üyelerimize ve röportajda ki özel konuğumuz Yazar nigdenindelisi'ne teşekkür ederiz.
🖋️SKYwriting Yönetim Kurulu:meryGull,byzehra aydanur_2424,bisikletkoltugu
🖋️
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Wattpad SKYwrating Destek Grubu
Historia Cortawatpad üzerinden her hafta katılan kişilerin kitaplarını okuyup, yorum yapıyor ve oy veriyoruz gruba katılmak ister mısınız?