📚SKYwrating Etkinlik "Röportaj/ayca_k__

91 11 2
                                    

1)Yazmaya yeteneğiniz oldugunu nasıl kesfettiniz?

Yazar(ayca_k__)
Yani yazma yeteneğim olduğunu pek düşünmüyorum (: lisede bir heves üzerine başlamıştım. Yazmak bana iyi geldiği için de devam ettim. Benim için bir terapi gibi.

2)Yazı yazmanın sırrı var mıdır sizce? Yoksa yazı yazmak yetenek midir?

Yazar(ayca_k__)
Belki biraz yetenek ama çokça da çalışmak bence. Yazdıkça insanın geliştiğini düşünüyorum. Yazmanın bir sırrı da hayal gücü olabilir.

3)Wattpad yazarlarından kimleri takip ediyor ve kitaplarını okuyorsunuz? Ya da okudunuz?

Yazar(ayca_k__)
Şeyma Demir'i takip ediyorum. Kesinlikle favori yazarım benim 9 hikayelerine hayranım. Onun dışında bir çok kitap okudum, özellikle yazar ayırt etmem ama bir kaç tane sayayım. Funda Kınalı, Nehir Erdem, Yudumunhikayeleri...

4)Watpad ilk ne zaman tanıştınız ve bu nasıl oldu?

Yazar(ayca_k__)
Lise birdi sanırım. Bir arkadaşım önermişti, onun sayesinde başladım.

5)Yeni yazarların kitaplarini okumayi mi yoksa eski Türk klasiklerini okumayı mi seversiniz?

Yazar(ayca_k__)
Elime geçen her tür kitabı okurum. Yeni yazarlardan da gerçekten kaliteli yazarlar var. Karışık yani okuma tarzım. Özellikle şunu okurum, bunu okumam demem (:

6)Sizin için bir kurguyu oluşturmak uzun süreli midir yoksa birden akla gelen midir?

Yazar(ayca_k__)
Ben uzun süre oturup kurgu oluşturan insanlardan değilim maalesef. Denedimde ama asla o kurguya sadık kalmadım. Bir anda aklıma bir kurgu gelir, sadece başı olur genelde. Bir tanışma hikayesi hatta. Sonra karakterlerimi şekillendiririm ve yazmaya başlarım. Yazdıkça hikayem oluşur benim. Ben bile diğer bölümde ne olacağını genelde bilmiyorum o bölümü yazmaya başlamadan.

7)Sizin için imla ve noktalama işaretleri ne kadar önemlidir ?

Yazar(ayca_k__)
Yani imla ve noktalama işaretleri bence önemli ama ben bu konuda berbat birisiyim maalesef : ( yani kendimi bildim bileli de iyi olmadı dil anlatımım benim. Şimdi o zaman hikaye yazma diyenler olabilir ama ben hobi olarak yapıyorum bu olayı. Wattpad, yazı yazmak benim için bir iş değil. Sadece zihnimi boşaltmak istediğim bir alan. Ve bence okurlarım beni yazım yanlışlarım ile kabul ettiler. Alıştılar da diyebilirim (:

8)Bir kurgu oluşturmak sizi yorar mi?Bazı kişiler çokça yoruluyor kurgu yazarken.

Yazar(ayca_k__)
Ben yorulmuyorum aksine çok keyif alıyorum. Sadece karakterlerimi oluşturmak, onları zihnimde oturtmak beni biraz yoruyor.

9)Bir kitabın başlangıç bölümü nasıl olmalıdır?

Yazar(ayca_k__)
Dikkat çekici olmasını dilerim. Bu süper olaylı bir giriş ya da çok güzel bir yazı, belki de tek bir kelime ile olabilir ama bence dikkat çekici olmalı. Yani hikayenin içine girebilmem için, o hikayede devam edebilmem için başlangıçta bana bir şey sunsun isterim.

10)Son olarak yeni yazmaya başlayanlar için ne söylemek istersiniz?

Yazar(ayca_k__)
Eğer yazmak, yazar olmak hayalleri ise asla vazgeçmesinler. Uğraşıp emek verdiğimizin her şeyin karşılığını bir gün alırız bence.

🖋️Röportaj SKYwriting ekibi tarafından gerçekleştirilmiştir.Grup üyelerimize ve röportajda ki özel konuğumuz ayca_k__ teşekkür ederiz.

🖋️SKYwriting Yönetim Kurulu:meryGull,byzehra aydanur_2424,bisikletkoltugu

Wattpad SKYwrating Destek Grubu Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin