1. kapitola (dračí útok)

97 4 0
                                    

Vesnice byla v plamenech. Clary stála jen tak daleko, aby se jí nic nestalo. Sledovala, jak plameny olizují dřevěné trámy domů. Pohlédla na její kamarádku Elly, která vypadala stejně beznadějně, jako ona. ,,Kde sakra je Danny?“ napadlo ji. Její o rok starší bratranec Daniel zase někam zmizel. Už zase. Pomyslela si. Bez dalšího rozmýšlení se vrhla vstříc plamenům a uvědomovala si, že teď je v sázce mnohem víc, než jeden ubohý život. Kolem slyšela křičet malé děti a na chvíli ji napadlo, že některé z nich už nikdy neuvidí. Zatřepala hlavou, aby tu myšlenku zahnala. To se stává, když na vesnici zaútočí drak. Sama to moc dobře víš… Napomínala se, aby se trochu uklidnila. ,,Stát!“ vykřikl kdosi. Clary se pomalu otočila a všimla si Elly, která jí celou dobu tiše sledovala. Elly se teď krčila ve stínu jednoho z domů a mířila svým lukem na muže, který držel svůj meč jen několik centimetrů od Claryina krku. Takže tu jsou i lovci! Pomyslela si Clary hořce. Vrhla rychlý pohled na svůj mečík, který měla jako vždy připnutý na opasku kolem pasu. To bych nestihla. Koukla se směrem k Elly, která natahovala tětivu jejího luku. Elly se zhluboka nadechla a vystřelila. Šíp prosvištěl vzduchem a zabodl se do hrozivého lovce draků. Pak se rozběhla ke své kamarádce. ,,V pohodě?“ zeptala se. ,,Jo dobrý, díky,“ odpověděla Clary s úsměvem a vytasila úzký, ale ostrý mečík. Při pohledu na něj si vzpomněla na dlouhé hodiny, které strávila učením se šermovat. Každé dítě ve vesnici se muselo učit s nějakou zbraní. Byl to jediný způsob, jak přežít. Vzhledem k tomu, že draci podnikali stále častěji a častěji útoky na lidi, ten kdo neuměl bojovat, umíral jako první. Clary si oblíbila velmi úzké meče; flerety a kordy, zatímco Elly dávala od počátku přednost lukům. ,,Kde může být?“ zeptala se Elly trochu úzkostně. ,,To bych taky ráda věděla,“ odpověděla Clary a snažila se nevnímat to horko všude kolem. Nevadilo jí horko. Vlastně měla radši teplo, než zimu. To, co jí vadilo, byl oheň. Na jednu stranu jí fascinoval, ale měla z něj hrůzu. Nemohla se ho nebát, ne potom, co jí drak zabil rodiče. Zhluboka se nadechla a utíkala za Elly, která na ni čekala o pár metrů dál. ,,Kde by mohl být?“ zamumlala Clary. Elly se na ni, podívala a ani se nesnažila skrývat paniku. Pak obě dívky zaslechly nějaký hluk. ,,Odkud to jde?“ zeptala se Clary. ,,Tamhle,“ ukázala Elly a rozběhla se daným směrem. Cestou vytáhla z toulce šíp a připravovala se ke střelbě. Ať už je tam drak, nebo lovci, byla odhodlaná bojovat. Doběhly na náměstí a obě hned opustila odvaha. Trhy byly celé zničené, domy hořely a malebný, drážděný střed města byl celý v troskách a na zemi bylo rozházeno ovoce, které ještě před necelou půlhodinou bylo vzorně vyrovnané v tržních stáncích. V tom všem zmatku rozeznali draka. Obrovský mohutný drak. Měl tvrdé, smaragdově zelené šupiny, které se ve světle plamenů hrozivě leskly. Ovšem, byl úchvatný, ale pro obyvatele města znamenal zkázu. Před drakem stála nějaká postava, která se ho zřejmě snažila zabít. Blázen. Pomyslela si Elly, ale napadlo ji, že ještě před pár minutami byla rozhodnuta udělat to samé. Jenže ani ony nemohli jen nečinně stát, jelikož po náměstí se potulovalo kolem dvou desítek lovců. Clary s bojovným pokřikem vyrazila vpřed a zapíchla jednoho lovce dřív, než stačil něco udělat. Pak zůstala chvíli váhavě stát. Nebylo v jejich zvyku zabíjet. Ne, byla to jedna z těch věcí, kterými se lišili od lovců. Teď však neměli jinou možnost. Elly vystřelila šíp po jednom z lovců, kteří se blížili nesmírnou rychlostí přímo k nim. To Clary probudilo z transu. Začala hrozivě sekat svým mečem po dalších lovcích a Elly vylezla na převrácený tržní stánek, odkud mohla lépe vidět na celé náměstí. Za chvíli už na náměstí nezbyl žádný živý lovec a dívky mělo sto chutí si odpočinout. To však nebylo na místě. Teď se zatajeným dechem pozorovali tu postavu, která se snažila skolit draka. Ovšem zabít draka nebylo nic lehkého. Ta záhadná postava do něj sekala svým mečem tak, že Elly slyšela Clary, jak si potichu mumlá, že za chvilku mu upadne ruka. Elly se pousmála, což však neplatilo o Clary, která se stále víc a víc mračila. Ta postava zasáhla draka a ten bolestně zaskučel. ,,Pozor!“ vykřikla Clary a strhla Elly stranou. Drak vychrlil novou várku plamenů, které okamžitě začaly spalovat stánek, u kterého ještě před chvílí stály. Záhadná postava naposledy zaútočila na draka, který s posledním skřekem zemřel. Odněkud z vedlejších ulic byl slyšet povyk, což naznačovalo, že se blíží další lovci draků. Postava se rozeběhla k dívkám a ony teď zjistily, že to není žádný záhadný bojovník, nýbrž Claryin bratranec. ,,Co tady děláš?“ zeptala se Clary. ,,Mohl bych se vás zeptat na to samé,“ odpověděl a vrhl rychlý pohled do postranní uličky, ze které se řítili lovci. ,,Běžte,“ zakřičel, ,,Zdržím je.“ ...

Doufám, že se vám první kapitolka líbí :) Rozhodly jsme se, že kapitoly budou kratší, ale budeme se snažit je vydávat častěji. Clasie

AceliusKde žijí příběhy. Začni objevovat