1

320 12 22
                                    

23/1/20**
"Pa...Ma...Is x nak lah duduk asrama",rengek Isaac."Dik,kau dengar je la ckp papa n mama,kau dh besar kot,lagi pun senang la kau nk belajar...kalau kt rumah ni bkn nyer nk belajar,main phone je"sakat abgnye Isaac Adam."Abanggggg huhu"...

2/2/20**
Sesampai je kt sana,Isaac mcm 'de hek sekolah kt bukit'."Ha ape lg tercongok kt situ meh le"arah papa Isaac,Dato' Hairul."I'm coming...".Sambil pegi ke dewan besar (db) tu dia lihat sekeliling supaya x sesat di sekolah itu.

Sesudah smpi kt db,dia lihat ramai pelajar yg sedang daftar di luar dewanRujuk image di atas..

"Dh jom",ajak Papa.Dorg masuk la dlm dewan tu,x kan nk duduk kt luar pulak kan.Lepas daftar semua pape kejadah tu,dorg cari la tempat utk duduk.Isaac duduk di sebelah abgnya yg disebelah papanya.Mamanya pulak kt sebelah Isaac.Anak mak mmg la...ok sambung..

Pastu mulalah acara yg paling membosankan,x lain x bukan ucapan drpd pengetua sekolah.Isaac Hanya mendengar sambil melihat pentas yg diduduki oleh guru2 yg cantik dan handsome.Sekolah aq x de un yg hensem uhuk...Ketika Isaac melihat pengetua yg dh tua.
Isaac:Sukati je dia kata pengetua tu tua...
Author:Eh kau masuk balik dlm buku tu*tendang Isaac*
#CUT!#
\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\
Dia merasakan ade yg memerhatikan dia,terus mengalihkan pandangan dia satu arah...Seorang cikgu yg boleh dikatakan handsome dan macho cehh sedang memandang dia dgn pandangan yg agak....pelik baginya.Oh,Isaac and his family duduk kt bahagian depan sbb tu dia boleh nampak cikgu tu.Isaac yg sedang melihat cikgu itu terus mengalihkan pandangannya apabila abangnya menepuk."kau tgk ape tu dik?","x de pape lah bang hehe".Selepas ucapan pengetua yg membuatkan ramai mengantuk,mereka disajikan dengan persembahan daripada kumpulan choir yg bertajuk 'welcome'.....skip

2.00pm
Isaac dan family dia pergi ke aspura yg terletak di atas bukit.Naik ape?mestilah naik kereta.Ape function ade kereta tpi x digunakan an...Dh smpi kt sana ade beberapa senior di dpn aspura tu..."Is,pegi meja pendaftaran and ask them for your room,ok".Selepas tu Isaac pun pegi la dkt senior tu.After minutes,Isaac yg dh tau kedudukan bilik dia mengajak papa,mama and abang dia utk angkat barang dia.Engko ingat dia larat nk bwk semua barang tu,dh la badan kecik...ok sambung..
Dh smpi tu dia tengok dh ade barang kt setiap katil kecuali hujung tepi tingkap.Dlm bilik ni ade 4 katil single and 4 locker utk setiap org.Ingatkan roomate dia semua sebaya rupanya dia duduk sekali dgn senior form 4.Dua org je la seniornya,sorg lg satu batch ngan dia."Ok now kemas barang,abang tolong",sambil tunjukkan puppy eyes.Abang dia dh la x leh tahan dgn kecomelan adik dia so dia pun tolong la satu-satunya adik diaa.Lepas 30 minit mcm tu dh siap lah locker and katil dia...

Depan aspura
"Is jaga diri baik-baik tau,mama x voleh nk jaga sbb Is dh ade kt asrama","guna telefon ni utk call or anything ok",kata papa dia sambil memberikan dia sebiji smartphone Iphone...."Thanks papa huhu".Dan terjadilah sesi peluk-pelukan......

------------------------------------------------------
520 word...
Maybe beberapa chap awal ni author buat pasal isaac and keluarga serta kawan dia je...pasal cikgu tu,tgk la bila author munculkan....
Vote and comment tau,and ingatkan author utk update😙
Adios...

Fall into him (Boyxboy)Where stories live. Discover now