3

184 9 3
                                    

Keesokan harinya...

Isaac bangun awal sbb sukati dia la nk bangun bila...eh silap,dia bangun awal sbb malas nk beratur menunggu org lain guna bilik air...sebelum dia pegi tu,dia tgk Abang Iz memeluk Abang Jay dan mengacau Abang Jay.Sempat lg fia ber-fanboying sambil pegi tandas..Dh siap ape semua Osaac tgk jam pukul berapa."baru pukul 5.24 pg,tidur kjp lah".(typical budak asrama)...

"Weii bangun"."Hermm,lg 5 minit"."Tengkorak kau lg 5 minit,sekarang dh pukul 6"jerit Kim."Okay".Digosok matanya,nasib baik dia dh pakai baju sekolah kalau x naya je dia....

Tapak perhimpunan..

Isaac dengan Kim pergi ke barisan kelas mereka.Dorg sama kelas.Sambil jalan,sambil itu mereka diperhatikan oleh budak perempuan and akak senior.X kurang jugak budak lelaki.Ade yg jealous,ade yg mcm nk terkam disebabkan kecomelan dan ke-handsome-man mereka.Org berdarah kacukan ofc la handsome tpi dorg abaikan...lepas tu mula la sesi perhimpunan pagi dgn dimulai nyanyian lagu negaraku(huhu dh lama x rasa mcm tu sbb Covid)diikuti dgn nyanyian lagu negeri Selangor dan diakhiri dgn lagu sekolah.

Ketika hendak menyanyikan lagu negaraku,Isaac merasa diperhatikan tetapi dia abaikan."Perasaan aq je kut".Selsai sudah nyanyian lagu sekolah,semua pelajar dipersilakan duduk.Sekali lagi dia rasa diperhatikan dan dia terpandang satu sosok yg berada di aras 1 di blok akademik."Tu mcm cikgu yg pandang aq masa kt dewan"kata Isaac dlm hati.Tetiba dia rasa dicuit di pinggang dia.Nasib baik x melatah mcm mak bedah sebelah rumah."Nk ape Kim?",tanya Isaac kpd Kim."Kau tgk ape?"."Mane ade pape"jawab Isaac sambil angkat bahu..

Dalam kelas...

Semua dh duduk di tempat masing-masing and ofc la Kim dgn Isaac bersebelahan sbb dorg mane ade budak yg dorg kenal lg selain dorg je(ayat keling).And you know what,suasana di dalam kelas senyap semacam(eleh awal-awal semua baik,lama-lama keluar la perangai sebenar dorg).

"Umm hi guys".Isaac and Kim melihat seketul eh bkn,seorang perempuan yg boleh dikatakan cantik dgn rambut blonde dia menegur mereka."Oh hi",jawab mereka serentak."Nak ape?",and serentak again.perempuan tu pu tergelak(bkn gelak mcm Cik Ponti tu ye)."I just nk berkenalan dgn you guys,boleh?"."Yes,sure"sahut Kim dgn laju...Isaac pulak pandang Kim dgn pandanga 'hek-eleh-mamat-ni'."Ok my name is Cristiana Adaline,boleh panggil Cristiana or Ana",Senyum Ana.Baru je Isaac nk bkk mulut dh ade org volunteer perkenalkan diri dia,"My name is Kim and this is Isaac"."Are you guys mix?"."I am mix malay french and Kim bkn mix",kata Isaac."Oh wow,okayy"."You boleh ckp malay kan Ana.."tanya Kim setelah berdiam diri..."Yes but skit2 je la".Dan cikgu pun datang...Isaac shock sbb cikgu tu merupakan cikgu yg memandang dia pg td......

------------------------------------------------------
Huhu,sorry la cerita ni agak boring and tunggang langgang sbb buku pertama,right *peluk Isaac*shu shu shuu sian author....
Jgn lupa vote and comment..bkn kene bayar pun hehe....😙

Fall into him (Boyxboy)Where stories live. Discover now