Nama aku Shah. Aku berusia 25 tahun. Ini merupakan kali pertama aku datang KL. Selama ni, aku stay ngan parents aku kat Kelantan. Tapi sebab nak carik rezeki, aku berhijrah ke ibu negara. Dah beberapa bulan aku kat sini.
Just for your info, aku PLU. Masa mula-mula aku datang sini, aku sewa rumah bujang. Bilik pun share ramai-ramai. Tapi lepas sebulan dua, aku mula bermesej-mesej dengan sorang abang ni. Dia ajak aku duduk dengan dia. Kira berkapel lah. Nampak macam caring je. Dia memang taste aku. Tinggi, berusia dan berisi. Aku ok je lah. Dia kata aku takyah bayar sewa semua, just stay je dengan dia. Aku rasa ok je lah so boleh la aku hantar duit banyak sikit untuk parents aku kat kampung.
Aku hidup Bahagia je sebenarnya dengan dia ni. Aku panggil dia Abang Fauzi. Tapi dia ni jenis jeles sket. Memang takleh langsung aku ni nak berkawan atau melepak luar tanpa dia. Tapi sebab aku baru je pindah KL masa tu, so aku tak kisah la. Memang takde kawan pun lagi.
Tapi lama-lama tu aku start berkawan dengan budak-budak kat opis. Kadang-kadang budak-budak opis ajak makan lunch dengan kawan-kawan diaorang. So makin lama, aku makin kenal ramai orang lah. Jadi problem bagi aku untuk lepak lepas kerja atau weekend. Diaorang asyik pegi makan-makan kat mall. Tengok wayang. Tapi aku takleh join.
Lama-lama tu jadi bosan la aku. Macam hidup dalam sangkar je. Tapi aku tak cakap apa-apa kat Abang Fauzi sebab segan lah. Orang dah tolong. Banyak plak cengkadak aku kan...
One day, budak opis aku ajak makan kat KLCC masa lunch. Opkoz la aku ikut sebab itu je lah time yang aku ada freedom untuk berjimba. Full plak food court hari ni. So terpaksa lah pegi ke restoran. Member aku nampak restoran sushi macam tak ramai sangat orang. So pegi la situ. Aku on je walaupun tak pernah makan sushi.
Budak opis tu tetiba lambai kat sorang mamat ni yang tengah duduk dalam restoran tu. Kawan dia. So kitaorang pun duduk la semeja dengan mamat tu. Basri namanya. Hensem gak. Yang penting, berisi. Hihi. Aku pun tersipu-sipu la duduk situ. Dah la tak reti makan sushi. Tiba-tiba bos call member aku. Panik dia. Boss mintak belikan something. So dia terpaksa blah. Tinggal aku dengan Basri.
Aku nak ikut gak tapi dia cakap dia akan datang balik. Suruh aku tunggu situ. Aku dah la tak reti camne nak makan sushi ni.
"First time ke?"
Aku angguk. Dia senyum. Perghhh cair aku weh. Dia kata dia boleh ajar aku. Dengan penuh kesabaran. Mula-mula dia suruh makan sushi yang dah masak dulu. Next time baru lah boleh try yang mentah. Aku ikut je. Memang sedap lah sushi tu, walaupun aku terpaksa mintak sudu sebab hancur sushi bila aku guna chopstick. Puas abang Basri ajar aku. Tak pandai jugak. Rasa excited plak bila dia pegang tangan dan jari aku ajar cara nak pakai chopstick. Hihi.
Punya lah lama budak opis aku tu pegi beli barang sampai abang Basri cakap dia kena balik opis dia dah. Aku pun dah kekenyangan jadi kami pun pegi ke cashier untuk bayar. Abang Basri cakap dia belanja. Nasib baik gak sebab agak mahal ye dua orang makan. Dia perasan kot aku buntang mata tengok bill. Dia cakap ada dish yang dia order tadi tu memang mahal sikit. Sebab tu dia bayarkan je semua. Senang kira.
Aku malu lah, first time kenal dah dia belanja. Aku cakap next time aku lak bayar.
"Nak ajak abang dating sushi lagi ke?"
"Kalau abang tak keberatan la untuk ajar saya makan sushi lagi."
"Boleh je. Bak sini phone Shah."
Aku hulur phone aku. Dia taip nombor dia dan miscall diri dia sendiri.
"Nanti abang mesej ye. Lunch time macam ni ok?"
Aku angguk.
"Second date kena lebih special."
Dia bisik kat telinga aku sebelum dia gerak. Eh, aku tak perasan plak dia cakap date tadi. Alamak, cammne ni? Kalau bf aku tau... tapi camne dia nak tau pun? Aku kat opis time keje. Lagipun keluar makan je. Dengan abang Basri. Tall, dark and handsome.
Sepanjang jalan kaki balik opis tu aku tersenyum je.
*tet tet*
Mesej abang Basri masuk.
"Awak comel dan baik. Abang suka."
Aku senyum je sepanjang hari.
YOU ARE READING
Chub Chaser Love Story
Romance[Anthology] Cerita pendek mengenai percintaan gay antara seorang lelaki kurus dan seorang lelaki gemuk.